درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 08:42   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19188صفحه نخست » خبر یکچهارشنبه، 29 مهر 1394 - 17:48
گزارش نشست مشترک شورای هماهنگی روابط عمومی و رسانه های استان مرکزی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نشست مشترک شورای هماهنگی روابط عمومی و رسانه های استان مرکزی روز چهارشنبه در اراک برگزار شد.
  

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نشست مشترک شورای هماهنگی روابط عمومی و رسانه های استان مرکزی روز چهارشنبه در اراک برگزار شد.

در این نشست که پیرو میزگرد بررسی نحوه تعامل
روابط عمومی ها و رسانه ها درخبرگزاری ایرنا برگزار شد، مدیران روابط عمومی و رسانه های این استان برای توسعه ارتباط، رفع مشکل ها و دغدغه های با یکدیگر به بحث و گفت و گو پرداختند.


مدیر کل روابط عمومی استانداری استان مرکزی در این نشست گفت: این نشست با هدف بررسی و رفع مسائل و مشکلات رسانه ها و روابط عمومی ها و نزدیکی هرچه بیشتر این دو مجموعه با یکدیگر برگزار شده است.


مصطفی عرب افزود: خبرگزاری ایرنا با برگزاری میزگرد بررسی نحوه تعامل روابط عمومی ها و رسانه ها زمینه ای مناسب را برای تشکیل میزکاری مشترک برای بررسی و رسیدگی به مشکل این دو نهاد فراهم کرد.
وی ادامه داد: طرح نیم بها کردن و رایگان کردن مطبوعات برای ارتقا جایگاه و کمک به رسانه ها، ایجاد سازو کار مناسب برای درج آگهی در مطبوعات، کمبود نیروی انسانی در روابط عمومی ها، جلوگیری از رقابت روابط عمومی ها و رسانه ها، نبود آموزش لازم برای خبرنگاران، نبود ارتباط مناسب بین خبرگزاری ها و عرصه صنعت، نبود عدالت در درج اگهی دستگاه های دولتی در هفته نامه ها و افزایش همکاری رسانه ها و روابط عمومی ها در حوادث برای جلوگیری از شایعه از جمله مسائلی بودند که در این میزگرد مورد بررسی قرار گرفت.


مدیر کل روابط عمومی استانداری استان مرکزی بیان کرد: برای ارتقای ارتباط رسانه ها با روابط عمومی ها و تعامل این دو نهاد تشکیل کمیسیون رسانه ای در شورای تامین استانصویب شده و مقرر شد اطلاع رسانی در هنگام حوادث که جنبه ملی دارند از طریق این کمیسیون انجام شود.


عرب گفت: پذیرش نقد منصفانه رسانه ها از روابط عمومی ها و ایجاد فضای مناسب برای حرکت به سمت توسعه و ارتباط تنگاتنگ بین این دو نهاد نیز از جمله برنامه هایی است که در دستور کار این شورا قرار دارد.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان مرکزی نیز گفت: برگزاری میزگردها و نشست روابط عمومی ها با رسانه ها با هدف رفع مشکلات و اختلاف های این دو نهاد برگزار می شود تا آنها بتوانند به رسالت اصلی خود که اطلاع رسانی و خبر رسانی است به خوبی عمل کنند.


علی حیدر شاه حسینی افزود: برگزاری این نشست ها، بهبود ارتباط رسانه ها و روابط عمومی ها را به همراه داشته و از سوء تفاهم ها و اختلاف بین این دو نهاد جلوگیری می کند.
وی بیان کرد: تعدد رسانه ها در استان نباید به ابزاری برای فشار به آنها توسط روابط عمومی ها تبدیل شود و اگر خبرگزاری اقدام به نشر خبر ها می کند از دادن خبر به هفته نامه ها خود داری شود.


وی ادامه داد: برای نزدیکی هر چه بیشتر رسانه ها و روابط عمومی ها با یکدیگر باید این دو نهاد در نشست های داخلی یکدیگر حضور داشته باشند تا از دیدگاه ها و دغدغه یکدیگر آشنا شوند.
معاون فرهنگی اداره کل ارشاد استان مرکزی نیز در این نشست گفت: میزگرد تخصصی نحوه تعامل روابط عمومی ها، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان مرکزی در ایرنا و شورای هماهنگی روابط عمومی ها در استان موجب می شود تا نقشه راه و چگونگی رسیدن به ارتباط و اطلاع رسانی دقیق و به دور از هرگونه اختلاف مشخص شود.


رحمت الله کرمی افزود: روابط عمومی ها و رسانه ها برای اینکه ارتباط صحیح و مناسبی با یکدیگر داشته باشد باید تعریف دقیقی از وظیفه و رسالت خود داشته باشند تا با جلوگیری از دخالت در حوزه یکدیگر از ایجاد سوء تفاهم در بین آنها کاسته شود.


وی ادامه داد: با ایجاد حیطه وظیفه، مرز کاری و چگونگی عملکرد و حوزه اختیارات می توان تا حدودی از اختلافات این دو نهاد جلوگیری کرد.
نماینده مدیر مسوول هفته نامه امیر استان مرکزی نیز در این نشست گفت: هم اکنون با وجود شبکه های اطلاع رسانی گسترده در سطح جامعه برای اینکه هفته نامه ها بتوانند در عرصه اطلاع رسانی حضور فعال داشته و به رسالت خود به خوبی عمل کنند باید به سمت تولید گزارش های تحلیلی و اطلاعات رسانی دقیق تر حرکت کنند.


مجید نیک عهد افزود: تولید گزارش های تحلیلی و دقیق نیازمند منابع اطلاعاتی است که روابط عمومی ها مهمترین این منابع را تشکیل می هند و برای دست یابی به این اطلاعات نیاز به همکاری هرچه بیشتر روابط عمومی ها با رسانه است.


وی ادامه داد: در بحث حوادث همواره سرعت گسترش شایعه به دلیل نبود همکاری بین روابط عمومی ها و رسانه در برخی از مواقع بیشتر از خبر است و محدودیت ها موجب شده تا رسانه ها در اطلاع رسانی و تحلیل دچار مشکل شوند.


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تشکیل اتاق خبر متشکل از همه دستگاه های مربوطه در مواقع بحران برای دست رسی آسان و سریع به اطلاعات صحیح باید در دستور کار شورای همانگی روابط عمومی ها و رسانه ها قرار گیرد.


مهدی میرزابابایی افزود: تشکیل این اتاق موجب می شود تا رسانه ها به آسانی بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را از یک منبع معتبر به دست آورند و از بروز شایعه در جامعه جلوگیری شود.
وی حمایت از مطبوعات و رسانه های استانی توسط سازمان ها و دستگاه ها را نیازمند ساز وکار مشخصی دانست و گفت: با ایجاد سازو کار مناسب می توان از اعمال سلیقه شخصی در این زمینه جلوگیری کرده و عدالت را برقرار کرد.


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی برقراری ارتباط مستقیم رسانه ها با مدیران ارشد اداره ها را مغایر با فلسفه فعالیت روابط عمومی در دستگاه ها دانست و گفت: مشاوره روابط عمومی ها با روابط عمومی سازمان ها موجب می شود تا آنها بتوانند هر چه زودتر به اهداف و اطلاعات مورد نظر خود دست یابند.


مدیر کل روابط عمومی پالایشگاه امام خمیین ( ره ) شازند نیز در این نشست گفت: ارتباط تنگاتنگ هرچه بیشتر روابط عمومی ها و رسانه ها از بروز مشکلات در بین آنها جلوگیری کرده و همگرایی هرچه بیشتر آنها را به همراه دارد.


عباس سلیمانی افزود: روابط عمومی ها در هنگام وقوع حوادث وظیفه اطلاع رسانی به خانواده ها، رسانه ها و جامعه را بر عهده دارند که تعدد مسوولیت ها و وظایف، برخی مواقع موجب بروز برخی از مشکلات می شود و تشکیل اتاق خبر در این مواقع می تواند از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کند.


رئیس روابط عمومی و صنعتی شرکت پتروشیمی شازند نیز گفت: روابط عمومی ها یکی از رسالت های اصلی شغلی خود را بر تعامل با رسانه ها می گذارند اما برخی از رسانه های محلی و مکتوب با برخوردهای غیرحرفه ای به جای همراهی با قافله اطلاع رسانی ، اختلال ایجاد می کنند و نیاز است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص از طریق اموزش و توانمندسازی، مشکلات را حل کند.


حسن رجبی افزود: خبرگزاری ها در استان به صورت حرفه ای با بدنه صنعت تعامل دارند و به منظور سرعت بخشی به انتقال داده ها و اطلاعات باید الگوی موثری تعریف شود تا بیشتر از قابلیت های رسانه ای در برجسته سازی توانمندی حوزه صنعت و سایر بخش ها استفاده شود.


رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزینیز در این نشست بیان کرد: تشکیل صنف یا خانه مطبوعات برای رفع مشکلات و معضلات رسانه ها و مطبوعات استان یکی از اولویت های این اداره کل است.


مجید طبیب زاده افزود: تشکیل خانه مطبوعات می تواند نقش مهمی در رسیدگی به مشکلات رسانه ها داشته باشد ولی نمی تواند در امر سیاست گذاری برای این قشر وارد شود.
نماینده تعاونی مطبوعات کشور در استان مرکزی نیز در این نشست گفت: معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید با مطالعه ها و تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیده که نشریات و رسانه های مکتوب به خصوص نشریه های محلی در استان ها از لحاظ مالی، کیفیت انتشار و خواننده بسیار محروم هستند.


رضا صفایی نصب افزود: هم اکنون 55 نشریه در استان مرکزی فعالیت دارند که مردم به غیر از چند نشریه با بقیه آنها آشنا نیستند.
وی ادامه داد: معاونت مطبوعاتی در ابتدا برای حل این مشکل برای گسترش فرهنگ مطالعه و کمک به مطبوعات طرح اشتراک نیم بهای نشریات را آغاز کرد که با استقبال مردم مواجه نشد.


نماینده عاونی مطبوعات کشور در استان مرکزی گفت: هم اکنون برای افزایش فرهنگ مطالعه در بین مردم و کمک به مطبوعات طرح توزیع رایگان نشریات را در دستور کار قرار دارد.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد