درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 16:56   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19173صفحه نخست » چهارشنبه، 29 مهر 1394 - 10:30
هوش تجاری چیست؟
سیستم‏های هوش تجاری (BI) می‏توانند به شرکت‌ها در شناسایی روندهای بازار و مشکلاتی که باید مورد توجه قرار بگیرند، کمک کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، سیستم‏های هوش تجاری (BI) می‏توانند به شرکت‌ها در شناسایی روندهای بازار و مشکلاتی که باید مورد توجه قرار بگیرند، کمک کنند. هوش تجاری (BI) یک فرآیند مبتنی بر فناوری است که به‌منظور تحلیل داده‏ها برای کمک به مدیران ارشد، مدیران میانی و سایر کاربران برای اتخاذ تصمیمات بهینه به‌کار برده می‏شود

هوش تجاری (BI) شامل مجموعه‏ای از ابزارها، برنامه‏ های کاربردی و متدولوژی‏ ها است که با جمع‏آوری داده ‏ها از منابع درون سازمانی و برون سازمانی، داده‏ ها را برای تجزیه و تحلیل آماده می‏کند، امکان اجرای پرس و جو (Query) را مهیا می‏سازد، گزارش‌ها و داشبوردها را ایجاد می‏کند به نحوی که این گزارش‌ها را در اختیار تصمیم‏گیران و همین‏طور کارکنانBPMS قرار گیرد. از مزایای استفاده از هوش تجاری می‏توان به مواردی شامل: تسریع و بهبود فرآیند تصمیم‏گیری، بهبود فرآیندهای داخلی، شناسایی فرصت‏های جدید و دستیابی به مزیت‏های رقابتی جدید اشاره کرد. داده‏های هوش تجاری (BI) می‏تواند شامل اطلاعات قدیمی یا داده‏های جدیدی باشند که از سیستم‏های منبع داده تولید شده‏اند و تحلیلگران هوش تجاری را قادر به پشتیبانی از فرآیندهای تصمیم‏سازی استراتژیک و تاکتیکی می‏سازند. در ابتدا، ابزارهای هوش تجاری توسط تحلیلگران داده و سایر متخصصان IT استفاده می‏شدند، به‌صورتی که آنها تحلیل‏ها را روی داده‏ها اجرا می‏کردند و گزارش‌ها را به‌عنوان نتایج پرس‌وجو (Query) برای کاربران کسب‌وکار تولید می‌کردند. پس از آن با توجه به توسعه ابزارهای خویش خدمت هوش تجاری (Self-Service BI) و جست‌وجوی داده، مدیران سازمان و کارمندان نیز در استفاده از ابزارهای هوش تجاری (BI) توانمند شدند.

هوش تجاری (BI) شامل مجموعه وسیعی از برنامه‏های کاربردی نظیر: تحلیل‏های موردی و پرس و جو (Query)، گزارش‏ساز، پردازشگر تحلیلی آنلاین (OLAP)، هوش تجاری موبایل، هوش تجاری بلادرنگ، هوش تجاری عملکردی، هوش تجاری و سرویس‏های ابری، هوش تجاری متن باز، هوش تجاری اشتراکی و هوش منطقه‏ای است. تکنولوژی هوش تجاری همچنین شامل نرم‏افزارهای بصری‏سازی داده برای طراحی نمودارها و سایر داده نمایی‏ها وابزارهایی برای ساخت انواع داشبوردها می‏شود. برنامه‏های کاربردی هوش تجاری را می‏توان از کمپانی‏های متفاوتی خریداری کرده یا آنکه به‌صورت یک پلت‌فرم مجتمع از یک کمپانی تهیه کرد. برنامه‏های هوش تجاری همچنین می‏توانند ترکیبی از انواع تجزیه و تحلیل پیشرفته را ارائه دهند، مانند داده‌کاوی، تحلیل‏های پیشگویانه، متن کاوی، تحلیل‏های آماری و تحلیل کلان داده‏ها

در بسیاری از موارد، پروژه‏های تجزیه و تحلیل پیشرفته به‌وسیله تیم‏های جداگانه‏ای از کارشناسان داده، متخصصان آمار، مدل‏سازان و سایر متخصصان تحلیل رهبری و مدیریت می‏شوند، درحالی‌که تیم هوش تجاری بیشتر بر پرس‏جوها (Query) و تحلیل‏های داده‏های کسب‌وکار نظارت می‏کند. داده‏های هوش تجاری معمولا در یک انبار داده یا یک داده گاه (Data mart) کوچک‌تر که زیرمجموعه‏ای از اطلاعات شرکت است ذخیره می‏شوند. به علاوه، سیستم‏های Hadoop به‌صورت گسترده به‌عنوان انباره‏ها در معماری‏های هوش تجاری و مخصوصا برای داده‏های بدون ساختار، فایل‏های لاگ و گونه‏های دیگر کلان داده‏ها استفاده می‏شوند. قبل از آنکه این سیستم در برنامه‏های کاربردی هوش تجاری استفاده شود، داده‏های خام از منابع مختلف باید مجتمع می‏شدند و به وسیله ابزارهای کیفیت داده بررسی می‏شدند تا از صحت داده‏های تحلیلی اطمینان حاصل می‏شد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3610

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد