درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 14:45   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19141صفحه نخست » دوشنبه، 27 مهر 1394 - 11:36
نقش نیروی انسانی در کیفیت کالا یا خدمات
مقوله کیفیت را باید یک نوع فرهنگ و شیوه اندیشیدن وزندگی کردن دانست به این معنی که هر چیزی که تولید می‌شود یا هر خدماتی که ارائه می‌شود، توسط انسانی درنهایت تولید می‌شود، حالا ممکن است فناوری، مواد، ماشین‌آلات و ابزار خریدنی هم در ارائه محصول یا خدمات نقش داشته باشند ولی درنهایت این انسان است که آن را به‌کار می‌گیرد، ترکیب می‌کند، استفاده بهینه می‌کند و درنهایت محصول یا خدمات خروجی را به‌وجود می‌آورد و نوع، درجه و سطح کیفیت را تعیین می‌کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مقوله کیفیت را باید یک نوع فرهنگ و شیوه اندیشیدن و زندگی کردن دانست به این معنی که هر چیزی که تولید می‌شود یا هر خدماتی که ارائه می‌شود، توسط انسانی درنهایت تولید می‌شود، حالا ممکن است فناوری، مواد، ماشین‌آلات و ابزار خریدنی هم در ارائه محصول یا خدمات نقش داشته باشند ولی درنهایت این انسان است که آن را به‌کار می‌گیرد، ترکیب می‌کند، استفاده بهینه می‌کند و درنهایت محصول یا خدمات خروجی را به‌وجود می‌آورد و نوع، درجه و سطح کیفیت را تعیین می‌کند.

حالا اگر بهترین مواد، فناوری، ابزار و تجهیزات را هم در اختیار داشته باشیم، نیروی انسانی می‌تواند سطح، درجه، مطلوبیت، اطمینان، استمرار و نگهداشت و تضمین کیفیت را متغیر کند. مثال بسیار ساده‌ای می‌زنم:
سوپرمارکتی را فرض کنید که تازه افتتاح‌شده است. از بهترین مواد برای ساخت، ارائه‌گری و قفسه‌ها استفاده کرده و آخرین تکنولوژی و تجهیزات مثل یخچال‌ها، صندوق فروشگاهی و سیستم بارکد خوان و دستگاه POS و تلفن و دورنگار و وسایل حمل‌ونقل داخل مغازه، دوربین مداربسته و نرم‌افزار فروش را به‌کار گرفته است. این همه هزینه برای ارائه خدمات باکیفیت و رضایت‌بخش برای مشتریان است.

یک هفته اول خوب است اما از هفته آینده چیدمان‌ها به هم می‌ریزد و جابه‌جا می‌شود و دکوراسیون تمیز و مرتب نمی‌شود. یخچال‌ها خوب سرویس و نگهداری نمی‌شود و دانش تنظیم آن وجود ندارد و از سیستم بارکد به خاطر چند اشکال استفاده نمی‌شود. خدمات سرویس رایگان نامنظم ارائه می‌شود. بعد از 2 تا 3 ماه همه‌چیز دوباره به سوپرمارکت سنتی قبلی وبا وسایل دست و پاگیر تبدیل می‌شود و وسایل کم کم به انباری منتقل می‌شود یا در مغازه به صورت دست و پاگیر خاک می‌خورد.

علت این موضوع چیست؟ شاید علت‌های فرهنگی، اجتماعی، روانشناسی و مدیریتی مختلفی ذکر شود که در اینجا به صورت مختصر آنها را کنکاش می‌کنیم:
1-
نبود نظم، ریشه اصلی تفکر انسانی
2- عدم استفاده از تجهیزات، ریشه اصلی تفکر انسانی
3- عدم تمیزی و نظافت، ریشه اصلی تفکر انسانی
4- عدم سرویس‌دهی مطلوب به مشتریان، ریشه اصلی تفکر انسانی
5- عدم استمرار در استفاده از فناوری، ریشه اصلی در تفکر انسانی

تمامی اینها به طرز نگرش، طرز تفکر و اندیشه، فرهنگ، تربیت، آموزش و لذتمندی شخصی انسان از انجام باکیفیت امور برمی‌گردد. پس با همین مثال ساده تا حدی مشخص می‌شود که انسان تعیین‌کننده‌ترین عامل در کیفیت خدمات و محصولات در هر سازمان و سیستمی است. از این مثال‌های ریز و درشت در سطح فردی، خانوادگی، سازمانی، اجتماعی و جهانی بی‌شمار می‌توان ذکر کرد و با بررسی و تحلیل نقش انسان را در کیفیت زندگی واقعی جوامع سنجید.

به همین علت در دهه گذشته در تمام آمارها و شاخص‌های ثروتمندی کشورها در جهان، ثروت منابع انسانی باارزش‌ترین ثروت‌ در کشورها و در سطح جهان تلقی می‌شد و اکثر کشورها سرمایه‌گذاری‌های عظیمی را بر روی آموزش و ساختن و رشد و تعالی انسان‌های باتربیت، با نگرش جامعه‌گرا، لذت‌جو، خلاق، شهروند، نوع‌دوست، توسعه‌گرا و طرفدار محیط‌زیست و....انجام داده‌اند.
البته دیدگاه ذکرشده در خصوص نقش عموم مردم در کیفیت زندگی است اما نقش طرز نگرش و طرز فکر حاکمان، دولت‌ها، سیاست‌گذاران و مدیران سازمان‌ها در کیفیت و زیبایی زندگی جوامع انسانی بسیار واضح بوده و مجال دیگری را برای بحث می‌طلبد. فقط به همین نکته بسنده می‌شود که ریشه تمام این موارد به آموزش و سیستم آموزشی انسان‌ها در خانواده و مدرسه و رسانه‌ها وزندگی رسمی و غیررسمی برمی‌گردد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۶۰۸

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد