درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 11:12   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19137صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 12 بهمن 1400 - 22:22
قانون شکنی؛ ضربه مهلک به اعتبار شرکت
اعتبار یک سازمان فراتر از شهرت آن به سختی به دست می آید و به آسانی از دست می رود و یکی از وظایف عمده روابط عمومی حفظ اعتبار است.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اعتبار یک سازمان فراتر از شهرت آن به سختی به دست می آید و به آسانی از دست می رود و یکی از وظایف عمده روابط عمومی حفظ اعتبار است.


برای کسب اعتبار شما علاوه بر کار خوب، بازنمایی خوب، پاسخگویی خوب، نیازمند زمان هستید. اگرچه شاید بتوان در کوتاه مدت برای یک سازمان شهرتی کسب کرد یا با استفاده از اعتبار ثانویه از یک شرکت و سازمان دیگر به شرکت اعتبار نصفه و نیمه ای بخشید اما نکته مهم این است که اگر این اعتبار از دست رفت برگرداندن آن کار دشوارتری است.


یکی از مهمترین مسائلی که در اعتبار سازمانی باید مد نظر داشت، جایی است که برند عرضه می شود. هر جایی که شما علامتی از سازمان یا شرکت خودتان دارید، باید به شدت تحت نظارت قرار گیرد. در عین حال باید به خط مقدم شرکت توجه ویژه ای داشته باشید.


خط مقدم در شرکت
خط مقدم در هر شرکت جایی است که کالا و خدمات شرکت عرضه می شود. اینجا می تواند ویترین فروشگاه، خودرو مسافرتی یک شرکت تاکسیرانی، هواپیمای یک شرکت هواپیمایی، ورودی و کلاس های یک دانشگاه، لباس فرم یک شرکت نظافتی و ... باشد.
اینجا جایی است که شما دیده می شوید و همه چیزتان در این قسمت به شدت تحت نظر است و نباید از نظر روابط عمومی غایب شود و روابط عمومی باید به همان میزان در جریان کیفیت فعالیت های آن باشد.


آموزش روابط عمومی در خط مقدم
گاهی اوقات روابط عمومی ها خودشان را مشغول فعالیت های داخلی سازمان می کنند به اندازه ای که فراموش می کنند وظایف آموزشی نسبت به خط مقدم دارند. روابط عمومی اگر به عنوان یک صفت در نظر گرفته شود، یک نیاز برای تمام بخش های سازمان است. یعنی باید تمام اعضای سازمان ارتباطات انسانی خوبی با محیط پیرامون خودشان برقرار کنند. دقت کنید در اینجا از واژه مخاطبان استفاده نکردم چون مخاطبان سازمان تنها بخشی از محیط پیرامون سازمان است.
این سوال را که ما با طبیعت چگونه رفتار می کنیم؟ تا چه اندازه قانون مداریم؟ را در نظر داشته باشید.


یک نمونه از خطای روابط عمومی
در یک شرکت حمل و نقل یا سیر و سیاحت شاید مهمترین مساله برای اعتبار بخشی، رعایت قوانین و مقررات است. چون در این حالت است که مردم می توانند به آن شرکت اعتماد کنند. و این یعنی اعتباری که از طریق رعایت قوانین بدست می آید. با توسعه روزنامه نگاری شهروندی و ابزارهای عکاسی که در دسترس همه مردم قرار دارد، هر لحظه شما در معرض رسانه ای شدن است. به ویژه در مواردی که مردم بر روی آن حساسیت دارند مانند حفاظت از محیط زیست و قانونمنداری.

وظیفه روابط عمومی
بخشی از وظیفه روابط عمومی مربوط به آموزش نیروی انسانی برای برخورد با محیط پیرامونش است. یعنی روابط عمومی باید تلاش کند تا حد امکان به نیروی انسانی درباره رعایت قوانین و مقررات هشدار دهد. این کارها می توانند با در نظر گرفتن یک سری سیاستگذاری های تشویقی و تنبیهی جدی تر دنبال شوند.
روابط عمومی به عنوان رکن اطلاع رسان علاوه بر این باید سعی کند که موارد رعایت شده را پوشش بدهد. امروزه بسیاری از شرکت های چند ملیتی در دنیا، وقتی می خواهند پروژه ای را احداث کنند ابتدا چند هزار درخت در حوالی آن پروژه می کارند تا علاوه بر اینکه تصویری مناسب از خودشان به نمایش می گذارند، بتوانند به اعتبار شایان توجهی دست پیدا کنند. بسیاری از هتل ها و تفریحگاه های بین المللی که شعبی در کشورهای مختلف دارند، با قرار دادن یک سری برنامه های خاص در خصوص حفاظت از محیط زیست و قانونمداری، به حفظ اعتبار خودشان کمک می کنند. این چیزی است که باید در روابط عمومی ها در نظر گرفته شود.


نتیجه گیری
بی قانونی و سرپیچی از قانون یکی مهلک ترین ضربات را به چهره سازمان می زند. روابط عمومی به عنوان نهادی که در پیشانی سازمان قرار دارد باید تمام تلاش خودش را برای جلوگیری از این شرایط انجام دهد. برای این کار باید ضمن آموزش یک سری سیاست های تشویقی و تنبیهی در نظر بگیرد و کارکنان سازمان را در خط مقدم با خطرهای رفتارهای غیر قانونی آشنا کند تا بتواند از این رهگذر به حفظ و ایجاد اعتبار سازمان کمک کند.
نویسنده: عادل میرشاهی

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد