درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 13:12   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19119صفحه نخست » یکشنبه، 26 مهر 1394 - 12:27
مهارت‌های‌ مدیریتی
علت تمایل به عدم اعتماد چیست؟
تحقیقات جدید راندال پترسون ابعاد تازه‌ای از تاثیر اعتماد در گروه‌های کوچک را روشن کرده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، اوایل امسال موجی از خشم عمومی نسبت به مجری اخبار شبانگاهی برنامه ان بی سی، برایان ویلیامز، برانگیخته شد. دروغ بودن خاطرات وی تایید شد، رتبه برنامه‌اش افت کرد و گزارش‌هایش از درجه اعتبار ساقط شد. مرتبه شغلی‌اش به بدترین شکل ممکن تخریب شد. جزء کلیدی در داستان برایان ویلیامز آن چیزی است که در هر رابطه‌ای – بین کارمند و کارفرما، رهبر و اعضای گروه، والدین و کودک، همسران و خواهر و برادرها- حیاتی است: اعتماد.

اعتماد و رابطه کلید رسیدن به موفقیت در دنیای کسب‌وکار است، این درحالی است که زبان مدیریت و رهبری سازمانی به‌طور شگفت‌انگیزی انتخابی است و اغلب کلمات کلیدی مانند «اعتماد» به‌طور حرفه‌ای و محتاطانه به‌کار برده نمی‌شوند. در لحظات بحرانی مدیر اجرایی ممکن است سوال کند: می‌توانم به شما اعتماد کنم یا شاید با نگرانی بگوید: به من اعتماد کن. افراد گاهی به این علت که قابل اعتماد نیستند اخراج می‌شوند اما معمولا بر دیدگاه کلی در مورد اعتماد سرپوش گذاشته می‌شود. در دیکشنری مارین وبستر اعتماد این‌گونه معنی شده است: باور بر اینکه شخصی یا چیزی موثق، خوب، راستگو و تاثیرگذار باشد. برای برخی افراد اعتماد بیشتر آرمان و آرزوست تا یک موضوع قابل ارائه روزمره.

اعتماد درحالی که دردسرآفرین است در عین حال مفید است اما الزاما آنچه شما را در امور مشارکتی به موفقیت می‌رساند، اعتماد نیست. در واقع خرد ماکیاولی می‌گوید مذاکره و چانه‌زنی در مورد پیچیدگی‌های سازمان نیازمند داشتن یک توانایی ساده در عدم اعتماد به دیگران است.  راندال پترسون از مدرسه کسب‌وکار لندن محققی با سابقه درباره واقعیت‌های مربوط به اعتماد در سازمان‌ها است. کار او حدود 15 سال پیش با تحقیق روی وظایف و درگیری‌ها در روابط بین گروه‌ها شروع شد. تحقیق وی به جداسازی دو نوع از تضاد و ناسازگاری نگاهی انداخته و نبود یا نوع دیگری از اعتماد را به‌عنوان بهترین ویژگی تفکیک‌کننده  معرفی کرده بود. او این چنین می‌گوید: من از وقتی به اعتماد علاقه‌مند شدم که دیدم به‌عنوان نوعی اکسیر در گروه‌ها عمل می‌کند.

جدیدترین تحقیقات پترسون به سطوح مختلف گرایش به اعتماد و چگونگی ایفای نقش آن در گروه‌ها پرداخته است. اگر برخی افراد دریک گروه میل دارند به دیگران اعتماد کنند و برخی دیگر این‌گونه نیستند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ هیچ چیز به‌خصوصی روی نمی‌دهد. بلکه تنها مارپیچ رو به سقوطی از کمبود اعتماد، نزاع و عملکرد ضعیف دیده خواهد شد. با این همه یک نتیجه‌گیری غیرعملی از تحقیق مذکور این خواهد بود که سازمان‌ها نیاز به تیم‌هایی دارند که اعضای آن یا کاملا به هم اعتماد داشته یا کاملا به هم بی‌اعتماد باشند.

تنوع در گرایش به اعتماد خطرناک است. دیدگاه غالب تحقیق روی تنوع این است که اعتماد می‌تواند خوب یا بد باشد اما در بسیاری از موارد هر دو است. پترسون این‌گونه توضیح می‌دهد: تنوع خوب است چون به شما دورنمای متفاوتی می‌دهد و در عین حال بد است چون شرایط را به‌دلیل کمبود همبستگی اجتماعی برای کار کردن با یکدیگر سخت می‌کند.
تحقیق پترسون به بررسی سطوح تعالی و روبه پایین کلاف مارپیچ اعتماد می‌پردازد. زمانی که گروهی به سمت الگوی منفی شروع به سقوط می‌کند، مناقشه و اختلاف بر سر وظایف درمی‌گیرد، اعتماد کم و کارکرد بدتر می‌شود. تحقیقات اخیر پترسون از تکنیک آمارگیری جدیدی بهره گرفته است که مارپیچی ادامه‌دار را در طول زمان نشان می‌دهد. این تحقیق از گروهی از دانشجویان ام بی‌آی برای آزمایش استفاده کرده است.

801
دانشجوی ام بی‌ای، پس از یک هفته کار با گروه‌های مشخص شده، در پایان ترم و در زمان رتبه‌بندی مورد بررسی قرار گرفتند. هدف از این تحقیق سنجش میزان گرایش آنها به اعتماد، ناامیدی حاصل شده در هنگام کار با یکدیگر و چگونگی پی بردن آنها به شباهت‌های بین اعضای تیم و سطح اعتماد بین اعضای گروه، اختلافات روابط و عملکرد گروه بود.
گوناگونی در گرایش اعضای گروه به اعتماد، یا تفاوت‌های فردی در میان اعضای گروه در گرایشاتشان به اعتماد به دیگر اعضا علتی کافی برای قرارگرفتن در مارپیچ نزولی اعتماد است. این نتایج از تحقیقات حاصل شده است. خصوصا گوناگونی در گرایش به اعتماد به دیگران به ادراک شناختی از شباهت‌های اندک میان اعضای گروه منجر می‌شود که خود فضای اعتماد را در گروه کاهش می‌دهد. وقتی اعتماد درون گروهی ابتدایی پایین است، ارتباطات گروهی نیز ناسازگار است که متعاقبا اعتماد بین گروهی را کاهش می‌دهد و در نهایت منجر به عملکرد ضعیف گروه خواهد شد.

درس عبرت این موضوع برای دانشجویان ام بی‌ای که در این تحقیق شرکت داشتند، سطوح بسیار متفاوت اشتیاق به اعتماد بود که در میان افراد با پیشینه‌ها و ارزش‌های ظاهرا مشترک مشهود بود.  بی‌شک کلیشه دانشجویان ام بی‌آی این است که آنها حریص و جاه‌طلب هستند و از هیچ چیز در جست‌وجوی موفقیت نمی‌گذرند. به نظر می‌رسد برخی حقایق در کلیشه‌ها وجود دارند. بخش عمده‌ای از دانشجویان ام بی‌آی در این تحقیق گرایش اندکی به اعتماد داشتند. به همان اندازه تحقیقات در جای دیگر نشان می‌دهد که اکثر افرادی که در کسب‌وکار پیشرفت می‌کنند تمایل کمتری به اعتماد دارند. از آنجا که سازمان‌ها با سیاست هستند و شما باید اخبار بد به مردم بدهید و رقابت کنید، تمایل ندارند توسط افرادی رهبری شوند که بیش از حد قابل اعتمادند.

نبود اعتماد در شرکت‌های بزرگ سوالات بسیاری را ایجاد و دورنمای وسیعی از تحقیقات را برای دانشمندانی چون پترسون فراهم کرده است. او این چنین توضیح می‌دهد: این به آن معناست که بسیاری فرصت‌ها برای همکاری از دست رفته است. و مشکل همین‌جاست. مردم همیشه درباره همکاری و کار گروهی صحبت می‌کنند. اما بسیار مشکل است که شما افرادی را پیدا کنید که در یک سازمان رویکردهای مشترک برای رسیدن به موفقیت داشته باشند. بنابراین سیستم بسیاری از آنها را به زور بیرون می‌کند.

واقعیت دلهره‌آور و شاید افسرده‌کننده  آن است که مردم بی‌اعتماد به سازمان‌ها به افرادی که از درجه بالایی از اعتماد برخوردارند، مشکوکند. شما نیاز دارید که فرهنگی ابداع کنید که در آن حدی از سوءتفاهم جایز است اما شما را مستقیما به بی‌اعتمادی رهنمون نکند. فرهنگی که اجازه دهد حدی از سوءتفاهم اتفاق بیفتد بدون اینکه مردم را زیادی جریمه کند و بیش از حد بر آنچه ما طبقه‌بندی یا کلیشه کردن می‌نامیم، تمرکز نکند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3607

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد