درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 21:02   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19113صفحه نخست » یکشنبه، 26 مهر 1394 - 10:34
فهرست یارانه 20میلیاردی مطبوعات برای 6ماه اول 94 منتشر شد
برای نخستین بار در 3 دهه گذشته، یارانه نشریاتی که از سر بی اطلاعی، یارانه مطالبه نکرده اند نیز محاسبه و واریز شده است تا حق آنان منوط به پیگیری های مکرر نباشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، پیرو اطلاعیه مورخ 17 شهریور ماه جاری، در ادامه فهرست یارانه 19.8 میلیارد تومانی شش ماهه اول مطبوعات متعلق به 1362 رسانه (روزنامه و نشریه) اعلام می شود که این ارقام  به مرور در حال واریز است. در این جدول، ملاحظات زیر قابل توجه است:

1- محاسبات این فهرست بر اساس دستورالعمل توزیع یارانه مطبوعات و بسته حمایتی 94 انجام گرفته است.

2-کلیه شماره هایی که فرآیند اعلام وصول آنها از ابتدای فروردین تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه 94.6.25 تکمیل شده باشد (ارسال فایل و مشخصات در e-rasaneh، وصول نسخه فیزیکی به واحد اعلام وصول در تهران یا شهرستان و مطابقت آن) مبنای محاسبه بوده است. بدیهی است شماره هایی که مربوط به بهار یا تابستان 94 باشند امّا فرآیند تکمیل (همه موارد فوق) را به طور کامل طی نکرده باشند در این محاسبات منظور نشده اند و همراه با مرحله بعدی یارانه (پاییز 94، قابل پرداخت در دی ماه) پرداخت می شود. ضمناً ملاک محاسبه برای روزنامه ها، کلیه شماره های منتشره آنان در بهار و تابستان بوده است.

3- مطابق سیاست دولت یازدهم در حمایت از نشریات بخش خصوصی و عدالت رسانه ای، یارانه به نشریات دولتی یا متعلق به بخش عمومی تعلق نگرفته است.

4- با وجود آن که قبلاً‌ اعلام شده بود به نشریات فاقد فهرست بیمه، یارانه تعلق نمی گیرد امّا این سیاست  به دلیل رعایت حال برخی نشریات، در این مرحله از یارانه مطبوعات اِعمال نشده است و از مرحله بعد اجرا خواهد شد. بر این مبنا و با هدف حمایت از خبرنگاران و سایر همکاران مطبوعاتی، منبعد چنانچه گروه های زیر فاقد فهرست بیمه کارکنان باشند، یارانه نمی گیرند:

1-  روزنامه ها، هفته نامه ها و دو هفته نامه های سراسری

2- روزنامه ها و هفته نامه های منطقه ای و استانی

3- روزنامه های محلی  

ضمناً با هدف حمایت از بنگاه های مطبوعاتی،‌ چنانچه یکی از نشریات یک مجموعه (صاحب امتیاز واحد) دارای فهرست بیمه ای باشد سایر نشریات آن مجموعه از الزام فوق معاف هستند.

5- یارانه این دوره، برای نخستین بار در طیّ 3 دهه گذشته، حتی برای نشریاتی که از سر بی اطلاعی از این امکان، مطالبه یارانه نکرده اند نیز محاسبه و واریز شده است تا حق آنان منوط به پیگیری های مکرر نباشد.

6- همه متغیرهای محاسباتی (بجز شمارگان) در جدول پیوست قابل مشاهده است. شمارگان بر اساس اعلام وصول، بازرسی از چاپخانه ها، برآورد توزیع در دکه های مطبوعاتی، استعلام از شرکت های توزیع و سامانه اشتراک مطبوعات منظور شده است که در صورت تماس مدیر مسئول به وی اعلام خواهد شد.

7- مطابق بسته حمایتی امسال که قبلاً اطلاع رسانی شده است- یارانه نشریات استانی متعلق به 10 استان کم برخوردار و نشریات محلی (تک شهر بجز مرکز استان) 3 برابر شده است و چنانچه واجد هر دو ویژگی بوده اند 5 برابر شده است. بدیهی است نشریاتی که دفتر مرکزی آنها در این استان ها یا شهرها واقع است اما گستره توزیع اسمی آنها(پروانه انتشار) فراتر از این محدوده است تا زمانی که مشخصات پروانه ای آنها تغییر نکرده نمی توانند از این امکان برخوردار شوند.

8- همچنان که ملاحظه می شود برای نشریاتی که موضوع آنان یک یا دو موضوع هفت گانه حمایتی بوده، ضریب حمایتی در نظر گرفته شده است. مطابق بسته حمایتی 94 درخواست ارزیابی برای این شاخص باید توسط صاحب امتیاز داده شود. بدیهی است نشریاتی که که خود را مشمول این بسته می دانند همچنان می توانند درخواست خود را ارائه دهند تا در فهرست اصلاحی اعمال گردد.

9- در آخرین پرداخت یارانه (اسفند 93) به نشریاتی که در شش ماهه دوم سال 93 سابقه اعلام وصول الکترونیک نداشتند اعلام شد که سهمیه آنان بعد از تکمیل فرآیند اعلام وصول الکترونیک پرداخت می شود. بخش قابل توجهی از این مبالغ در فهرست زیر منظور شده است زیرا بر اساس شماره های اعلام وصول شده در شش ماهه اول 94 (و نه شماره های منتشره این دوره) تنظیم شده است. بخش باقی مانده نیز پس از اعلام وصول الکترونیک آن شماره ها در فهرست دوره بعدی (پاییز) پرداخت خواهد شد.

10- تا کنون ضریب کیفی140 نشریه (بجز روزنامه) توسط کمیته 7 نفره تعیین ضریب کیفی (مطابق بسته حمایتی 94) تعیین و اعلام شده که در ذیل جدول قابل مشاهده است و برای سایر نشریات، ضریب 1 در نظر گرفته شده است. بدیهی است با محاسبه تدریجی ضریب کیفی، این ضریب در یارانه مرحله بعدی اعمال خواهد شد.

11- در شفافیت ضمن افزایش پاسخگویی، امکان اصلاح محاسبات نیز وجود دارد. از این رو چنانچه با توجه به اطلاعات جدول زیر، اشتباهی رخ داده باشد قابل اصلاح خواهد بود. انتظار می رود در مقایسه یارانه ها به متغیرها (تعداد شماره، قطع، تعداد شماره اعلام وصول شده،‌ تعداد صفحات، نوع صحافی، ضرایب حمایتی نظیر صاحب امتیاز واحد، جغرافیا،‌ موضوعات اولویتی و ...) توجه شود.

12- نشریاتی که در جدول زیر با علامت * مشخص شده اند گروهی هستند که به رغم اعلام وصول الکترونیک،‌ اما تا 94.6.25 شماره حساب خود را در سامانه جامع رسانه های کشور (e-rasaneh.ir) وارد نکرده اند. این گروه از نشریات چنانچه تا پانزدهم آبان ماه، شماره حساب خود را وارد کنند، مبلغ تخصیصی، به فاصله دو هفته و در غیر اینصورت در دی ماه و همراه با یارانه پاییز مطبوعات پرداخت خواهد شد.

فهرست یارانه مطبوعات (شش ماهه اول 94)

 

منبع: معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد