درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 12:36   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19081صفحه نخست » چهارشنبه، 22 مهر 1394 - 11:36
تحلیلی بر ادغام Dell و EMC
بزرگ‌ترین خرید تاریخ تکنولوژی چگونه رقم خورد
خریدشرکت EMC با مبلغ 67 میلیارد دلار انجام می‌شود که اتفاقی نادر در صنعت تکنولوژی است
  

بزرگ‌ترین خرید تاریخ تکنولوژی چگونه رقم خورد

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، شرکت Dell روز دوشنبه اعلام کرد که با خرید شرکت EMC، بزرگ‌ترین خرید تاریخ دنیای تکنولوژی را به نام خودش ثبت می‌کند. این خرید با مبلغ 67 میلیارد دلار انجام می‌شود تا اتفاقی بی‌سابقه در صنعت تکنولوژی، خریدها و ادغام‌های آن باشد

هدف Dell از این خرید استفاده از موفقیت‌ها و امکانات شرکت EMC برای ایجاد تنوع در تجارتش است، آن هم در شرایطی که رکود بازار جهانی کامپیوترهای شخصی آینده Dell را تهدید می‌کند. مذاکرات برای انجام این خرید مستقیما توسط «مایکل دل» مدیرعامل شرکت Dell و «جو توچی» مدیرعامل شرکت EMC صورت گرفته است و حتی بعضی مدیران بلندپایه این دو شرکت هم از این مذاکرات اطلاعی نداشتند. این خرید را Dell در کنار شرکت خصوصی بزرگ Silver Lake انجام داده است.

 
داستان شکست معامله در سال 2002
نکته جالب توجه اینکه این خرید در سال 2002 هم با همین اهداف قرار بود انجام شود، اما مایکل دل در آن زمان اعلام کرد هیچ تمایلی به خرید شرکت EMC ندارد و به این دلیل معامله را به‌هم زد. ظاهرا در همان اوایل دهه 2000 بعضی از مدیران ارشد شرکت Dell شامل «کوین رولینز» رئیس و مدیرعامل سابق این شرکت، نگرانی‌های زیادی درباره انباشته شدن تمام سرمایه شرکت Dell در صنعت کامپیوترهای شخصی داشته‌اند

در آن زمان Dell مدل تجاری خود را تغییر داد و سعی کرد تا حد امکان فرآیند تولید و ساخت کامپیوترهای شخصی را باصرفه‌تر بکند. در نهایت Dell به این نتیجه رسید که کامپیوترهای شخصی‌ سفارشی‌سازی شده را با قیمت‌های بالا به کاربران حرفه‌ای بفروشد، به جای آنکه بخواهد سخت‌افزارهای جدیدی تولید کند. این کار باعث افزایش نسبی فروش Dell در کوتاه مدت شد
همان زمان کوین رولینز پیشنهاد خرید شرکت EMC را که در آن زمان ارزش 16 میلیارد دلاری داشت، مطرح کرد تا به این ترتیب یک تجارت ذخیره‌سازی به خط تولید Dell افزوده شود و این شرکت در برابر تهدیدهای پیش روی آینده صنعت کامپیوترهای شخصی مصون بماند. مایکل دل اما کمی ترسیده بود

با اینکه عملا مدیر عامل این شرکت نبود، اما همچنان نفوذ زیادی در این شرکت و تصمیمات مهم آن داشت. از آنجاکه خرید قبلی این شرکت، شرکت ConvergeNet که در سال 1999 انجام شده بود، چندان مفید واقع نشده بود، او از تغییر بعدی کمی هراس داشت

در مقابل اما، برنامه بزرگ مایکل دل ورود به بازار بزرگ لوازم مصرفی الکترونیک بود. این برنامه اما در واقعیت نمی‌توانست چندان مفید واقع شود، محصولاتی مانند تلویزیون و پرینتر در همان زمان با قیمت ارزان و در تنوع زیادی در بازار در دسترس بودند. به همین دلیل هم در نهایت Dell نتوانست هیچ محصول خاص و جدیدی را به بازار لوازم مصرفی الکترونیک عرضه کند
زمان گذشت و Dell ناگهان خودش را در میانه یک بازار در حال تغییر دید. شرکت‌های بزرگ و رقیب آن یعنی HP و IBM در بخش تجارت‌های خدمات مانند تجارت ذخیره‌سازی سرمایه‌گذاری کردند؛ در حالی که تلاش‌های Dell برای حضور در بازار لوازم مصرفی الکترونیک بی‌نتیجه مانده بود. در همین زمان تبدیل شدن کامپیوترهای شخصی به کالای مصرفی و ورود رقبای بزرگ آسیایی مانند Asus و Lenovo هم مزیت Dell برای عرضه کامپیوترهای شخصی ارزان‌قیمت را در بازار بی‌اثر کرد. علاوه بر اینها، ضعیف بودن بازوی تحقیق و توسعه در شرکت Dell در نهایت منجر به دیر رسیدن آن به بازار داغ و پررونق موبایل و تبلت شد؛ چون Dell همچنان به فکر تولید کامپیوترهای شخصی بود.

در سال 2012 تجارت Dell به طرز جدی دچار نقص و کمبود شد. در سال 2013 شرکت Dell و Silver Lake در کنار هم یک شرکت خصوصی را خریدند که در نوع خود خرید بزرگی محسوب می‌شد و حالا شرکت Dell امروز بعد از همه این اتفاقات شرکت EMC را به همان دلایلی که می‌خواست در سال 2002 بخرد، خریده است؛ محافظت از خود در برابر تغییرات صنعت کامپیوترهای شخصی.

رویای تبدیل شدن به شرکت بزرگ تکنولوژی
با این همه اما مذاکرات برای انجام این خرید بزرگ که حالا خبر آن منتشر شده است، از پنج ماه گذشته تاکنون بین دو مدیر عامل جریان داشته است. حالا Dell اعلام کرده است که در دو سال گذشته به خرید شرکت EMC فکر می‌کرده است. در واقع مایکل دل این تغییر را آغاز کرده است تا شرکتش را از یک شرکت کامپیوتری صرف به یک شرکت بزرگ و گسترده تکنولوژی تبدیل کند
EMC
اما فشاری را که Dell در این سال‌ها تحمل کرده، نداشته است. این شرکت با حضور و مشاوره شرکت سرمایه‌گذاری Elliot Management از ماه جولای سال گذشته میلادی توانست به سرعت قیمت سهام خودش را بالا ببرد. همین روند باعث شد تا این شرکت به سرعت شاهد افزایش ارزش خود در بازار باشد و به این ترتیب به دنبال توسعه تجارت و شراکت با شرکت‌های بزرگ دیگر برود. از طرفی بعضی مقامات آگاه می‌گویند که در بهار سال جاری میلادی شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری JPMorgan به عنوان مشاور به شرکت Dell برای انجام این خرید کمک زیادی کرده است.

با این اوصاف است که به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، حالا زمان بسیار خوب و مناسبی برای انجام این معامله برای هر دو شرکت است و به همین دلیل هم احتمالا این خرید و ادغام به سود هر دو این شرکت‌ها خواهد بود.  بنابر گفته‌ منابع آگاه EMC همچنین بندی در توافق‌نامه قرار داده است که طبق آن اگر این شرکت پیشنهاد بالاتری دریافت کند می‌تواند قرارداد را فسخ کند؛ اما بعید به نظر می‌رسد که هیچ کدام از شرکت‌های بزرگ دیگر حاضر باشند پیشنهاد بالاتری ارائه کنند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3604

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد