درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 20:32   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1903صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 10 آبان 1391 - 18:49
رونمایی از مدیریت راهبردی و سواد رسانه‌ای
  

سه کتاب «مدیریت راهبردی»، «سواد رسانه‌ای؛ در آمدی بر شیوه یادگیری و سنجش» و «اقتصاد رسانه؛ نظریه و کاربرد» از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها در نمایشگاه‌بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها رونمایی شدند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آیین رونمایی از کتاب‌های «مدیریت راهبردی»، «سواد رسانه‌ای؛ در آمدی بر شیوه یادگیری و سنجش» و «اقتصاد رسانه؛ نظریه و کاربرد» شامگاه روز گذشته(9 آبان‌ماه) با حضور وحید عقیلی دانشیار گروه ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی، محمدعلی انصاری رییس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها و علی طلوعی مولف «سواد رسانه‌ای؛ در آمدی بر شیوه یادگیری و سنجش» در غرفه دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار شد.

عقیلی در ابتدای این نشست با بیان این‌که در زمینه موضوعات مرتبط با رسانه کمبود داریم، افزود: دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها از سال 1370 تا کنون طی دو دهه کاری خود با پشتکار فراوان و به صورت آگاهانه حدود 110 کتاب را در حوزه رسانه چاپ کرده است.

وی ادامه داد: اگر این کتاب‌ها را یک تحلیل محتوای عنوانی کنیم متوجه می‌شویم که در دهه اول کاری این دفتر بیشتر کتاب‌ها با موضوع روزنامه‌نگاری منتشر شده است.

وی افزود: فروانی کتاب‌های منتشر شده از سوی این دفتر به ترتیب در موضوعاتی چون روزنامه‌نگاری، ارتباطات، علوم ارتباطات، حقوق مطبوعات، تکنولوژی ارتباطی، مدیریت رسانه و روابط عمومی بوده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به سه کتاب اخیراً منتشر شده این دفتر که طی این مراسم رونمایی می‌شدند، اظهار کرد: این سه اثر از کتاب‌های کاربردی این رشته‌اند که جای آن‌ها در میان منابع رشته ارتباطات خالی بود.

این مدرس ارتباطات در ادامه با تاکید بر این که هر سه کتاب به مباحث میان‌رشته‌ای می‌پردازند، اضافه کرد: این ادغام رشته‌ها به طور اجتناب‌ناپذیری امروزه مورد توجه قرار گرفته و حوزه‌هایی جدیدی چون محیط زیست پزشکی، محیط زیست حقوقی و متولد شده‌اند.

وی افزود: این رویکرد میان‌رشته‌ای در رشته ارتباطات نیز وجود دارد و حتی در این رشته بیشتر تجلی پیدا کرده است.

عقیلی همچنین گفت: ذات رسانه‌ها و تکنولوژی‌های ارتباطی به سوی میان‌رشته‌ای شدن گرایش دارد. در طول پیدایش این رشته پس از جنگ جهانی دوم بیشتر مباحثی چون تبلیغات و روزنامه‌نگاری در رشته ارتباطات مطرح شد اما پس از آن با ورود مباحث اقتصادی و مدیریتی این دو موضوع در رشته ارتباطات پررنگ‌تر شدند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: ورود به رشته ارتباطات بدون پرداختن به موضوعاتی چون روانشناسی، جامعه‌شناسی سیاسی، حقوق، زبان‌شناسی، تحلیل گفتمان، نشانه‌شناسی و معنا‌شناسی عالمانه نخواهد بود.

این استاد ارتباطات همچنین با اشاره به این‌که موضوع تکنولوژی‌های ارتباطی در هر سه کتاب مطرح شده است، افزود: بعد از سال 1980 تکنولوژی‌های ارتباطی به ویژه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی تحولی را در رشته ارتباطات به وجود آوردند که قابل توجه بوده است.

وی ادامه داد: در گذشته موضوع ارتباط جمعی مطرح بود ولی با ورود تکنولوژی‌های ارتباطی این مفهوم تبدیل به ارتباطات اجتماعی شد. همچنین واژه PRESS که پیش از این تنها به مطبوعات اطلاق می‌شد دیگر به رسانه‌های دیجیتال نیز اختصاص یافت.

وی یادآور شد: بنابراین روندی که در ترجمه و تالیف کتاب‌های منتشر شده دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها وجود داشت با توجه به همین تحولات از دهه 70 به بعد به‌تدریج از حوزه روزنامه‌نگاری خارج شده و به سمت موضوعات میان‌رشته‌ای حرکت کرد.

وی افزود: در دهه 70 توسط این دفتر 25 کتاب با موضوع روزنامه‌نگاری منتشر شده است.

عقیلی در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی کتاب «سواد رسانه‌ای» پرداخت و گفت: این موضوع از جمله موضوعات جدید مطرح شده در ایران است و نخستین بار در مقاله‌ای که در سال 1381 به چاپ رسید از این واژه استفاده شد.

وی تاکید کرد: عنوان اصلی کتاب پی‌ درآمدی دارد که این موضوع تا کنون در ایران کار نشده و از این جهت کار بسیار تازه‌ای است.

عقیلی با اشاره به ناآشنایی فعالان و محصلان ارتباطات و رسانه با مفهوم سواد رسانه‌ای گفت: متاسفانه این مفهوم در گذشته در میان فعالان این رشته ناشناخته بود به‌گونه‌ای که تحقیقات پیمایشی در این باره با مشکل مواجه شد.

این مدرس ارتباطات با بیان این‌که نویسنده کتاب در فصل اول توضیحات خوبی را درباره پایه‌های نظری سواد رسانه‌ای مطرح می‌کند، گفت: اطلاعات و آگاهی درباره سواد رسانه‌ای در ایران بسیار کم است.

وی در ادامه سخنانش با بیان این‌که برای مفهوم سواد رسانه‌ای تعریف واحدی وجود ندارد، افزود: بیش از 45 تعریف در این باره بیان شده و همه این تعاریف بر این موضوع تاکید دارند که اگر مخاطب، سواد رسانه‌ای داشته باشد تفکر انتقادی پیدا می‌کند و در پذیرش پیام‌های رسانه‌ای منفعل نمی‌شود.

به گفته عقیلی، تاکنون درباره مفهوم سواد رسانه‌ای چندین منابع ترجمه‌ای وجود داشته که کتاب سواد رسانه‌ای از آن جهت که به مفهوم یادگیری و شیوه سنجش می‌پردازد، کتاب تازه‌ای است.

در پایان این نشست از هر سه اثر رونمایی شد.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد