درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 12:05   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
  انواع مختلف شهرت
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19029صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 19 مهر 1394 - 10:49
محمدناظمی هرندی، مدیر روابط عمومی شرکت فولادمبارکه اصفهان
پاسخگویی و شفافیت در مقابل کلیه ذینفعان سازمان
در گذشته که سازمان‌ها تنها خود را در قبال سهامداران و در جهت کسب سود مسئول می‌دانستند، اهمیت روابط عمومی سازمان در پاسخگویی چندان زیاد نبود با افزایش رقابت بین سازمان‌ها و افزایش توجه به نیازهای مشتری بالطبع روابط عمومی اهمیت بیشتری یافت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، در گذشته که سازمان‌ها تنها خود را در قبال سهامداران و در جهت کسب سود مسئول می‌دانستند، اهمیت روابط عمومی سازمان در پاسخگویی چندان زیاد نبود با افزایش رقابت بین سازمان‌ها و افزایش توجه به نیازهای مشتری بالطبع روابط عمومی اهمیت بیشتری یافت. چرا که پاسخگویی به مشتری یکی از مهمترین نیازهایی بود که باید به آن پرداخته می‌شد. پس از آن مسئولیت پذیری سازمان‌ها فراتر از آن رفته و سازمان‌ها به سمت و سویی حرکت کردند که مشتریان و سهامداران تنها بخشی از مخاطبان آن‌ها بودند. پاسخگویی و شفافیت در مقابل کلیه ذینفعان سازمانی، روابط عمومی را به عنصری مهم و استراتژیک در سازمان بدل نمود.


امروزه سازمان باید بتواند علاوه بر پاسخگویی به کارکنان، سهامداران و مشتریان به نهادهای قانونی، رسانه‌ها، سازمان‌های اجتماعی و در کل به جامعه خود پاسخگو باشد. اهمیت روابط عمومی در چنین سازمانی که با مخاطبان مختلفی در تماس است و موظف است تا منافع آن‌ها را تامین نماید، چندین برابر می‌گردد. روابط عمومی باید این نیازها را رصد و با ذینفعان مربوطه ارتباط برقرار و به ابهامات آنها رسیدگی نماید تا با پاسخگویی به آنان بتواند ارزش متقابل ایجاد نماید.


ارتباط با هر یک از ذینفعان ارزشی خاص را برای سازمان می‌آفریند و مجموعه این ارزش‌ها برای سازمان روابط عمومی را به عاملی استراتژیک بدل می‌نماید. مدیریت شهرت و نام سازمان و تقویت برند، افزایش سهم بازار، تقویت چارچوب‌های بازاریابی، ایجاد همهمه در تبلیغات دهان به دهان، ایجاد تعامل با شبکه‌ها و رسانه‌ها، ایجاد انگیزش در بسیج کارکنان از طریق ارتباطات داخلی، ایجاد ارتباطاتی کم هزینه با سرمایه‌داران و ایجاد درک و حمایت عمومی از سازمان همه و همه از جمله ارزش‌هایی است که توسط روابط عمومی ایجاد می‌شود.


روابط عمومی نیازهای کلیه ذینفعان را برآورد نموده و با انتقال این نیازها به بخش‌های سازمان سعی می‌نماید که این نیازها را مرتفع و به ذینفعان پاسخگو باشد.کلید اصلی اهمیت روابط عمومی امروز از این دریچه خلق ارزش مشترک است. در واقع علاوه بر آنکه سازمان از خلال این تصویر سازی رقابت پذیری خود را افزایش می‌دهد، در یک رابطه برد- برد بر افزایش منافع برای ذینفعان نیز تاکید می‌ورزد.
 

منبع: روزنامه جمهوری اسلامی، 19/07/1394

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد