درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 00:52   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19008صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 18 مهر 1394 - 08:19
پنج راز افول حامیان و فعالان روابط عمومی
نورا لیری - به صورت معمول پنداشت‌های نادرستی از روابط عمومی وجود دارند که از آغاز امر، روی صنعت روابط عمومی سایه انداخته‌اند. خوشبختانه عصر دیجیتال در حال حرکت به سوی جلو است، و این پنداشت‌های نادرست یک روز و برای همیشه از صحنه حذف خواهند شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی یکی از صنایعی است که بسیاری از افراد به طور کامل آن را درک نمی کنند- روابط عمومی تبلیغات، نوعی از بازاریابی و زیر سقف ارتباطات نیست. روابط عمومی انتشار اطلاعات یک شرکت یا منحصراً ارائه اطلاعات به جامعه است که عمدتاً از طریق خروجی‌های رسانه‌ای انجام می‌شود. اما رازهای بسیاری درباره مرشدین و سران روابط عمومی و اقدامات آنها وجود دارد، بنابراین الآن زمان شفاف سازی درباره این رموز می‌باشد.4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


1. ما می‌خواهیم مزاحم باشیم
روزنامه‌نگاران فکر می‌کنند که فعالین روابط عمومی افرادی مزاحم هستند، همچنین افرادی که در زمینه روابط عمومی فعالیت می‌کنند روزنامه نگاران را افرادی مشمئز کننده می‌دانند. اما راز این نکته این است که فعالین روابط عمومی دوست دارند که مزاحم باشند؛ ما نمی‌خواهیم، اما بله، گاهی ما مزاحم هستیم. مثلاً، وقتی که یک روزنامه‌نگار به شما می‌گوید که او به شکل ویژه مطلبی که شما نوشته‌اید را می‌گیرد (بدین معنا که شما نمی‌توانید این روایت را برای روزنامه‌نگاران دیگر بفرستید)، این امر سبب قطع ارتباطات شما با دیگر افراد می‌شود، و شما مجبور می‌شوید تا چشم تان به دنبال آنها باشد تا صد درصد مطمئن شوید که از طرف آنها این امتیاز را دریافت می‌کنید. در غیر این صورت، مشتری شما، شما را برای خبر عدم انتشار مطلبتان مسئول می‌داند. آیا من واقعاً می‌خواهم که چندین ساعت را به ارسال توئیت یا ارسال پیام فیسبوکی به خبرنگاران یا نظر دادن درباره مقالات قبلی آنها بگذرانم؟ می‌دانم که سر آنها شلوغ است، اما صرفاً به این تضمین نیاز دارم که آنها خبر من را پوشش می‌دهند.

2. ما دیوانه‌های امروز هستیم
اغلب وقتی که می‌گویم یک فعال روابط عمومی هستم، یک فرد خارج از زمینه ارتباطات از من می‌پرسد که آیا شغل من نشان می‌دهد که من دیوانه‌ام؟ آیا من خاله زنک هستم؟ اولاً که فرد دیوانه به تبلیغات می‌پردازد، برای مشتری شما پول پرداخت می‌کند تا در بین مطالب یک روزنامه حضور داشته باشد، اما
روابط عمومی، مشتری شما را به صورت رایگان به روزنامه جذب می‌کند، کاری که اغلب از طریق درج یک مطلب خوب انجام می‌شود. ما با دادن شام استیک و نوشیدنی خوب، چاپلوسی روزنامه‌نگاران را نمی‌کنیم، ما آنچه را که روزنامه‌نگاران پوشش می‌دهند را پیش بینی می‌کنیم و برای آنها یک روایت و مطلب خوب را فراهم می‌آوریم. خوشبختانه چند دهه‌ای است که دیگر از ناهار و نوشیدنی چرب و شیرین استقبال نمی‌شود، چرا که این کار سبب آزردگی خاطر خانم‌ها در محیط کار می‌شود.

3. ما می‌توانیم کاری کنیم که مردم یک مقاله را بخوانند
وقتی که در یکی از رسانه‌های معروف مطلبی را به چاپ می‌رسانیم (نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و ...)، این کار برای مشتریانمان و خودمان بسیار مهیج است. بنابراین ما توجه مشتری را به یکی از برترین رسانه‌ها منعطف می‌سازیم و متعاقباً فردا هم با این گلایه مواجه می‌شویم که چرا مطلب ارسالی ما باعث ایجاد ترافیک بازدید کافی نشده است. مسئله این است که- ما می‌توانیم در یک روزنامه مطلبی را چاپ کنیم، اما نمی‌توانیم مخاطب را مجبور به خواندن این مطلب نماییم. ما سعی خود را می‌کنیم، آه سعی خود را می‌کنیم، اما اگر روزنامه نگار مطلب را ساعت پنج عصر جمعه منتشر کند، ما راهی برای مجبور کردن مشتریان نداریم.

4. همه ما ایدئولوژیست و دروغگو هستیم
حقیقت نامیمون این است که بسیاری از شرکت‌های بد و بزرگ، از مسئولین روابط عمومی‌ای برخوردارند که به انتشار خبرهایی پیرامون کارهای بد آنها می‌پردازند. اما همه این طور نیستند! ما برای تازه کارهای فناوری، کار روابط عمومی انجام می‌دهیم- فناوری خلاق و جدیدی که باعث می‌شود زندگی آسانتر بشود. شرکت‌هایی که ما با آنها همکاری می‌کنیم به شکلی ساده از ما می‌خواهند تا در فضای مجازی برای آنها سروصدای بیشتری به پا کنیم، بنابراین از تاکتیک‌های روابط عمومی استفاده می‌کنیم تا درباره شرکت‌های آنها تبلیغ کنیم. مراکز و موسسات غیرانتقافی از فعالانی در زمینه روابط عمومی استفاده می‌کنند که به ایجاد آگاهی و شناخت از اهداف و مقاصد خیرخواهانه آنها کمک می‌کنند. بنابراین اگرچه ما مطالبی را در یک فضای مطلوب منتشر می‌کنیم، اما برخی از اوقات کار ما جلب توجه به یک مقصد و نیت خوب و خیرخواهانه است.

5. کار در زمینه روابط عمومی یک مهمانی بزرگ است
بله، رفتن به مراسم و حضور در فضای مجازی بخشی بزرگ از کار یک فعال روابط عمومی است، اما این کار همچنین برای خیلی از صنایع دیگر نیز صورت می‌گیرد. وقتی که به یک مراسم می‌روم، تمام طول مراسم را با یک نوشیدنی یا آب گاز دار می‌گذرانم؛ اگر که در وضعیت عادی نیستید و کنترل ندارید نباید در این حالت دست به کار شوید یا با روزنامه‌نگاران ارتباط برقرار نمایید (هر دو مورد مذکور برای فعالیت موفق در روابط عمومی ضروری می‌باشند). بنابراین اگرچه شاید مجبور بشوید تا در مهمانی‌ها یا مراسم حضور پیدا کنید، معمولاً نباید که مثل سایر شرکت کنندگان از مراسم لذت ببرید.
امروزه روابط عمومی یک شغل و کار خوب است، چرا که زمانه تغییر کرده و بهترین مشاغل به سرعت در حال رشد و توسعه هستند. اما به صورت معمول پنداشت‌های نادرستی از
روابط عمومی وجود دارند که از آغاز امر، روی صنعت روابط عمومی سایه انداخته‌اند. خوشبختانه عصر دیجیتال در حال حرکت به سوی جلو است، و این پنداشت‌های نادرست یک روز و برای همیشه از صحنه حذف خواهند شد.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

گروه ترجمه شارا

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد