درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 26 آذر 1396 - 12:41   

بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید

  بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید


ادامه ادامه مطلب یک

عملیات جاسوس‌های چین در شبکه‌های اجتماعی

  عملیات جاسوس‌های چین در شبکه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب دو

واتس‌اپ؛ هشداردهنده افسردگی در نوجوانان

  واتس‌اپ؛ هشداردهنده افسردگی در نوجوانان


ادامه ادامه مطلب سه

روابط عمومی مجتمع جهان فولاد سیرجان، روابط عمومی برتر شد

  روابط عمومی مجتمع جهان فولاد سیرجان، روابط عمومی برتر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نقش روابط عمومی و تبلیغات
  آدم های سمی، روابط سمی
  آشنایی با راهنمای ارتباطی روابط عمومی های کشور
  نظر جالب این روزنامه نگار اینوستیگیتیو درباره فقر و فقیر
  ت‌فلیکس
  تجهیز کلیه ایستگاه های متروی <تی تی سی> به سیستم شبکه سلولار
  مدیر روابط عمومی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم منصوب شد
  رونمایی از کتاب «نظریه پردازی درباره ارتباطات میان فرهنگی»
  بررسی نقش روابط عمومی در بیمارستان ها
  معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: ضرورت ایجاد اتاق فکر رسانه در حوزه مهارت آموزی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19006صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیجمعه، 17 مهر 1394 - 00:55
آشنایی با فعالیت های دکتر حسن ربیعی
دکتر حسن ربیعی در سال 1345 در تهران متولد شده است. او حالا از کارشناسان برجسته حوزه ارتباطات و روابط عمومی است که نظریات خویش را عموما در حوزه های روابط عمومی و هویت اجتماعی، شبکه های ارتباطی ( روابط عمومی یکپارچه)، استانداردهای روابط عمومی، مسئولیت اجتماعی و مدیریت شهرت و اعتبار در قالب چهار جلد کتاب،‌ مقالات علمی و تخصصی و نوشته های حرفه ای نشر داده است.
  

 دکتر حسن ربیعی

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکتر حسن ربیعی در سال 1345 در تهران متولد شده است. او حالا از کارشناسان برجسته حوزه ارتباطات و روابط عمومی است که نظریات خویش را عموما در حوزه های روابط عمومی و هویت اجتماعی، شبکه های ارتباطی ( روابط عمومی یکپارچه)، استانداردهای روابط عمومی، مسئولیت اجتماعی و مدیریت شهرت و اعتبار در قالب سه جلد کتاب،‌ مقالات علمی و تخصصی و نوشته های حرفه ای نشر داده است.

او کار خود را در حوزه تبلیغات، روابط عمومی و انتشارات در زمانی آغاز کرد که شعله های جنگ تحمیلی سایه اش را بر تاریخ، فرهنگ و جغرافیای این کشور فرافکنده بود و او و دوستان جوانش را به یاری می طلبید. تلاش برای دفع تجاوز دشمن و احقاق حقانیت در سایه آموزه های اسلامی،‌گام برداشتن در مسیر استقلال و احقاق حقوق انسانی و درک شرایط حساس کشوری که راه استقلال را انتخاب کرده بود ، به نیروی جوانی و اراده جوانان و فرزندان خودش نیاز داشت که او و هم نسلانش را به وادی کسب دانش برای تاثیر گذاری و نقش آفرینی در جامعه رهنمون ساخت .

سال های پایانی دهه 80 اما آغازی برای کسب تجربه ای جدید در مسیر چالش بر انگیز در حوزه مردمداری بود. پیوستن به سازمان اوقاف و امور خیریه از سال 1388 آغازی برای شروع یک حرفه با جوهره ای از اندیشه بود. اندیشه ای که با سابقه مطبوعاتی او ارتباطی وثیق داشت و دغدغه اش را برای کسب دانش و بینش همراه با تجربه عملی در حوزه ارتباطات و روابط عمومی رقم می زد و در عین حال نهال های کوچک اندیشه ورزی و تفکر در مسیر شغلی و حرفه ای را به جوانه های نظر و اندیشه او پیوند می زد.

نظریاتی که در سال های بعد یعنی سال های 1392، 1393 و 1394 به طور سلسله وار تبدیل به کتاب هایی با عنوان: روابط عمومی یکپارچه،‌ مسئولیت اجتماعی از زاویه روابط عمومی، مدیریت شهرت و اعتبار و پنج گفتار مدیریت محتوا شد.

زندگی حرفه ای با نگاه سازمانی
اقدام برای پایه گذاری روابط عمومی مسئول و پاسخگو،‌ بهره گیری از ظرفیت سازمانی برای تثبیت جایگاه روابط عمومی در ساختار اداری،‌کسب اعتماد و جلب رضایت مدیریت ارشد سازمان برای تفویض اختیار لازم در حوزه مسئولیت های اجتماعی و ارتباطی سازمان،‌ بازکردن پای اندیشمندان؛ صاحب نظران؛‌ هنرمندان و چهره های خوشنام مقبول در اجتماع به سازمان متبوع خود و نهایتا برقراری ارتباط با نهادها و مراکز تخصصی و حرفه ای روابط عمومی و ارتباطات و بهره گیری از ظرفیت تاثیر گذار رسانه های گروهی و جمعی، هنرمندی و تبحر او را در اداره بخش ارتباطی و اجتماعی سازمان موثر، مسئول و پر مشغله اوقاف و امور خیریه به خوبی به نمایش گذاشت.

این در حالی بود که روزهای پر مشغله و کاری سازمان اوقاف و امور خیریه،‌ مسئولیت پاسخگویی در حوزه امور بین الملل سازمان و تدارک و برنامه ریزی ساختاری کوچک، ‌پر تحرک و موثر در بخش ارتباطی سازمان، چالش هایی جدی را بر سر راه تلاش های حرفه ای و زندگی سازمانی او قرار داده بود.

همه این اقدامات در حالی در دستور کار روزمره او قرار داشت که باید در این سال ها به عنوان: مدیرمسئول ماهنامه احسان ماندگار، سخنگوی سازمان اوقاف و امورخیریه ایران، مدیرعامل انتشارات یاس نبوی، عضو شورای راهبردی سازمان اوقافو امور خیریه و چندین مسئولیت کوچک و بزرگ دیگر با حضور مستمر در ده هابرنامه رادیویی و تلویزیونی برای ترویج فرهنگ نیکوکاری و امور خیریه نیز تلاش کند.

همه این اقدامات در حالی در جریان بود که وی به سودآوری و نتیجه اقدامات خود ایمان داشت. البته سودآوری نه الزاما از نوع اقتصادی و تجاری آن بلکه نوعی از سودآوری که مانع از دست دادن مشتریان و جلب نظر مشتریان جدید برای پیوستن به یک سازمان فعال،‌ پویا،‌ مسئول و سود آور خواهد شد.

ایفای مسئولیت اجتماعی در مقام عمل
ربیعی بعدها و در سال 1393 در کتاب مسئولیت اجتماعی از زاویه روابط عمومی در مطلبی با عنوان پذیرش مسئولیت اجتماعی نوشت: "تحقیق در باره آرا و نظر مردم پیرامون سازمانها و شرکت ها نشان می دهد که مسئولیت اجتماعی،‌ مورد توجه و پذیرش روز افزون مردم و جامعه است. این امر در وهله اول نخست برای اعتبار سازمانها و شرکت ها دارای اهمیت بوده و در مرحله بعدی باعث حفظ مشتریان و مخاطبان و سودآوری خواهد شد."

شاید بتوان گفت رایزنی ها و جلسات مداوم و کاری ربیعی نقشی مهم در ترسیم نقشی جدید از روابط عمومی برای برقراری ارتباط با مجموعه ای فراسازمانی و بهره گیری از دانش، توان،‌ تجربه و دستاوردهای تخصصی آنان داشت. نقشی که ضمن برقراری ارتباط سازمان با حلقه های واسط و سازنده ارتباط اجتماعی، زمینه مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه را در حوزه مسئولیت های اجتماعی را حیاتی دوباره بخشید و ضمنا هویتی جدید را برای ساختار ارتباطی و تعاملی آن سازمان و بالاخص در بخش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه رقم زد.

موضوعی که در کنار شهرت مبتنی بر هم افزایی سازمانی، خوشنامی و نام نیک را نیز برای سازمان متبوع وی در پی داشت. برگزاری جشنواره وقف و رسانه از جمله اقدامات موثری بود که درب این سازمان مردم مدار را بر روی نمایندگان افکار عمومی گشود و زمینه حضور و نقش آفرینی رسانه ها در زمینه وقف و امور خیریه را بیش از پیش فراهم کرد.

نویسنده کتاب "مدیریت شهرت و اعتبار" در سال 1394 اندیشه های خود در زمینه خوشنامی به عنوان سرمایه حسن شهرت این گونه نوشت: "همانگونه که افراد برای برقراری ارتباط و حضور در حرفه خود از سرمایه اجتماعی بهره می برند،‌ شرکت ها و سازمان ها نیز با فراهم نمودن و ارتقاء سرمایه اجتماعی ، برای برقراری ارتباط و رشد سازمان شان از این سرمایه استفاده می کنند .

حسن شهرت به ثروت حقیقی یک شرکت و اعتبار آن می افزاید و ارتباط مستقیمی با حسن تفاهم دارد و ارزش آن در سازمان ها و شرکت های بزرگ میلیاردها تومان می باشد."

حرکت بر مدار اندیشه و تفکر نه شانس و تصادف
آنچه از نگاه یک ناظر و داور بی طرف در مورد رفتار حرفه ای دکتر حسن ربیعی می توانیم بگوییم این است که او بر اساس تصادف و شانس در چنین مسیری حرکت نکرد و نتایج برنامه ریزی و حاصل اقدامات چندین و چند ساله او در حوزه روابط عمومی و ارتباطات نشانگر تلاش بی وقفه،‌ بهره گیری از اندیشه و تفکر و داشتن چشم انداز سازمانی و مسیر حرفه ای برای حرکت به سوی هدفی روشن است.

حضور موثر و مسئولانه در تشکل های روابط عمومی ا زجمله عضویت در انجمن متخصصان روابط عمومی در سال 1388 و انجمن روابط عمومی ایران از سال 1389،‌ همچنین عضویت در موسسه کارگزار روابط عمومی و شورای سیاستگذاری کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران و کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی نیز نشان از عزم جدی و تلاش مستمر وی در ایجاد ارتباط بین بدنه روابط عمومی ایران و دیگر اجزای آن در بخش های مختلف بخصوص در حوزه تشکل های مردم نهاد دارد.

مقبولیت در حوزه مشارکت اجتماعی
خوشبختانه پرچمداری ربیعی در تعامل با حوزه عملیاتی و تخصصی روابط عمومی و بازتاب اندیشه های ارتباطی او در زمینه نظریات مطرح در این خصوص از سوی فعالان این حوزه و دواران منصف و صاحب نظر بی پاسخ نمانده و موجب شد وی بتواند در سال های متمادی نشان های افتخار این حوزه از جمله: مدال روابطعمومی ایران ( 1392 )،‌ جایزه ملی دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط عمومیایران(1390)،‌ جایزه و تندیس دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی(1391)،‌ جایزه انجمن متخصصان روابط عمومی ایران، جایزه جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی در دوره های متوالی، ‌جایزه سومین همایش روابط عمومی های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی(1391)، ‌دریافت نشان زرین روابط عمومی(1393)، جایزه و تندیس طلایی روابط عمومی ایران ( 1393) و دهها نشان و جایزه دیگر را در پرونده کاری و حرفه ای خود داشته باشد.

مقالاتی در حوزه اندیشه و تفکر
ربیعی به طور مستمر نگارش در حوزه روابط عمومی و ارتباطات را وجهه همت خود قرار داده و در همین ارتباط جدای از نگارش کتاب هایی که بدان اشاره شد،‌ مقالاتی را تهیه و در اختیار رسانه های این حوزه قرار داده است که حاصل این اقدامات انتشار بیش از 50 مقاله و یادداشت در روزنامه ها، نشریات و مجلات تخصصی به زبان های فارسی، انگلیسی و عربی بوده است.
دکتر ربیعی همچنین دیدگاه ها،‌ نظرات و اندیشه های خود را علاوه بر کتاب و مقاله در قالب یادداشت هایی منتشر کرده است.

حضور در صحنه مراودات بین المللی
دکتر حسن ربیعی حضوری موثر و فعال در زمینه فعالیت های بین المللی داشته است. حضور فعال و سالانه در مجمع جهانی وقف(عربستان- جده)،‌ حضور درهمایش بین المللی زکات (مالزی2012 )، میهمان ویژه مسابقات بین المللی قرآن درامارات متحده عربی و مالزی،‌ بازدید دوره ای از بنیادهای خیریه جهانی در آلمان- هلند- ترکیه- مالزی- هندوستان- لبنان و ...، رئیس کمیته روابط عمومی و بین الملل مسابقات بین المللی قرآن کریم در جمهوری اسلامی ایران(سال 1389 تاکنون)، سخنران سمینار تخصصی "روابط عمومی فرهنگی" در مالزی و ... از جمله فعالیت های ایشان در حوزه بین المللی می باشد.


منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
فرید
| 1394/7/18 - 02:05 |     0     0     |
خسته نباشند!


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پوشش بی سابقه رسانه ها به مردن یک نهنگ


  سالنامه تخصصی روابط عمومی ایران 1397 منتشر می شود


  برترین عکس های خبری سال 2017 در مجله آتلانتیک


  راهنمای آداب و معاشرت در رستوران


  کنفرانس روابط عمومی در مانیتورینگ رسانه ای


  نظر جالب این روزنامه نگار اینوستیگیتیو درباره فقر و فقیر


  معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: ضرورت ایجاد اتاق فکر رسانه در حوزه مهارت آموزی


  بررسی نقش روابط عمومی در بیمارستان ها


  رونمایی از کتاب «نظریه پردازی درباره ارتباطات میان فرهنگی»


  تاسیس معاونت ارتباطات سایپا برای پاسخگویی شفاف


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد