درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 18:49   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18982صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 15 مهر 1394 - 10:46
ارتباط با رسانه ها؛ وظیفه فراموش شده روابط عمومی ها
ارتباط با رسانه ها و ارائه اخبار به آنها یکی از وظیفه های ذاتی روابط عمومی هاست که برخی این وظیفه را به فراموشی سپرده اند و کار اطلاع رسانی را به طور کلی تعطیل کرده اند و یا به قرار دادن اخبار در سایت دستگاه مربوطه خود منحصر کرده اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، برخی مسئولان این روابط عمومی ها با تشخیص ندادن تفاوت سایت اطلاع رسانی با رسانه های جمعی، خود را درگیر رقابتی بی حاصل با رسانه ها کرده و سعی می کنند اخبار را زودتر روی سایت خود قرار دهند.

هر چند نوسازی سایت های برخی ادارات با تاخیر انجام می شود ولی در صورت به روز بودن هم، سایت کارکرد دیگری دارد و هرگز جای یک رسانه را نمی گیرد، ضمن آنکه انتشار همزمان یک خبر در سایت یک اداره و نیز رسانه های جمعی مانعی ندارد و حتی بر وزن کار می فزاید.
ناگفته پیداست که اخبار پیش بینی وضعیت حوادث غیر مترقبه نظیر طوفان وسیل و یا حوادث مهم مثل آتش سوزی ها باید به سرعت در رسانه های عمومی منتشر شود و انتشار اینگونه خبرها در سایت دستگاه های تخصصی از مسئولیت روابط عمومی نسبت به رسانه ها و افکار عمومی نمی کاهد.
برخی روابط عمومی ها نیز برای رقابت با رسانه ها، به سرعت یک خبر ناقص و در مواردی تیتر خبر یک رویداد را بر روی سایت خود می گذارند تا به اصطلاح زودتر از رسانه های جمعی خبررسانی کرده باشند و بعد از مدتی همان خبر را از روی مطالب رسانه ها تکمیل می کنند که این رقابت ناسالم نتیجه ای جز دلسرد کردن خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه ها ندارد.
باید یادآور شد که سایت برخی دستگاه ها نیز دچار فرایندی اداری شده و مطالب آن بعد از تایید مدیران مربوطه در آن درج می شود و همین امر باعث شده تا مسئولان روابط عمومی هایی که ریسک پذیری ندارند، خبرنگاران را به سایت خود ارجاع دهند تا مبادا با پرسش مدیران بالادستی مواجه شوند.
واقعیت این است که خبر به دلیل اهمیت زمان، قاعده های خاص خود را دارد و محدود کردن آن به روش های بوروکراسی اداری مانعی برای اطلاع رسانی واقعی است.
استفاده از ظرفیت رسانه ها، هنر دست اندرکاران روابط عمومی ها است و آنان باید از این طرفیت به خوبی استفاده کنند نه اینکه با قطع ارتباط واقعی و اثرگذار با رسانه ها انتظار داشته باشند، سایت آنها به مرجعی برای رسانه ها تبدیل شود .
نکته دیگری که برخی از مسئولان روابط عمومی فراموش کرده اند این است که اطلاع رسانی یک جاده دو طرفه است و همانطور که انتظار دارند رسانه ها پیگیر اخبار دستگاه آنها باشد، روابط عمومی هم باید در مواردی پیش قدم شده و اخبار را در اختیار رسانه ها قرار دهد.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد