درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 03:46   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18981صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیچهارشنبه، 15 مهر 1394 - 10:42
نگرانی اوپک از وجهه عمومی خود
هنوز اوپک راه زیادی برای بهبود وجهه عمومی خود در پیش دارد. به گفته جان هال، رئیس موسسه مشاوره ای آلفا در انگلیس، خودکامگی اوپک و اعضایش چهره آن را مخدوش کرده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یک گزارش منتشر نشده در داخل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نشان می دهد که اعضای این کارتل بزرگ نفتی در مورد اهداف سازمان با هم توافق ندارند.


به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، اوپک نگران وجهه عمومی خود است و سران این سازمان بزرگ نفتی، طی چندسال گذشته، بی جهت خود را درگیر حملات حقوقی علیه این سازمان کرده اند، در این موردکه باید در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشند کلنجار رفته اند و به دنبال ایجاد روابط بهتر با خریداران آسیایی خود بوده اند!


به هر حال، بنا بر گزارشی مربوط به ماه مه، این گروه از تولیدکنندگان نفتی باید به دنبال راهی باشند که وجهه خود را بازسازی کنند. البته این کار راحتی نخواهد بود زیرا وجهه سازمان طی سالها شکل گرفته و بیشتر جهانیان اعضای اوپک را با تحریم صادرات نفت در سال ١٩٧٣ به یاد دارند که کل جهان را تحت تأثیر خود قرار داد.

یکی از راه حلهای پیشنهادی برای ایجاد چهره بهتر سازمان در جهان این است که سران سازمان در رسانه های اجتماعی حضور بیشتری داشته باشند. اوپک هیچ حساب کاربری رسمی در توییتر و فیس بوک ندارد.
تلاش برای بهبود وجهه اوپک تاکنون بیشتر در پیامهای ثابت نگه داشتن تأمین نفت خلاصه شده است. بنا بر یک گزارش داخلی دیگر که ماه نوامبر منتشر شد، بهتر است سازمان به فکر حفظ وجهه خود از طریق بهبود وجهه محصول اصلی خود یعنی نفت خام باشد.

این گزارشهای منتشر نشده اوپک بخشی از راهبرد طولانی مدت توسعه سازمان را شامل می شود که جزئیاتی را در مورد دیدگاههای نمایندگان اعضا در وین در خود دارد. قرار است بخشهایی از گزارش راهبرد طولانی مدت اوپک در ٤ دسامبر همزمان با نشست رسمی وزرای اوپک منتشر شود.


این مباحث، دریچه ای به سوی رهایی از نگرانیهای سازمان در مورد افت بی سابقه قیمت نفت در بازارهای جهانی باز می کند. اوپک و ١٢ عضوش به شدت تحت تأثیر قیمتهای نفت هستند که از پارسال تاکنون به نصف کاهش پیدا کرده است و دلیل اصلی آن افزایش تولید نفت خام آمریکاست.

در پاسخ به تولید نفت آمریکا، اوپک سقف تولید سنتی خود را نادیده گرفت و دیگر سیاست همیشگی خود را در کاهش تولید برای کنترل قیمتهادر پیش نگرفت. به جای آن بسیاری از اعضای آن تا آنجا که توانستند نفت خام روانه بازار کردند تا بتوانند سهم خود را در بازار حفظ کنند. همین امر باعث پایین باقی ماندن قیمتها شده است.
حال، سران اوپک با هم درگیرند و در مورد مواضع سازمان به توافق نرسیده اند.

ایران که هم از قیمت پایین نفت خام رنج برده، هم از تحریمهای غربی، به دنبال این است که اوپک درآمد های خود را به حداکثر برساند.
بنابر گزارش ماه مه دفتر دبیر کل اوپک که هماهنگی سازمان را برعهده دارد، خواستار کاهش درآمدهای سازمان شده که در آینده به نفع اعضا خواهد بود.

بنابراین گزارش، بالا بردن درآمد های نفتی تنها با ایجاد ثبات و سهم بازار است که می تواند در طولانی مدت محدودیتها و ناسازگاریهای حقوقی موجود در بازار را کنترل کند.
یک گزارش با استناد به بحثهای مطرح شده در جمع نمایندگان اعضای اوپک در روز ٥ مه نوشت: اوپک نگرانیهای فزاینده ای در مورد مسئولیتهای قانونی خود دارد و در عین حال باید با پرونده های قانونی در آمریکا و نیز تلاشهای ضد تراست در اتحادیه اروپا مقابله کند که شرکتهای بزرگ دیگر چون گوگل را هدف قرار داده اند. اعضای اوپک، روزانه بیش از یک سوم نفت مصرفی جهان را تولید می کنند.

اوپک از قدیم از پرونده های حقوقی آمریکا محفوظ بوده و اتحادیه اروپا نیز تاکنون پرونده ای علیه این سازمان ایجاد نکرده است.
اما اوپک برای پیدا کردن راهی برای خلاصی از چالشهای بازار نفت، مباحثی داشته؛ در مورد تقویت روابط با کشورهای آسیایی مثل چین و هند که بزرگترین مشتریان این سازمان هستند.

ایجاد روابط بهتر با کشورهای آسیایی می تواند برای اوپک این ظرفیت را ایجاد کند که بازار رو به رشد آسیا را هر چه زودتر تأمین کند.
هنوز اوپک راه زیادی برای بهبود وجهه عمومی خود در پیش دارد. به گفته جان هال، رئیس موسسه مشاوره ای آلفا در انگلیس، خودکامگی اوپک و اعضایش چهره آن را مخدوش کرده است.
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد