درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 10:08   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش
  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1894صفحه نخست » چهارشنبه، 30 مهر 1399 - 08:05
مسوولیت شرکتی در مقابل جامعه
نویسنده: الکساندرا لویت* مترجم:آذرخش پژوهشیا شرکت - آیا شرکت شما یک شهروند خوب به حساب می‌آید؟ با توجه به نظرات اکثر افراد، پاسخ این سوال معمولا منفی است. همانطور که کلی اسپارز نیز در مقاله‌ای پس از بررسی کارکرد و نقش کسب‌وکارهای کوچک در جهان امروز، می‌نویسد به آن اندازه که سازگاری با محیط زیست در بین شرکت‌های بین‌المللی رایج است، در بین کسب‌وکارهای کوچک اینگونه نیست.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| آیا شرکت شما یک شهروند خوب به حساب می‌آید؟ با توجه به نظرات اکثر افراد، پاسخ این سوال معمولا منفی است. همانطور که کلی اسپارز نیز در مقاله‌ای پس از بررسی کارکرد و نقش کسب‌وکارهای کوچک در جهان امروز، می‌نویسد «به آن اندازه که سازگاری با محیط زیست در بین شرکت‌های بین‌المللی رایج است، در بین کسب‌وکارهای کوچک اینگونه نیست.» او می‌گوید:
 

مطمئنا وقتی صحبت از صرفه جویی در انرژی و حفاظت از محیط زیست پیش می‌آید، تعدادی از این شرکت‌های کوچک در این زمینه هم پیمان می‌شوند و برای رسیدن به چنین اهدافی برنامه‌ها و راهکارهای خود را ارائه می‌دهند، اما بسیاری از آنها عملا هیچ اقدامی درباره حفاظت از محیط زیست انجام نمی دهند و راهی را که 10، 20 یا 50 سال است پیموده‌اند، ادامه می‌دهند.


بررسی اخیر انجام شده توسط گروه مشاوران بوستون و MIT از این دیدگاه حمایت می‌کند. آنها در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که فقط 9 درصد از شرکت‌های کوچک(با کمتر از 1000 کارمند) در زمینه حفاظت از محیط زیست فعال هستند.


دلایل متفاوتی در این زمینه نقش دارند، اما اکثرا مربوط به سرمایه و زمانی است که صاحبان شرکت‌های کوچک باید برای سازگاری با محیط زیست صرف کنند. در این مقاله می‌خواهیم راهکارهایی ارائه دهیم تا شرکت‌های کوچک با پیروی از آنها در راستای اینکه شهروند اجتماعی بهتری شوند، گام بردارند، بدون اینکه سرمایه زیادی از دست دهند:


برنامه‌های داوطلبانه و کارورزی


یکی از مقرون به صرفه‌ترین روش‌ها برای انجام فعالیت‌های محیط زیستی، سازماندهی یک گروه از کارمندان داوطلب است که مسووول پیگیری برنامه‌های شرکت در زمینه محیط زیست باشند. استخدام یک کارآموز رشته علوم محیط زیست که می‌تواند تحقیقاتی در این زمینه انجام دهد نیز فکر خوبی است.


برنامه‌های بازیافتی


آژانس حمایت از محیط زیست ادعا می‌کند که 75 درصد از زباله‌های جامدی که دورانداخته می‌شوند، در واقع قابل بازیافت هستند، بنابراین اولین قدم شما بررسی زباله هایی است که توسط شرکت شما ایجاد می‌شود. شما می‌توانید با اطلاع از این موضوع روش هایی را برای بازیافت آنها به کارگیرید. اگر متوجه شدید که کارمندان کاغذ و بطری‌های آب خود را دور می‌اندازند، به شکل مشخص سطل‌های مخصوص بازیافت کاغذ را زیر میزها و دستگاه‌های کپی قرار دهید و همچنین سطل‌های مخصوص بازیافت پلاستیک را در آشپزخانه و ورودی ساختمان جای گذاری کنید.


شما می‌توانید با شرکت‌های جمع‌آوری و بازیافت زباله همکاری کنید و از این کار سود ببرید. شما می‌توانید با جمع آوری زباله‌های قابل بازیافت و فروش آنها هم در جهت حفظ محیط زیست و هم یک منبع کسب درآمد سرمایه‌گذاری کنید.


برنامه‌های انرژی:


با بخش خدمات سازمان منابع و انرژی تماس بگیرید، شاید این مرکز، خدماتی چون بازبینی نحوه مصرف انرژی برای شرکت‌های کوچک داشته باشند، در ضمن ببینید که آیا در جهت تلاش برای حفظ محیط‌زیست و گام برداشتن در راه سبز، خدمات و تجهیزاتی برای مصرف بهینه انرژی که شامل تخفیف باشند،در اختیار شما قرار می‌دهند. معمولا در این زمینه دولت‌ها نیز مشوق شما خواهند بود و علاوه بر این، اداره کسب‌وکارهای کوچک نیز می‌توانند توصیه‌های فوق‌العاده‌ای در رابطه با اینکه شرکت شما چه نقشی می‌تواند در کاهش آلودگی هوا، صرفه‌جویی در مصرف آب و طراحی ساختمان سبز داشته باشد، دارد.


حفظ محیط زیست در دنیای واقعی:


برای آنکه اقدامات و برنامه‌ها در زمینه حفظ محیط زیست و تعهد و پایبندی به مسوولیت اجتماعی در دنیای اقتصاد و صنعت عملیاتی شود، مستلزم تلاش‌های بسیار است. این تلاش‌ها موجب همسو شدن مصلحت‌های اقتصادی با محیط‌زیست شده و به رشد و پایداری کسب‌وکار منتهی می‌شود.


به طور مثال تلاش‌های شرکت شیکاگوبیس در زمینه حفظ محیط زیست دارای ارزش بوده است. این شرکت تولید‌کننده اسباب بازی با 70 کارمند ملاحظات محیط زیستی را هم برای مشتریان و هم برای تولیدکنندگان و کارمندان در نظر گرفته است. آنها ابتکاراتی را در این زمینه در اولویت قرار دادند، بسته‌بندی تولیدات خود را تغییر دادند، به طوری که مواد دور انداختنی و مقوای کمتری در آنها استفاده شود.

 

در مورد شرکت نیز، گروهی به نام اکو فلایرز که مسوولیت برنامه‌های محیط زیستی را بر عهده داشتند، برنامه‌ای به نام «هوای پاک» به راه انداختند و از کارمندان خواستند که متعهد شوند هر فرد از میزان انتشار دی اکسید کربن خود کم کند و همچنین از غذاهای ارگانیک که به صورت تازه به شرکت می‌آمد، استفاده کنند.


نتایج نشان می‌دهند موفقیت این برنامه‌ها به سرعت پیش می‌رود و نمونه‌های خوبی هستند برای مشخص کردن این موضوع که شرکت‌های کوچک نیز می‌توانند در مورد برنامه‌های زیست محیطی موفق عمل کنند. همچنین این تلاش‌ها نویدبخش پیشرفت‌های مثبت سازمان‌های کوچک و متوسط خواهد بود.


*عضو سندیکای ملی کسب وکار و ستون نویس
وال استریت جورنال.

www.donya-e-eqtesad.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی


  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد