درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 16:10   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18898صفحه نخست » شنبه، 11 مهر 1394 - 01:51
بلژیکی‌ها؛ مصالحه کار در جلسات
بلژیکی‌ها؛ مصالحه کار در جلسات
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بلژیک کشوری در یک منطقه بسیار صنعتی در قلب اروپای غربی و کشور میزبان اتحادیه اروپا است. اقتصاد این کشور بر پایه بخش خصوصی می‌چرخد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بلژیک کشوری در یک منطقه بسیار صنعتی در قلب اروپای غربی و کشور میزبان اتحادیه اروپا است. اقتصاد این کشور بر پایه بخش خصوصی می‌چرخد.

طبق پژوهشی که در سال 2015 انجام شده است، بلژیک در شاخص سهولت انجام کسب‌وکار از بین 189 کشور رتبه چهل و دوم را داراست. این کشور در شاخص‌های خاص مانند توانایی در پرداخت دیون(یازدهم) و شروع کسب‌وکار (چهاردهم) رتبه بسیار خوبی دارد.

اما فرهنگ کسب‌وکار، سلسله مراتب آن، آداب مذاکرات و معاشرت در بلژیک چگونه است؟

سلسله مراتب در بلژیک: در فلاندرز (ناحیه‌ای در شمال بلژیک که به زبان هلندی صحبت می‌کنند)، ساختارهای سازمانی معمولا یکدست و دستورالعمل‌ها به آسانی کاملا قابل فهم هستند. مسائلی مانند عنوان شغلی و اندازه اداره نسبت به حقوق و مزایای عالی از اهمیت کمتری برخوردارند. گرچه، فرد مافوق همیشه تصمیم‌گیرنده نهایی است، اما کارمندان اهل فلاندرز، مدیری را ترجیح می‌دهند که به زیردستان خود اجازه شرکت در تصمیم‌گیری بدهد.  در مقایسه با فلاندرز، رابطه بین روسا و زیردستان در والونیا (ناحیه جنوبی بلژیک که اکثر مردم آن به زبان فرانسوی سخن می‌گویند)، هنوز تمایل بیشتری به رسمی بودن دارد. مشابه فرانسه، برای بیشتر والون‌ها یک سازمان خوش‌ساختار با سلسله مراتب واضح و رهبری درست ارزش بیشتری دارد. علاوه‌بر این، رتبه و عنوان هر فرد، صلاحیت‌های فردی و عملکرد در شرکت، اندازه اداره و ... عوامل بسیار مهمی هستند.

استراتژی و برنامه‌ریزی: بلژیکی‌ها معمولا برای مصالحه کردن تلاش می‌کنند. بنابراین، پیروز شدن در یک بحث عموما نسبت به دستیابی به یک موافقت دوطرفه از اهمیت کمتری برخوردار است. فرآیند تصمیم‌گیری عملگرایانه است؛ هرچند ممکن است بسیار آرام پیش برود. گرچه این فرآیند می‌تواند به راه‌حل‌های خلاقانه و شگفت‌انگیزی منجر شود. در همان زمان، اصرار به مصالحه منجر به وضعیت اندکی محافظه‌کارانه می‌شود.

جلسات: اولویت اصلی در جلسات کاری داخلی در بلژیک این است که پرسنل را از تصمیماتی که دررئوس بالای سازمان گرفته می‌شود آگاه کنند. علاوه‌بر این، آنها از ایده‌های بحث استفاده می‌کنند تا به یک تصمیم برسند. بلژیکی‌ها جلسه‌ای را دوست دارند که درست ساختاربندی شده و متمرکز باشد. بنابراین، از دستورات جلسه به شدت پیروی می‌شود. با این حال، جلسات معمولا با یک صحبت کوتاه 15 دقیقه‌ای شروع می‌شود؛ این مکالمات کوتاه موقعیت مناسبی را برای ساخت روابط و ارتباطات شخصی ایجاد می‌کند.

مناظره‌های کسب‌وکار: اگرچه والون‌ها علاقه‌مندند که برخلاف شهروندان عادی فلاندزی، بیشتر رسمی باشند، اما هر دو به دنبال راه‌حل‌های منطقی و کارآ هستند و توجه به خواسته‌های شخصی یک عامل مهم طی مذاکرات محسوب می‌شود.

تصمیم‌گیری: تصمیمات در راس سازمان گرفته می‌شود. در فلاندرز، بسیاری از تصمیمات مبنی بر یک توافق کلی گرفته می‌شود، برای والون‌ها، سلسله مراتب و اختیارات به‌طور بالقوه از اهمیت بیشتری برخوردارند. بنابراین، بلژیکی‌ها قبل از رسیدن به یک نتیجه، اغلب در بحث‌های طولانی و مهم شرکت می‌کنند؛ تا اطمینان یابند که همه گزینه‌ها را مدنظر قرار داده‌اند.

درک زمان: زمان شرکت کردن در یک جلسه، از هر فردی انتظار می‌رود تا سر وقت در جلسه حاضر باشد. مراقب باشید: دیر رسیدن در جلسه ممکن است شما را فردی غیر قابل اطمینان نشان دهد! اگر دیر رسیدن اجتناب‌ناپذیر باشد، با دلیل این مساله را اطلاع دهید.

قرار ملاقات‌ها: بلژیکی‌ها مخصوصا به هدایت کسب‌وکار با تلفن علاقه‌ای ندارند. تماس حضوری بیشتر ترجیح داده می‌شود. توصیه می‌شود که قرار ملاقات‌ها حداقل یک هفته زودتر از موعد برنامه‌ریزی شود. زمان‌های ترجیحی برای قرار ملاقات‌ها اواسط صبح و نیمه‌های بعداز‌ظهر است. از زمان‌بندی قرار ملاقات‌ها در تعطیلات اجتناب کنید.

فرهنگ احترام: نشان دادن حسن رفتار در بلژیک از اهمیت بسزایی برخوردار است. در کسب‌وکار، بلژیکی‌ها هنگام خطاب یکدیگر از ضمیر شخصی vous/  u استفاده می‌کنند. استفاده از ضمیر tu/  je یا نام کوچک تنها در صورت مطرح شدن استفاده می‌شود. استفاده از عناوین آکادمیک یا حرفه‌ای خیلی مورد نیاز نیست. بلژیکی‌ها تلاش می‌کنند تا با یکدیگر به زبان بومی خودشان یا به انگلیسی صحبت کنند؛ چرا که این موضوع در فرهنگ بلژیک بسیار حساس شمرده می‌شود. درگیری‌ها بر سر زبان منجر به تنش‌هایی در سال 2012 در این کشور شد.

شیوه لباس پوشیدن: در محیط کار بلژیک، لباس پوشیدن نسبتا رسمی است، خیلی طبق مد روز نیست اما به مفهوم سنتی زیبا است. از مردان انتظار می‌رود تا کت و شلوار تیره بپوشند و کراوات بزنند و زنان کت و شلوار بپوشند، یا از کت و دامن استفاده کنند. زمانی که به خانه یک بلژیکی دعوت می‌شوید، لزومی ندارد که این چنین رسمی لباس بپوشید.

فرهنگ غذا خوردن: بلژیکی‌ها به اینکه کار و زندگی شخصی خود را به شدت از هم جدا کرده‌اند مشهور هستند. از آنها انتظار نداشته باشید که رک و راست شما را به خانه‌شان دعوت کنند چون اصولا بستگان و دوستان نزدیک را به خانه راه می‌دهند. معمولا، کسب‌وکارهایی که با دعوت شام همراه باشند در یک رستوران برنامه‌ریزی می‌شوند.

پس از اینکه سر شام رسیدید، منتظر بایستید تا میزبانتان شما را به سایر میهمانان معرفی کند.  گرچه صبحانه در محل کار به ندرت خورده می‌شود، اما نهار زمان مورد علاقه برای غذا خوردن در محیط کار است.
استفاده از کارت‌های ویزیت: کارت‌های ویزیت به‌طور گسترده استفاده می‌شوند و عموما وقتی با افراد جدیدی برای اولین بار ملاقات می‌شود ارائه می‌شوند و آنها بدون تشریفات رسمی معاوضه می‌شوند. کارت‌های ویزیت باید نام و عنوان شغلی شما را به علاوه عنوان دانشگاهی و البته شرکتی را که برایش کار می‌کنید شامل شود. معمولا سمت دیگر این کارت‌ها به زبان‌های فرانسوی و آلمانی ترجمه می‌شود که نشان‌دهنده احترام و درک به همکاران خارجی زبان است.


Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/938897/#ixzz3nRot3xuQ
مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد
منبع: expatica

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد