درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 12:47   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18855صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 7 مهر 1394 - 16:47
مهدی زارعی: روابط عمومی ها باید وکیل مدافع ادارات باشند نه پیمانکاران
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سرپرست خبرگزای آریا در کرمانشاه گفت: طبق قانون روابط عمومی ها باید وکیل مدافع خبرنگاران و اصحاب قلم باشند و نه اینکه از پیمانکاران به خاطر مسایل زودگذر دفاع کنند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سرپرست خبرگزای آریا در کرمانشاه گفت: طبق قانون روابط عمومی ها باید وکیل مدافع خبرنگاران و اصحاب قلم باشند و نه اینکه از پیمانکاران به خاطر مسایل زودگذر دفاع کنند.

به گزارش شارا، مهدی زارعی از فعالان رسانه ای در گفتگو با خبرنگار آریا در کرمانشاه گفت: بعضی از مدیران
روابط عمومی به نوعی وکیل مدافع پیمانکاران هستند حال با کدامین هدف و یا خواسته؟!! این بماند.

سردبیر هفته نامه پویان غرب تاکید کرد: برخی از روابط عمومی ها در سطح استان کرمانشاه نه تنها به دنبال احقاق حقوق خبرنگاران و پرداخت بدهی آنها نیستند، بلکه متاسفانه و به اصطلاح کوچه و بازاری به دنبال زدوبند با پیمانکاران هستند که در این بین، خود پیمانکاران نیز به نوعی ذینفع این تعامل ناسالم می شوند و بدون آنکه خود بدانند وارد ورطه پولشویی شده اند.

این فعال رسانه ای گفت: از سوی دیگر بسیاری از روابط عمومی ها به جای اینکه به دنبال احقاق حقوق حقه رسانه ها و خبرنگاران باشند، به نوعی به غلامان حلقه به گوش پیمانکاران تبدیل شده اند آن هم برای اندکی جیفه بی ارزش و بی اعتبار در این روزگار.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: حال در چارت قانونی و سالم یک روابط عمومی رعایت دو اصل یکی حقوق قانونی پیمانکار و نیز خبرنگار تاکید و توصیف شده است، ولی برخی از روابط عمومی ها به جای حمایت از اصحاب رسانه به دنبال زدوبندهای پشت پرده با پیمانکاران هستند که امید است که این تخلف مبرهن و محرز از دید مسئولان نظراتی به دور نباشد.

زارعی به دیگر معضلات در حوزه روابط عمومی ها اشاره داشت و افزود: مسئله حادتر اینکه به علت کمبود بودجه برخی از مدیران کل نیز تن به این کار می زنند و برای رفع و رجوع مسایل مالی به نوعی کاسه چه کنم به سمت پیمانکاران دراز می کنند که این خود ابتدای بدبختی و آغاز راندخواری مدیران و مسئولان روابط عمومی است.

سرپرست روزنامه ابتکار در استان کرمانشاه اظهار کرد: از سوی دیگر می بینیم که پیمانکار براساس ضوابط کاری خود مبالغ آگهی نشریات را به موقع و براساس تعرفه تعریف شده توسط قانون پرداخت می کند، ولی به عینه دیده می شود که این پول در دستان مسئولان روابط عمومی به عنوان سرمایه ای در گردش می چرخد و بعد از استفاده های بهینه و بیشمار از آن، مبلغ مذکور را با هزار منت و ...به خبرنگار تحویل می دهند و آنهم مبلغی که کمتر از تعرفه های دولتی و ارشادی و پرداخت شده از سوی پیمانکار نگون بخت است.

وی عنوان داشت: یکی دیگر از معضلاتی که امروز دامنگیر اصحاب رسانه شده است، کاستن از مبالغ آگهی به وسیله مسئولان روابط عمومی برخی ادارات است که این وضعیت دو حالت بیشتر ندارد؛ یا اینکه روابط عمومی با کاهش این مبلغ می خواهد که به مدیران بالادستی خود خوش خدمت کند و یا اینکه خدایی نکرده برای خود کسب و کاری از این مبلغ ایجاد کرده است که حالت دوم محتمل تر به نظر می رسد.

این جانباز هشت سال جنگ نحمیلی گفت: دلیل این امر و به قول دوستان روابط عمومی این ادعا از سوی خبرنگاران همین بس که روابط عمومی ها خود به غلامان حلقه به گوش پیمانکاران تبدیل شده اند و به راحتی هم حقوق خبرنگار نگون بخت را پایمال می کنند و هم به منابع مالی و معنوی خود از سوی پیمانکاران عزیز می رسند.

سرپرست خبرگزای آریا در کرمانشاه تصریح کرد: ازسوی دیگر باید گله ای که از مدیران و به ویژه مسئولان حراست داشته باشیم این است که ملاک انتخاب یک روابط عمومی مگر پاکدستی و التزام به قانون و شرع نیست؟!، پس چرا این روابط عمومی ها بدون هیچ گونه دغدغه ای و با فراغ بال دست به این اعمال خلاف قانون و شرع می زنند.

زارعی گفت: جالب اینجاست که هزینه های چاپ بسیاری از آگهی های مناقصه و مزایده که در موعد مقرر توسط پیمانکاران پرداخت شده است تا مدتهای مدیدی در دستان مسئولان روابط عمومی این دست و آن دست می شود و بعد از مدت زمانی طولانی حتی بیشتر از یکسال آن مبلغ که دیگر ارزش روزهای نخستین خود را ندارد با هزار منت به خبرنگار تحویل داده می شود و آنهم با هزار مهر، امضا و اثرانگشت از خبرنگار نگون بخت.

این پیشکسوت رسانه ای گفت: از سوی دیگر روابط عمومی ها بر خلاف مبلغ پرداختی از سوی پیمانکاران تنها از یک سوم از مبلغ واقعی مناقصه و یا مزایده را به خبرنگاران تحویل می دهند که این مهم این را می رساند که آیا پیمانکاران از این وضعیت اسفبار و حق کشی خبر دارند یا نه؟! و یا اینکه این میزان مبلغ را از اصل مبلغ کاسته شده است و یا روابط عمومی این تخلف فاحش را انجام داده است. در این باره با برخی از پیمانکاران درباره این هزینه ها گفت وگوهایی شده است که همگی این امر را کتمان می کنند و مبلغ پرداختی خود را براساس تعرفه ارشاد اسلامی پرداخت کرده اند و حال پیدا کنید پرتغال فروش را.

زارعی افزود: از سوی دیگر برخی از روابط عمومی بودن هیچگونه تخصصی در این پست قرار گرفته اند و هنوز رتبه بندی نشریات را هم بلند نیستند و تمام نشریات و تعرفه چاپ آگهی های آنها را یکسال قلمداد می کنند و بدتر اینکه هیچ گونه آشنایی با خبر و نوشتن آن ندارند و تنها وظیفه آنها خلاصه شده است که به نصب پلاکارد بر دیوار اداره که این مایه تاسف هم برای آن اداره است و هم برای مدیرانش.

وی عنوان کرد: مسئول و مدیر روابط عمومی که تفاوت یک نشریه گروه 2 با 5 را تشخیص ندهد به چه کار یک اداره و یا سازمان می آید به جز اینکه باعث اختلافات و حق خوری های بیشتر شود.

سردبیر هفته نامه پویان غرب تاکید کرد: حال دوستان روابط عمومی که نه علم برخورد با نشریات را دارند و نه آداب گفتمان و برخورد محترمانه با خبرنگاران، بهتر است که هرچه سریعتر توسط مدیران بالادستی تغییر پیدا کنند تا بیشتر از این مایه آبروریزی و سرافکندی آن اداره و یا سازمان نشوند.

وی گفت: تاسف بار اینکه برخی از مسئولان روابط عمومی تنها برخی از خبرنگاران را می شناسند و با آنها ارتباط کاری دارند و به همین منظور دیگر خبرنگاران را محترمانه طرد می کنند که این دست از روابط عمومی ها با کمال تاسف در کرمانشاه کم نبوده و نیستند.

سرپرست خبرگزاری آریا در استان کرمانشاه گفت: باید به این حقیقا اذعان کنیم که برخی از روابط عمومی تنها با قشر بانوان کار می کنند و وقحی به خبرنگاران مرد نمی گذارند که این خود باعث به وجود آمدن شائبه های اخلاقی بسیاری در بین اصحاب رسانه می شود.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
| 1396/5/12 - 02:54 |     0     0     |
افرین برمهندس مهدی زارعی واقعایکی ازبهترین وشجاع ترین روزنامه نگاران درایران ایشان ومجموعه توانمندش هستند درود برمهدی زارعی جانباز رزمنده وفرماندهان هشت سال مبارزه وفداکاری وی درکشوربرکس پوشیده نیست


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد