درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 08:24   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18854صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیسه شنبه، 7 مهر 1394 - 15:10
خداحافظ برند!
نوشته: رالف اکرمان - امروزه با افزایش تعداد محصولاتی که مشتریان با آنها مواجه هستند، حفظ مشتریان وفادار به برند الزامی است. هر تغییر را یک فرصت برای توسعه هرچه بیشتر برند خود بدانید. استراتژی صحیح را انتخاب کنید!
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- همه ما می‌دانیم که کار بازاریابی موثر و مفید است. ما برای معرفی یک محصول (محصولات جدید یک برند) سخت کار می‌کنیم تا سبب شویم که مشتری به صورت آزمایشی از محصولی جدید استفاده کند و به یک مشتری وفادار بدل شود. پس از انجام یک کار بزرگ، این که شاهد رشد و توسعه برند باشیم برای ما رضایت‌بخش بوده و حکم جایزه را دارد.4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

اما زمان‌هایی وجود دارد که در آن یک محصول چندان موفق ظاهر نمی‌شود. این امر می‌توانند به دلایل متعددی صورت بگیرد: افت در فروش، حاشیه سود پایین، ایجاد تغییر در دامنه محصول، یا در ظرفیت تولید، راه‌گشایی برای یک محصول جدید در بین محصولات برند و ... این مسئله قابل درک است. با این حال، راهی که از آن طریق این کار انجام می‌شود، می‌تواند سبب تقویت یا تضعیف برند شود.

چطور جرأت می‌کنید!
برندها تنوع محصولی جدیدی را تبلیغ می‌کنند و بدین صورت بود که من یک شامپوی جدید را امتحان کردم. این شامپو واقعاً برای موهای من مناسب بود و فوراً به یک مشتری وفادار تبدیل شدم. آنها این شامپو را روی تلویزیون تبلیغ کردند و مرا «شکار کردند». سال‌ها گذشت و سایر برندها توانستند مرا متقاعد کنند تا محصولات آنها را امتحان کنم. داشتم از خوشحالی بال در می‌آوردم. اما ناگهان محصولی که من انتخاب کرده بودم از بازار محو شد. این کار بدون هیچگونه هشدار قبلی یا پیشنهاد یک محصول دیگر با ویژگی‌ها و نتایج مشابه انجام گرفت، کاملاً یک دفعه و ناگهانی!

در این موقعیت آنها از یک مشتری وفادار و ماندگار را برای سال‌ها برخوردار بودند، اما آنها تلاشی برای حفظ من یا سایر مشتریان مثل من نکردند. همان گونه که تمامی برندهای موجود از محصولات متنوعی برای عرضه به مشتریان برخوردار هستند، مطمئناً این شرکت هم باید همین کار را می‌کرد. آیا آنها نمی‌دانستند که یک مشتری وفادار چقدر ارزشمند است؟ بنابراین ناگزیر من هم به دنبال شامپوی دیگری رفتم که برای موهایم مناسب باشد، اما نه از آن برندی که من و سایر مشتریان مثل من را مثل سیب زمینی داغ به حال خود «رها کرد».

حذف یک محصول از فهرست محصولات می‌تواند یک فرصت باشد.
این که یک مشتری، برند مورد علاقه خود را تغییر دهد چندان مسئله دشواری نیست. برند مذکور از وفاداری، اعتماد و احترام من برخوردار بود و این موارد را طی سال‌ها بدست آورده بود. اگر آنها پس از حذف محصول خود به من پیشنهاد جدیدی می‌دادند، خیلی خوشحال می‌شدم. با حذف ساده‌ یک محصول قدیمی از فهرست محصولاتشان، بهتر بود آنها به من بگویند که قرار است چه اتفاقی بیفتد و به من محصول جدیدی را پیشنهاد بدهند که این پیشنهاد سبب شود که من برای سال‌های متمادی مشتری وفادار آنها باقی بمانم.

اگر آنها مرا متقاعد کرده بودند که محصول مورد علاقه من را بدین دلیل حذف کرده‌اند که محصولی با کیفیت بسیار بهتر را عرضه کرده‌اند، این امر برای آنها فرصتی برای برخورداری از احترام و وفاداری من به آنها بود. اگر در این کار موفق شده بودند، این امر مقبولیت برند آنها را بهبود بخشیده و افزایش می‌داد.

استراتژی صحیح را انتخاب کنید
اگر در حال کاهش یا افزایش تعداد محصولات، تغییر بسته‌بندی یا حتی تغییر نام محصولات برند خود هستید، این امر در صورتی که به درستی انجام شود، برای شما یک فرصت است. کار خود را با تمرکز روی حفظ مشتریان کنونی آغاز کنید. آنها اکنون در دست شما هستند. نباید سبب ناراحتی یا از دست رفتن آنها بشوید.

بعد از این می‌توانید جذب مشتریان جدید را مد نظر قرار دهید. امروزه با افزایش تعداد محصولاتی که مشتریان با آنها مواجه هستند، حفظ مشتریان وفادار به برند الزامی است. هر تغییر را یک فرصت برای توسعه هرچه بیشتر برند خود بدانید. استراتژی صحیح را انتخاب کنید!
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

گروه ترجمه شارا


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد