درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 20:10   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18820صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیدوشنبه، 6 مهر 1394 - 09:05
چرا مراکز روابط عمومی نباید نگران آگهی‌های بومی باشند؟
فعالان باید در زمینه‌های دنیای دیجیتال، امور اجتماعی، محتوا و رسانه پولی تسلط بالایی داشته باشند. بهره‌گیری از تاکتیک‌های سایر رشته‌ها در حال حاضر هنجار و امری کاملاً مرسوم می‌باشد. اما این مسئله بدین معنا نیست که روابط عمومی فاقد جایگاه خاص خود است.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

چرا مراکز روابط عمومی نباید نگران آگهی‌های بومی باشند؟
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  اخیراً در سفری به نیویورک، این فرصت را داشتم تا در یک اجلاس چاپ دیجیتال شرکت نمایم که عوامل فعال در دنیای دیجیتال، شامل هافینگتون پست، آنین، بوزفید و سایر بازیگران را دور هم جمع کرده بود تا به بحث پیرامون رویه‌های چاپ بپردازند. شخصاً علاقه داشتم تا درباره چگونگی تغییر چشم انداز و دورنمای رسانه چیزهایی یاد بگیرم، تغییراتی که به واسطه ظهور فناوری‌های دیجیتال نو به وقوع پیوسته بودند.


تغییر عادات خواننده، گام برداشتن به سوی استفاده مداوم از رسانه آنلاین و دسترسی به این رسانه از طریق دستگاه‌های تلفن همراه، منجر به افول صنعت چاپ و متعاقباً کاهش درآمد خروجی‌های رسانه‌ای شده است. عجیب نیست که موضوع اول مباحث در این کنفرانس، مدل‌های درآمدی و مهمتر از همه، تبلغات بومی بود.


آیا دیوار بین صفحه سرمقاله و صفحه تبلیغات در حال فرو ریختن است؟
بسیاری از منتقدان می‌گویند که تبلیغات بومی به یکی از مهمترین تغییرات در عصر ما منتهی شده است و این تغییر فرو ریختن تدریجی و حذف دیوار و فاصله‌ای است که پیش از این بین صفحه سرمقاله و صفحه تبلیغات وجود داشته است. صفحه سرمقاله هرگز به صورت کامل از صفحه تبلیغات مستقل نبوده است، دیواری که کم کم در حال محو شدن می‌باشد (با این حال، ما در یک صنعت جامع، یعنی روابط عمومی مشغول به کار هستیم، صنعتی که به گروه‌های مربوطه از طریق صفحه سرمقاله یک سکو داده است».


از سوی دیگر، همچنین می‌توان گفت که تبلیغات بومی به شفافیت بیشتر پیرامون منافع صنفی منجر می‌شود، و این امر متفاوت از روابط عمومی خواهد بود که در آن منافع صنفی در صفحه سرمقاله در حال کمرنگ شدن هستند. به همین دلیل منتقدان می‌توانند ادعا کنند که در واقع فاصله و دیوار مذکور در جای خود باقی و دست نخورده باقی مانده است.


معنای این امر برای فعالان روابط عمومی چیست؟

در هر صورت، تبلیغات بومی، پیش از این سبب کاهش و حتی نابودی فرصت‌های رسانه‌ای پولی شده است. پیش از این شاهد فرصت‌های کمتری جهت پوشش رسانه‌ای رایگان برای مشتریان از طریق ابزارها و امکانات سنتی بوده‌ایم، پوشش‌هایی که هم اکنون وجود دارند و مخاطبین از آنها برخوردار می‌باشند، فرصت‌هایی نظیر ارسال مصاحبه، وبلاگ نویسی به صورت میهمان، صفحات تبلیغاتی در صفحه مقابل صفحه سرمقاله، خروجی های رسانه ای و ....


معنای این امر برای فعالان روابط عمومی چیست؟ فعالان باید در زمینه‌های دنیای دیجیتال، امور اجتماعی، محتوا و رسانه پولی تسلط بالایی داشته باشند. بهره‌گیری از تاکتیک‌های سایر رشته‌ها در حال حاضر هنجار و امری کاملاً مرسوم می‌باشد. اما این مسئله بدین معنا نیست که روابط عمومی فاقد جایگاه خاص خود است.


در پایان، روابط عمومی تمرکزی خاص روی درک و شناخت از مخاطبین هدف و تهیه پیام و محتوا را به ارمغان می‌آورد، امری که سبب جذب افراد هدف خواهد شد. همچنین بهره‌گیری از اصول سایر رشته‌ها در زمینه تهیه و تدوین استراتژی منطقی و مشخص پیرامون محتوا، مسائل دیجیتال و اجتماعی نیز امری رایج می‌باشد. همچنین روابط عمومی به درک نقش ویژه شهرت و اعتبار برند می‌پردازد که اهمیتی بالاتر از ایجاد شناخت از برند دارد.


تبلیغات بومی به معنای پایان روابط عمومی نیست، بلکه این امر به معنای تغییری شگرف در نگاه و رویکرد روابط عمومی است.

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

گروه ترجمه شارا

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد