درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 18:33   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18797صفحه نخست » شنبه، 4 مهر 1394 - 12:05
داستان موفقیت «نت فلیکس»
ملاقات با پدر تلویزیون اینترنتی
Netflix یکی از جالب‌ترین داستان‌ها در تلاقی دو صنعت تکنولوژی و تلویزیون است. تجارتی که از اجاره DVD از طریق ایمیل شروع شد، حالا آرشیوی از بهترین سریال‌های تلویزیونی را در اختیار دارد و دسترسی کاربرانش را به بیش از 100میلیون ساعت محتوای تصویری فراهم می‌آورد.
  

ملاقات با پدر تلویزیون اینترنتی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، Netflix یکی از جالب‌ترین داستان‌ها در تلاقی دو صنعت تکنولوژی و تلویزیون است. تجارتی که از اجاره DVD از طریق ایمیل شروع شد، حالا آرشیوی از بهترین سریال‌های تلویزیونی را در اختیار دارد و دسترسی کاربرانش را به بیش از 100میلیون ساعت محتوای تصویری فراهم می‌آورد.

Netflix
حالا معنای تماشای تلویزیون را دوباره در دنیای مجازی تعریف کرده است.
هرچند «رید هاستینگز» موسس و مدیرعامل این شرکت، یکی از اعضای برجسته اجتماع سیلیکون ولی است، اما از حضور در مجامع عمومی گریزان است. شرکت او که در حال حاضر بزرگ‌ترین سرویس پخش آنلاین ویدئو و فیلم است، در حال حاضر ارزش 47میلیارد دلاری دارد. با این اوصاف است که مجله بیزینس اینسایدر به بررسی بخش‌هایی از زندگی رید هاستینگز پرداخته است که می‌تواند جالب توجه باشد.

رید هاستینگز متولد روز هشتم اکتبر سال 1960 در شهر بوستون در ایالت ماساچوست است. پدرش وکیل برجسته‌ای بود. رید مدرک کارشناسی ریاضیات را از دانشکدهBowdoin گرفت و برای دنبال کردن علایقش در زمینه کوهنوردی و قایقرانی به باشگاه Outing Club پیوست. بعد از دانشکده به گروه Peace Corps پیوست تا به کارهای انسان‌دوستانه‌ای مانند تدریس ریاضی به دانش آموزان دبیرستانی به مدت دو سال در کشور سوآزیلند بپردازد. او این تجربه را ترکیبی از خدمت‌رسانی و ماجراجویی می‌داند.
بعد از بازگشت به آمریکا، هاستینگز مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه استنفورد و در رشته هوش مصنوعی گرفت. او بعدها با تبدیل شدن به یک مدل کارآفرینی موفق، به این دانشگاه اعتبار خوبی بخشید. شرکت او یعنی Netflix در سال 2014 به عنوان شرکت کارآفرین سال انتخاب و معرفی شد.

او در سال 1991 شرکت Pure Software را تاسیس کرد که در زمینه توسعه ابزارهای اشکال‌زدایی (از بین بردن باگ‌ها) برای مهندسان فعالیت می‌کرد. درآمد این شرکت هر سال رشد دو برابری داشت و به این ترتیب هاستینگز خیلی زود از سمتش به عنوان یک مهندس به عنوان یک مدیرعامل شناخته شد. هر چند او پذیرفته بود که هنوز نواقص مختلفی در مدل مدیریتی‌اش وجود دارد.

شرکت Pure Software در سال 1995 وارد بازار بورس شد و در نهایت توسط شرکت Rational Software خریداری شد. هاستینگز از این خرید 750 میلیون دلار به‌دست آورد تا بتواند همراه با «مارک راندولف» در سال 1997 شرکت Netflix را تاسیس و راه‌اندازی کند. ایده Netflix از آنجا آمد که هاستینگز بابت جریمه دیرکرد باز پس دادن فیلمی که از Blockbuster اجاره کرده بود، مجبور به پرداخت 40 دلار شد. جالب اینکه هاستینگز در سال 2000 پیشنهاد فروش 49 درصد از سهام Netflix را به Blockbuster کرد تا به این ترتیب شرکتش به عنوان بازوی آنلاین یک غول اجاره فیلم و ویدئو فعالیت کند. Blockbuster این پیشنهاد را نپذیرفت تا هاستینگز ناامید برای توسعه هر چه بیشتر Netflix انگیزه بیشتری پیدا کند.
پنج سال بعد همه چیز تغییر کرد.

Netflix
تا سال 2005 توانست 4/5 میلیون نفر مشترک جذب کند و به این ترتیب هر تلاش Blockbuster را برای حضور در فضای آنلاین بی‌نتیجه بگذارد. در طول این دوره هاستینگز، همسرش پتی و دو فرزندش خانه‌ای را در خارج از شهر رم اجاره کرده بودند و هر ماه دو هفته به سیلیکون ولی می‌رفتند.
Netflix
همچنان به نفوذ بیشتر در بازار آنلاین ادامه داد و تا سال 2010 تعداد مشترکانش را به 16 میلیون رساند. بعد از یک جدایی کوتاه‌مدت قسمت اجاره DVD از قسمت پخش در این شرکت که در سال 2011 اتفاق افتاد، هاستینگز دوباره هر دو را با هم یکی کرد و پذیرفت که این اتفاق یک اشتباه بوده است. Netflix در سال 2013 با ارائه سریال‌های معروفی که جوایز مهمی را برده بودند، توانست ارزش سهامش را تا سه برابر افزایش بدهد.  درحالی‌که بعد از ورود این شرکت به بازار بورس در سال 2002، سهامش روند رشد نه چندان همواری را طی کرده بود، در ماه آگوست 2015 شاهد افزایش 9925 درصدی قیمت سهامش نسبت به قیمت عرضه اولیه سهامش بود. به این ترتیب و به گفته رید هاستینگز تا 20 سال آینده شاهد رشد سریع پدیده تلویزیون‌های اینترنتی و کندتر شدن روند رشد بازار تلویزیون‌های سنتی خواهیم بود.

هاستینگز دفتری در مقر اصلی شرکت Netflix در لس گوآتز در کالیفرنیا ندارد. در عوض او مدام میز کارش در حال تغییر و عوض شدن است و وقتی که نیاز به استراحت دارد به اتاق برنامه‌ریزی می‌رود که در بالاترین طبقه ساختمان است. هاستینگز نه‌تنها راه آینده صنعت تلویزیون را هموار می‌کند، بلکه مدافع سرسخت اصلاحات سیستم آموزشی در کالیفرنیا هم هست. او در فاصله سال‌های 2001 تا 2004 به‌عنوان رئیس هیات آموزشی کالیفرنیا هم مشغول فعالیت بوده و در آن زمان تلاش‌های زیادی برای راه‌اندازی مدارس خیریه کرده است.  در ماه دسامبر سال 2013 هاستینگز و جان دوئر (از شرکت سرمایه‌گذاری Kleiner Perkins) به‌طور مشترک 14/5 میلیون دلار در پروژه DreamBox Learning سرمایه‌گذاری کردند. این پروژه در واقع یک برنامه آموزش آنلاین ریاضی برای دانش‌آموزان ابتدایی و راهنمایی است. رید هاستینگز به همراه همسرش در سال 2012 به کمپین خیرخواهانه بنیاد بیل و ملیندا گیتس پیوستند تا نیمی از دارایی‌شان را برای این امور اهدا کنند. در آن زمان هاستینگز هنوز میلیاردر نشده بود.

امروز اما میزان دارایی‌های خالص هاستینگز برابر 1/54 میلیارد دلار است که بیشتر آن از محل فروش سهام Netflix به‌دست آمده است. او به جز Netflix در هیات‌مدیره بعضی شرکت‌های دیگر مانند Facebook هم هست و هنوز در فعالیت‌های انسان دوستانه در زمینه آموزش شرکت می‌کند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3588

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد