درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 10 آبان 1399 - 02:41   

به گروه واتس‌اپ شارا بپیوندید

  به گروه واتس‌اپ شارا بپیوندید


ادامه ادامه مطلب یک

روزنامه نگاری دولتی نویسی

  روزنامه نگاری دولتی نویسی


ادامه ادامه مطلب دو

دو بازنده بزرگ جنگ سرد تکنولوژی

  دو بازنده بزرگ جنگ سرد تکنولوژی


ادامه ادامه مطلب سه

10 باور غلط در مورد کووید19 که می‌تواند به مرگ بیانجامد

  10 باور غلط در مورد کووید19 که می‌تواند به مرگ بیانجامد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تعریف عقیده عمومی – گروه – اجتماع
  میراث دیجیتال
  تلگرام هنوز نفس می‌کشد
  موفقیت بین المللی علمی حسن خسروی مشاور عالی خبرگزاری اقتصادی ایران
  سود سرشار کنسرن‌های اینترنتی به "برکت" بحران کرونا
  در جست‌وجوی ایده ناب
  دو بازنده بزرگ جنگ سرد تکنولوژی
  روزنامه نگاری دولتی نویسی
  ثروتمندترین مرد جهان تنها در یک روز 8.6 میلیارد دلار ضرر کرد
  شیوه اقناع
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1871صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 5 مهر 1399 - 10:44
سه اصل وجودی روابط عمومی‌
امروز هر مؤسسه و سازمانی که در جامعه وجود دارد و یا پا به عرصه وجود می‌گذارد، اعم از سازمان دولتی و یا غیر دولتی، برای بقا و پیشرفت کار خود باید سه اصل را همواره مورد نظر داشته باشد.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| کارشناس روابط‌عمومی به علت اقتضای مبرم زمان به وجود آمده است. وظایف او به هر اندازه که پیچیدگی جامعه و همبستگی و اتکاء افراد و طبقات به یکدیگر افزایش پیدا کند، مهم‌تر و دامنه عملیاتش وسیع‌تر شود.
 
 شک نیست که در کلیه جوامع امروز اتکاء افراد و طبقات بر یکدیگر به سرعت افزایش پیدا کرده و در هر جا که نیازهای جامعه معلوم و مشخص شده، وظایف روابط عمومی و مقام وی در اجتماع نیز شناخته شده است. بنابراین روابط عمومی پاسخی به اقتضای زمان و نیاز عصر می‌باشد و در بقاء آن تردیدی نمی‌توان کرد.
 
 دانشمندان علوم با آزمایش‌های دقیق علمی ثابت کرده‌اند که بین جانوران هر دوره و محیط آن جانوران ارتباط نزدیکی وجود دارد و به اقتضای هر محیطی گیاهان و جانوران مخصوصی به وجود می‌آیند. همین که شرایط محیط عوض شد، آن جانوران و گیاهان نیز راه فنا پیش می‌گیرند. این امر را در اصطلاح علمی «اکولوژی» Ecology می‌نامند.
 
 دانشمندان علوم اجتماعی نیز به تجربه دریافته‌اند که اصل «اکولوژی» در مورد محیط انسان و تأسیساتی که انسان به وجود می‌آورد، کاملاً مصداق دارد.
 
 امروز هر مؤسسه و سازمانی که در جامعه وجود دارد و یا پا به عرصه وجود می‌گذارد، اعم از سازمان دولتی و یا غیر دولتی، برای بقا و پیشرفت کار خود باید سه اصل را همواره مورد نظر داشته باشد و هیچگاه از آن سه اصل غفلت نکند:
 
 1- قبول کند که نسبت به جامعه وظایفی دارد و این وظیفه از همبستگی روزافزون مردم و مؤسسات به یکدیگر بر او تحمیل شده است.
 
 2- باید برای تماس و ارتباط با مردم و گروه‌های نادیده و دورافتاده که از لحاظ نوع فکر و سلیقه با هم اختلاف دارند، راه‌ها و وسایلی پیدا کند و توجه داشته باشد که در راه برقراری ارتباط با آن گروه‌ها و جماعت‌های ناپیدا، موانع متعدد و پیچیده‌ای وجود دارد.
 
 3- به جامعه بقبولاند که مؤسسه یا سازمان برای خدمت به جامعه به وجود آمده است.
 
 مؤسسه با قبول اصل اول به وظایف و مسئولیت‌های خود در مقابل جامعه می‌اندیشد و همین امر منبع و سرچشمه تفکر در روابط عمومی است.
 
 در اصل دوم علت وجودی روابط عمومی به مفهوم یک حرفه روشن می‌شود.
 
 در اصل سوم هدف فلسفه مدیریت یا گردانندگان مؤسسات و هدف فعالیت‌های مسئولان روابط عمومی به عنوان متخصص و کارشناس معلوم می‌شود.
 
 
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  «پولیتزر Pulitzer» به مناسبت سالگرد درگذشت او


  تقویم روز ارتباطات/ زندگی پرماجرای یک بازیگر فیلم که مورد علاقه «گوبلز» رئیس تبلیغات هیتلر قرار گرفته بود


  نوآوری پویا


  موج آینده استراتژی فرآیند


  روزنامه نگاری دولتی نویسی


  انتصاب مدیر روابط عمومی برق منطقه‌ای زنجان


  10 باور غلط در مورد کووید19 که می‌تواند به مرگ بیانجامد


  پنج اصل طلایی «ارتباط با مشتری»


  مرد افغان به اتهام ربودن خبرنگار آمریکایی در منهتن دادگاهی می‌شود


  اگر برای یک محصول پولی پرداخت نمی‌کنید، یعنی خود شما محصول هستید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی