درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 30 فروردین 1398 - 07:23   

آشنایی با ۷ نکته کاربردی برای گرفتن عکس خوب با موبایل

  آشنایی با ۷ نکته کاربردی برای گرفتن عکس خوب با موبایل


ادامه ادامه مطلب یک

دانشگاه فردوسی تلویزیون اینترنتی راه اندازی کرد

  دانشگاه فردوسی تلویزیون اینترنتی راه اندازی کرد


ادامه ادامه مطلب دو

قاضی‌زاده: هدیه دادن به خبرنگاران برای کند کردن تیغ نقادی آن‌هاست

  قاضی‌زاده: هدیه دادن به خبرنگاران برای کند کردن تیغ نقادی آن‌هاست


ادامه ادامه مطلب سه

لزوم ارزیابی مدیریت بحران در کشور

  لزوم ارزیابی مدیریت بحران در کشور


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گرانی اینترنت به نفع سلامتی
  دلایل اصلی ایجاد استرس
  پیش فروش تلفن تاشوی سامسونگ آغاز شد؛ هر گوشی دو هزار دلار است
  نشت اطلاعات بیش از «شش میلیون ایرانی» توسط یک شرکت حمل‌ونقل اینترنتی
  نقاط ضعف و قوت ارتباطات درون‌سازمانی را شناسایی و ارزیابی می‌کنیم
  نخستین شورای هماهنگی روابط عمومی های چهارمحال و بختیاری برگزار شد
  بانک سامان در شاخص رضایتمندی مشتریان اول شد
  قاضی‌زاده: هدیه دادن به خبرنگاران برای کند کردن تیغ نقادی آن‌هاست
  دانشگاه فردوسی تلویزیون اینترنتی راه اندازی کرد
  جمع‌آوری مخفیانه اطلاعات مخاطبین ایمیل 1.5 میلیون کاربر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18698صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیشنبه، 28 شهریور 1394 - 10:57
تجارت اجتماعی، جریانی نوظهور در تجارت الکترونیک
توسعه سریع رسانه اجتماعی و وب 2 (Web2)، پتانسیل عظیمی را برای انتقال تجارت الکترونیک از یک محیط محصول محور به یک محیط اجتماعی و متمرکز بر مشتری فراهم کرده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، توسعه سریع رسانه اجتماعی و وب 2 (Web2)، پتانسیل عظیمی را برای انتقال تجارت الکترونیک از یک محیط محصول محور به یک محیط اجتماعی و متمرکز بر مشتری فراهم کرده است. در اصل، رسانه اجتماعی به برنامه‌های کاربردی مبتنی بر اینترنت اشاره دارد؛ درحالی‌که Web2 به یک مفهوم و نیز یک سیستم‌عامل جهت تحت کنترل درآوردن هوش جمعی اطلاق می‌شود. درون چنین محیطی، مشتریان به دانش و تجربیات اجتماعی دسترسی دارند که آنها را در درک بهتر اهداف خرید آنلاین توسط آنها و اتخاذ تصمیمات خرید صحیح‌تر و آگاهانه‌تر حمایت می‌کند.

عمومیت فزاینده رسانه‌های اجتماعی از قبیل فیس‌بوک و توئیتر، سیستم عامل تحویل جدیدی را در تجارت الکترونیک خلق کرده است که تجارت اجتماعی نامیده می‌شود. ویژگی اصلی تجارت اجتماعی، انجام فعالیت‌های مختلف تجاری روی رسانه اجتماعی برای کسب مزیت از سرمایه اجتماعی آنلاین است. کاربران رسانه اجتماعی برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات محصول با دوستان خود یا فروش محصول و خدمات از طریق رسانه اجتماعی تشویق می‌شوند. مشتریان همچنین ممکن است به انجمن اجتماعی خود در زمینه جست‌وجوی توصیه برای تصمیمات خریدشان مشاوره دهند. جهت دستیابی به این اهداف، وب سایت‌های تجارت اجتماعی، اغلب‌تابع‌هایی را برای کاربران خود فراهم می‌کنند تا به سادگی اطلاعات تجاری بین شبکه‌های اجتماعی آنها به اشتراک گذاشته شود.

دکمه «like» در فیس‌بوک و «tweet» در توئیتر نمونه‌هایی از این ویژگی به شمار  می‌روند. به اشتراک‌گذاری اجتماعی با ثبت عقاید مشتری سنتی متفاوت است. در به اشتراک‌گذاری اجتماعی بر اشتراک اطلاعات با دوستان در شبکه اجتماعی تمرکز می‌شود درحالی‌که در ثبت عقاید مشتری سنتی، اطلاعات با خریداران آنلاین ناشناس به اشتراک گذاشته می‌شود. طبق یک پیمایش در زمینه تجارت اجتماعی، 83 درصد از خریداران آنلاین به اشتراک گذاری اطلاعات خرید با دوستان خود تمایل دارند و 67 درصد از آنها بیشتر بر اساس توصیه‌هایی که از اجتماع خود دریافت کرده‌اند تمایل به خرید دارند. به این دلیل که به اطلاعات خرید دریافت شده از دوستان، به عنوان اطلاعات ارزشمندتر نگاه  می‌شود، بنابراین چنین اطلاعاتی می‌تواند بر خرید آنلاین تاثیر بگذارد و نقش کلیدی را در تجارت اجتماعی ایفا کند

تجارت اجتماعی، استفاده از Web2 و تکنولوژی‌های اجتماعی برای حمایت تعاملات در یک محیط آنلاین، جهت پشتیبانی از درخواست مشتریان از کالاها و خدمات در اینترنت است. در این محیط، مشتریان نه تنها محصول یا خدمت را خریداری می‌کنند، بلکه زمینه‌ای را ایجاد می‌کند که می‌تواند برای مشتری و فروشنده ارزش دوسویه ایجاد کند. مشتری امروز رفتار فعالی را در حین مشارکت در یک فرآیند تجاری از خود نشان می‌دهد. مشتریان فعال هستند و روابط اجتماعی با سایر دوستان، اعضا و سایر جوامع و فروشندگان آنلاین، دارا هستند. آنها ارتباط برقرار می‌کنند، محصولات دیگر را رتبه‌بندی می‌کنند، عقاید سایرین را بررسی می‌کنند، در انجمن‌ها شرکت می‌کنند، تجربیات خود را به اشتراک گذاشته و محصولات و خدمات را پیشنهاد می‌دهند. بنابراین آنها یکدیگر را از نظر احساسی و اطلاعاتی مورد حمایت قرار می‌دهند.

تفاوت‌های میان تجارت الکترونیک و تجارت اجتماعی را می‌توان از جهت سه معیار اهداف تجاری، ارتباط مشتری و تعامل سیستمی برجسته کرد. از نظر اهداف تجاری، تجارت الکترونیک بر حداکثر کردن کارآیی با استراتژی‌هایی برای جست‌وجوهای خبره، خرید با یک کلیک، کاتالوگ‌های مستخرج از مشخصه‌ها و توصیه‌هایی مبتنی بر رفتار پس از خرید مشتریان تمرکز می‌کند. این درحالی است که تجارت اجتماعی به سوی اهداف اجتماعی از قبیل شبکه‌سازی، همکاری و به اشتراک‌گذاری اطلاعات با تمرکز ثانویه بر خرید گرایش دارد. در مورد ارتباط با مشتری، مشتریان معمولا با پایگاه‌های تجارت الکترونیک به‌صورت فردی و مستقل از سایر مشتریان ارتباط برقرار می‌کنند. درحالی‌که تجارت اجتماعی جوامع آنلاین را در برمی‌گیرد که از روابط اجتماعی جهت بهبود مکالمه بین مشتریان پشتیبانی می‌کند. همین‌طور در مورد تعامل سیستمی، می‌توان گفت تجارت الکترونیک در شکل کلاسیک خود تقریبا همیشه مرور یک طرفه را فراهم می‌کند که در آن اطلاعات از مشتریان به ندرت به کسب و کارها یا سایر مشتریان فرستاده می‌شود. درحالی‌که تجارت اجتماعی، رویکردهای اجتماعی‌تر و تعاملی‌تری را توسعه می‌دهد که به مشتریان اجازه می‌دهد خود را بیان کرده و اطلاعات خود را با سایر مشتریان و همچنین کسب‌وکارها به اشتراک بگذارند.

تجارت اجتماعی از طریق یکپارچه‌سازی محتوای ایجاد شده توسط کاربر با فروشگاه، کسب‌وکارها را قادر می‌سازد با کارآیی بیشتری نسبت به فروشگاه‌های خرده‌فروشی سنتی به مشتریان جهانی دست پیدا کنند. مشتریان می‌توانند همکاری آنلاین داشته باشند، اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات را تبادل کنند و از افراد قابل اعتماد مشاوره دریافت کنند و به این ترتیب تصمیمات خرید آگاهانه‌تر و دقیق‌تری را اتخاذ کنند. درنتیجه، استفاده از فناوری‌های اجتماعی از طریق روابط جعلی و تاثیر بر رفتار خرید، تجربه خرید را بهبود بخشیده و آن را تعیین می‌کنند. کسب‌وکارها وقتی که به درستی به بازار عرضه شوند می‌توانند اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات خود را منتشر کرده و از طریق ظهور در فضای مجازی رشد کنند. علاوه‌بر این، تجارت اجتماعی با توجه به موانع ورود کم، کسب‌وکارها را قادر می‌سازد با سرعت و سهولت بیشتری به فضای مجازی وارد شوند. بنابراین تجارت اجتماعی دارای این قابلیت بالقوه است که مزیت رقابتی یک شرکت را از طریق تاثیر چشمگیر بر اثربخشی و کارآیی، روابط مشتری، ارائه محصولات و خدمات و رشد درآمد، بهبود بخشد

با افزایش تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی در کشور، زمینه بهره‌گیری از پدیده تجارت اجتماعی توسط کسب‌وکارهای آنلاین فراهم شده است. به این ترتیب، ضروری است که شرکت‌های فعال در فضای مجازی از تجارت اجتماعی به عنوان کانال جدیدی جهت جذب مشتریان بیشتر، به بهترین وجه بهره‌برداری کنند. از آنجا که تجارت اجتماعی در کشور ما روند نوظهوری به‌شمار می‌رود، انجام تحقیقات بیشتر در این حوزه یک ضرورت غیرقابل انکار به شمار می‌رود

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3583

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نگاهی به «باپلیک ادیتور» در رسانه ها


  افشاگری یکجانبه در روزنامه نگاری ـ اصطلاح مطبوعات زرد


  چاپ خبر جعلی در روزنامه بوستون گلوب - خبر، توسط یک خبرنگار «فری لنس» جعل شده بود!


  خبرگزاری های اصطلاحا جهانی و مسئله تبلیغ نامرئی و کنترل خبر


  رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی: رسانه‌ها با فروکش‌کردن بحران مردم را تنها نگذارند


  ابراهام لینکلن استاد مجاب گری


  شکستن قفل تلفن جدید سامسونگ ظرف چند دقیقه


  انتصاب مدیرکل حوزه مدیرعامل و پاسخگویی به شکایات شرکت فرودگاه‌ها


  کارگاه تخصصی رسانه و محیط زیست در خراسان شمالی برگزار شد


  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در سی و دومین نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ثبت نام سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی