درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 23:25   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18696صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 28 شهریور 1394 - 10:37
در میزگرد ایرنا بررسی شد
لزوم تشکیل میز مشترک روابط عمومی و رسانه در استان مرکزی
اطلاع رسانی صحیح، شفاف و علمی از مولفه های مهم توسعه است که در هرجامعه ای علاوه بر زیرساخت ها و ابزار کارآمد حرفه ای و فنی، نیازمند تعامل سازنده ارتباطی با مجاری و منابع خبری است که روابط عمومی ها در این بین از جایگاه و حساسیت خاصی برخوردارند.
  

لزوم تشکیل میز مشترک روابط عمومی و رسانه در استان مرکزی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، ارتباط هدفمند و دوسویه رسانه ها و روابط عمومی ها و داشتن گفتمان موثر در پیشبرد اهداف اطلاع رسانی از موضوعات مهمی است که ایرنای استان مرکزی ابعاد و جوانب آن را در میزگردی تخصصی با حضور صاحب نظران رسانه و عرصه روابط عمومی به بحث و نظر گذاشت.
در این میزگرد خبری مصطفی عرب مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری و دبیر شورای اطلاع رسانی ، حسن رجبی و مهدی میرزا بابایی از پیشکسوتان روابط عمومی و عضو هیات رییسه شورای روابط عمومی ها، رحمت الله کرمی معاون فرهنگی و هنری و مجید طبیب زاده رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، لیلا بنیادی سردبیر خبرگزاری ایسنا، ثمین مامقانی سرپرست خبرگزاری مهر، هادی بیات مدیرمسوول پایگاه خبری تحلیلی اخبار روزانه، علی حیدر شاه حسینی رئیس و مژگان حیدری دبیر ایرنا استان مرکزی حضور داشتند.
نحوه تعامل موثر و آسیب شناسی ارتباطی رسانه و روابط عمومی ها، تقویت همکاری حرفه ای در راهبری موضوعات خبری از سوی روابط عمومی ها و درک متقابل محدودیت های موجود، پدیده اخبار سوخته و رقابت های کور سایت های خبری سازمان ها با خبرگزاری ها، چگونگی اطلاع رسانی بهنگام به منظور پیشگیری از شایعه، ماهیت شناسی فناوری ارتباطی و بهترین راهبرد در بهره گیری از آن در ماموریت های خبری و روابط عمومی ها، لزوم توانمندسازی نیروی انسانی، فرصت شناسی مشترک در اهداف توسعه ای منطقه از موضوعات و پیشنهاداتی بود که در این میزگرد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

***
ضرورت ایجاد حلقه های ارتباطی رسانه و روابط عمومی
دبیر شورای اطلاع رسانی و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری استان مرکزی در این نشست گفت: با وجود ظرفیت های غنی اطلاع رسانی به ویژه در حوزه خبرگزاری ها برای اطلاع رسانی، به نظر می رسد که ایجاد حلقه های حرفه ای ارتباطی بین رسانه و روابط عمومی در این استان نیاز است و در این راستا تشکیل میز مشترک روابط عمومی ها و رسانه ها می تواند کارساز باشد.
مصطفی عرب افزود: روابط عمومی های استان مرکزی با بهره مندی از تشکل صنفی شورای هماهنگی، ساز و کار منسجم و هدفمندی را دنبال می کنند اما در عرصه رسانه به دلیل نبود تشکل صنفی و پا نگرفتن خانه مطبوعات، جایگاه موثری در انعکاس خواسته های صنفی به صورت برجسته و سازماندهی شده وجود ندارد.
وی توضیح داد: زنجیره اطلاع رسانی استان بر مبنای اهداف توسعه ای نیازمند ارتباط تنگاتنگ تمامی بخش های دخیل در حوزه اجرایی و رسانه ها است و نیاز است مشکلات موجود در این راستا یک بار برای همیشه به صورت هدفمند با ساز و کار تعریف شده حل شود.
دبیر شورای اطلاع رسانی استانداری خاطرنشان کرد: به تازگی بخشنامه ای از سوی استاندار مرکزی به منظور تقویت جایگاه روابط عمومی ها و حوزه اطلاع رسانی به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده که دو بند آن نیز در خصوص تعامل سازنده با رسانه ها است و باید محدودیت ها و نقص های موجود در این حوزه به صورت علمی و صحیح دنبال شده و رفع شود.
عرب عنوان کرد: برخی محدودیت ها در عملکرد روابط عمومی دستگاه ها به شاغلان این بخش برنمی گردد بلکه نوع نگاه و عملکرد معدودی از مدیران باعث می شود که در ارتباط با اصحاب قلم کندی و یا اختلال ایجاد شود که باید این مسایل با طرح رویه همسان و توجیه مدیران و روابط عمومی ها حل شود.
وی اظهار کرد: توانمند سازی نیروی انسانی در بدنه روابط عمومی و رسانه ها و ارتقای عملکرد حرفه ای این دو بخش از اهداف کلان شورای هماهنگی روابط عمومی های استان مرکزی است و گام هایی نیز در این حوزه برداشته شده است.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری استان مرکزی ادامه داد: ایجاد میز مشترک روابط عمومی و رسانه در استان مرکزی کمک می کند که ضمن تسهیل امور و انعکاس انتظارات و خواسته های متقابل، مناسبات حرفه ای اطلاع رسانی با مولفه های اثربخش توسعه بیشتر پخته شود و امور روان تر پی گرفته شود.

***
روابط عمومی و رسانه رقیب هم نیستند
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مرکزی نیز در این میزگرد اظهار کرد : مجاری اطلاع رسانی با رشد روز افزون فناوری ارتباطی و بسط ابزارهای فضای مجازی به سرعت در حال دگردیسی است و در شرایطی که مقوله خبرنگار شهروند مطرح است، رسانه و روابط عمومی ها نیاز به بازتعریف در ماموریت ها و جذابیت بخشی به نحوه های اطلاع رسانی و تعامل بیشتر در سرعت بخشی به انتقال و کیفیت اخبار هستند.
علی حیدر شاه حسینی افزود: یکی از دغدغه هایی که اخیرا برای خبرگزاری ها و رسانه ها ایجاد شده موضوع تعامل روابط عمومی ها با اخبار از طریق سایت سازمان ها است که به نوعی برای خبرگزاری خبر سوخته محسوب می شود و اصحاب خبر را از دستیابی به منابع خبری و طرح سوال های تحلیلی و کیفی برای انعکاس اخبار موثر و پاسخگویی به نیازهای مخاطب دچار مشکل کرده است.
وی گفت: جالب اینجاست که برخی روابط عمومی ها در انتشار اخبار به جای همراهی با خبرگزاری ها به عنوان مرجع رسمی انتشار اخبار، به رقابت در انعکاس آن می پردازند که این کاری کاملا غیرحرفه ای است.
رئیس خبرگزاری جمهووری اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: فضای مجازی و سایت های دستگاه ها به عنوان ابزار کارامد در کنار حوزه رسانه هستند و هرگز جایگزین آن نمی شوند.
شاه حسینی در بخش دیگری از سخنانش نبود الگوی ارتباطی در همراهی روابط عمومی ها برای اخبار حوادث و حساسیت دار اشاره کرد و گفت: تعلل در انعکاس ابعاد یک رخداد موجب دامن خوردن شایعه در جامعه می شود و این مساله ای است که باید رسانه و روابط عمومی برای آن چاره اندیشی کند.

***
روش های ناکارآمد روابط عمومی ها در تعامل با خبرگزاری ها
سردبیر خبرگزاری ایسنا در استان مرکزی نیز در این نشست گفت: مطالبی که از سوی روابط عمومی ها بر روی سایت های اطلاع رسانی سازمان ها گذاشته می شوند کیفیت و جامعیت لازم را ندارد و هر رسانه بر حسب سیاست ترسیمی نیاز دارد که با ارکان تصمیم ساز و منابع خبری ارتباط داشته باشد اما روابط عمومی ها به بهانه انتشار خبر روی سایت، جلوی ارتباطات حرفه ای خبرنگاران را می گیرند.
لیلا بنیادی افزود: یکی از مشکلات جدی که از ناحیه روابط عمومی ها که اخیرا برجسته شده نحوه مصاحبه کتبی است که متاسفانه نه تنها محدودیت در حضور خبرنگار در دستگاه را به دنبال دارد بلکه بعضا سووالات نیز ناقص و فاقد ارزش خبری پاسخ داده می شود که این مهم به شدت به اطلاع رسانی استان ضربه می زند.
وی گفت: روابط عمومی ها و رسانه ها پیوند ناگسستنی دارند بنابراین نیاز است نماینده ای از رسانه در شورای هماهنگی روابط عمومی ها شرکت داشته باشد و توقعات و نیازها با طرح واقع بینانه و منطقی متعادل شود.

***
بساط برخوردهای غیرحرفه ای رسانه و روابط عمومی برچیده شود
عضو هیات رئیسه شورای هماهنگی امور روابط عمومی های استان مرکزی و رئیس روابط عمومی و صنعتی شرکت پتروشیمی شازند نیز گفت: روابط عمومی ها یکی از رسالت های اصلی شغلی خود را بر تعامل با رسانه ها می گذارند اما برخی از رسانه های محلی و مکتوب با برخوردهای غیرحرفه ای به جای همراهی با قائله اطلاع رسانی ، اختلال ایجاد می کنند و نیاز است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص از طریق اموزش و توانمندسازی، مشکلات را حل کند.
حسن رجبی افزود: خبرگزاری ها در استان به صورت حرفه ای با بدنه صنعت تعامل دارند و به منظور سرعت بخشی به انتقال داده ها و اطلاعات باید الگوی موثری تعریف شود تا بیشتر از قابلیت های رسانه ای در برجسته سازی توانمندی حوزه صنعت و سایر بخش ها استفاده شود.

***
رانت آسیبی جدی در مسیر تعامل سازنده رسانه و روابط عمومی
مدیر مسوول پایگاه خبری - تحلیلی اخبار روزانه استان مرکزی نیز در این نشست با تشکر از خبرگزاری ایرنا به خاطر میزبانی میزگرد و کلید زدن مباحث تخصصی در حوزه ارتباطات رسانه ای استان گفت: جای چنین نشست های تخصصی در استان خالی بود و می طلبد که استمرار داشته باشد.
هادی بیات افزود: مشکل اساسی در برخی از روابط عمومی ها ایجاد دامنه رانت با دادن رپورتاژ آگهی به رسانه های مکتوب و سایت های مجازی است در حالیکه خبرگزاری ها به صورت رایگان با سرعت و دقت بالا اخبار را منتشر می کنند.
وی افزود: سایت های خبری و تحلیلی از اخبار خبرگزاری ها تغذیه می کنند و می طلبد که روابط عمومی ها با برنامه ای کارآمد و هدفمند انتشار اخبار از مجاری رسمی و حرفه ای را در استان تقویت کنند.
وی بیان کرد: فناوری ارتباطی بستر مناسبی را مهیا کرده که روابط عمومی ها با کمترین هزینه و وقت به راحتی با خبرنگاران از طریق یک پیامک و یا در شبکه های اجتماعی در تماس باشند و رویدادهای مهم را به موقع به اطلاع آنان برسانند.
بیات خاطرنشان کرد: نظارت جدی تر بر سایت های غیرمجاز و تلاش در کیفیت بخشی انتشار نشریات مکتوب محلی از موضوعاتی است که ارشاد باید بیش از پیش بران حساس باشد.

***
آموزش پیوست منطقه ای در تعامل حرفه ای روابط عمومی و رسانه ها
عضو هیات رئیسه شورای هماهنگی امور روابط عمومی های استان مرکزی و رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: ضعف حرفه ای نیروی انسانی بزرگترین مشکل در حلقه تعامل روابط عمومی ها و رسانه ها است که نیاز است با میز مشترک ساز و کارهای آموزشی لازم برای رفع این نقیصه اندیشیده شود.
مهدی میرزابابایی افزود: بسیاری از روابط عمومی ها کارکردها و جایگاه تخصصی رسانه ها را به درستی تمیز نمی دهند و نمی دانند چطور می شود از ظرفیت رسانه ها در پیشبرداهداف سازمانی بهره برد.
وی گفت: نگاه کاسب کارانه و تهدید مابانه برخی از رسانه های مکتوب و محلی نیز مخل برنامه های حرفه ای روابط عمومی ها است و باید راهکاری اتخاذ شود تا بساط اینگونه مسایل از حوزه اطلاع رسانی استان مرکزی برچیده شود.
میرزابابایی گفت: وظیفه روابط عمومی ها این نیست که دغدغه های مالی رسانه ها را حل کنند چرا که حوزه اطلاع رسانی را از مسیر اصلی خود منحرف می کند .
وی توضیح داد: خبرگزاری های استان به عنوان بخش مهمی از حلقه اطلاع رسانی به خوبی در کنار سازمان ها وظایف خود را ایفا کرده اند اما باید با نشست های مشترک و با موضوعات خاص، مشکلاتی که در این بخش وجود دارد شناسایی شده و تلاش دوجانبه ای از سوی روابط عمومی و رسانه برای حل آن ها کلید بخورد.
وی یادآور شد: روابط عمومی ها و رسانه ها نباید در ارتباطات حرفه ای خود تابعی از برخوردهای سلیقه ای و یا تصمیمات مقطعی باشند بلکه باید با تعاریف توسعه محور از مفاهیم سازمانی و شرایط استان، برنامه ای هدفمندی را ترسیم کرده و با استفاده از ابزارها و شیوه های تخصصی و نوین مقاصد خود را پیش ببرند.

***
کیفیت حوزه اطلاع رسانی نباید فدای مسایل حاشیه ای شود
سرپرست خبرگزاری مهر در استان مرکزی نیز گفت: رسانه ها و روابط عمومی ها دو رکن حوزه اطلاع رسانی هستند و باید در تعامل سازنده با هم به گونه ای عمل کنند که کیفیت فدای کمیت و مسایل حاشیه ای نشود.
ثمین مامقانی افزود: مطالب تحلیلی، گزارش و اخبار کیفی برای استان مرکزی که یکی از قطب های مهم کشاورزی و صنعت و از استان های اثرگذار در درآمد سرانه ناخالص ملی است، اهمیت بالایی دارد و این مهم باید در سایه برنامه های مشخص و فهم وسیع از تکالیف و ماموریت های روابط عمومی و رسانه ها تسهیل شود و توسعه یابد.
وی گفت: اعتماد مخاطبان سرمایه هر رسانه است و روابط عمومی ها نیز در کسب این اعتماد سهم و نقش دارند و باید به خوبی ادای تکلیف کنند.
وی اظهار کرد: نقد سازنده به عنوان یکی از ابزارهای مهم در توسعه منطقه نباید به فراموشی سپرده شود و روابط عمومی ها به عنوان پیشانی هر سازمان باید با روی گشاده از این نهضت که اصلاح و حرکت رو به جلو را به دنبال دارند استقبال و حمایت کند.

***
کار ویژه های رسانه های محلی و مکتوب را نادیده نگیرید
رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: رسانه های محلی و مکتوب سهم موثری در اطلاع رسانی استان دارند و نباید نقش و جایگاه آن ها نادیده گرفته شود و یا در حق آن ها بی انصافی شود.
مجید طبیب زاده افزود: اینکه نشریه، هزینه بر است واقعیتی غیرقابل انکار می باشد و با همه چالش ها و مسایلی که امروز بر نشریات محلی و مکتوب سایه افکنده این حوزه هنوز حیات دارد و روابط عمومی ها باید با بهره گیری از ظرفیت آ نها، کمک های لازم را ارائه دهند.
وی بیان کرد: هم اکنون 114 رسانه مجوزدار در استان مرکزی فعالیت دارد که طیفی از آن ها سایت های مجازی و بقیه نوشتاری و چاپی هستند و باید با درک شرایط و مشکلات آن ها بسترسازی رشد و ادامه حیات آن ها فراهم سود.
طبیب زاده خاطرنشان کرد: مسوول روابط عمومی هر دستگاه نیز یک کارمند است که تابع مقررات خاص سازمانی است و رسانه ها باید این حوزه را نیز درک کنند و با شناخت واقعی در عرصه اطلاع رسانی گام بردارند.
وی عنوان کرد: ارشاد اسلامی به عنوان متولی حمایت و هدایت نشریات و پایگاههای خبری آمادگی کامل دارد تا بستر ایجاد میز مشترک کاری روابط عمومی و رسانه را مهیا کند.

***
بیطرفی و صداقت دستمایه کار اطلاع رسانی
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: بیطرفی در انعکاس رخدادها و صداقت در ارایه اطلاعات و پیام ها دستمایه اصلی کار اطلاع رسانی است که باید این مهم از جانب رسانه و روابط عمومی ها رعایت شود.
رحمت الله کرمی افزود: اهمیت آسیب شناسی در ماموریت های حرفه ای حوزه اطلاع رسانی بسیار زیاد است و باید ظرفیت ها و محدودیت های روابط عمومی ها و رسانه ها به خوبی شناخته شود و در انتظارات از این بخش ها بازتعریف مجددی صورت بگیرد.
وی گفت: روابط عمومی ها به دنبال رضایتمندی سازمان مرکزی و رسانه ها به دنبال رضایت مردم و نهادها هستند و این مهم باید به فهم مشترک تبدیل شود و برای آن ساز و کار اثرگذار تعریف شود.
وی افزود: بخش بزرگی از عملکرد روابط عمومی ها متاثر از مدیران است درحالیکه رسانه ها تکالیف حرفه ای خود را برای پاسخگویی مردم انجام می دهند .
کرمی با بیان اینکه توانمندسازی حرفه ای پوشاننده ضعف ها است و باید در این بخش سرمایه گذاری جدی دشود، اظهار کرد: نگاه تبعیض آمیر روابط عمومی ها به رسانه ها و انتخاب گزینشی آن ها، آفتی است که باید به درستی آسیب شناسی شود.
وی بیان کرد:به کارگیری افراد غیرمتخصص در جایگاه روابط عمومی نیز از نقیصه هایی است که شورای هماهنگی امور روابط عمومی ها باید برای آن چاره اندیشی داشته باشد.

***
شناخت ماهیت فناوری نوین نیازی اساسی در حوزه اطلاع رسانی
دبیر خبرگزاری ایرنا در استان مرکزی نیز گفت: مهندسی افکار عمومی در راستای اهداف توسعه محور نیاز جدی استان است که این مهم به مدد رسانه و روابط عمومی و الگوی هدفمند اطلاع رسانی محقق می شود.
مژگان حیدری افزود: فناوری نوین ارتباطی به سرعت رو به رشد است و این درحالی است که روابط عمومی ها و رسانه ها نتوانسته اند آنگونه که باید ماهیت و شرایط این حوزه را بشناسند و توانمندیهای آن را به صورت حرفه ای در راستای ماموریت های خود به کار بگیرند.
وی گفت: اگر این مهم به سرعت انجام نشود و رسانه و روابط عمومی ها در این حوزه منفعل باشند ، جریان فناوری نوین بر آن ها غالب می شود که این امر حیات و اثرگذاری جریان اطلاع رسانی را مختل می کند.
وی بیان کرد: شناخت جذابیت ها و قابلیت ها و همچنین تهدیدها و آسیب ها در این بخش موضوعی جدی است که باید در حوزه روابط عمومی و رسانه به صورت تخصصی و با مشارکت فرهیختگان فکری و صاحبان اندیشه و علم رصد و بررسی شود.
حیدری در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: گفتمان حرفه ای روابط رسانه و سازمان ها با ادبیات شیوا و اثرگذار از نیازهای جدی است که باید به آن پرداخته شود تا هر ماموریت حرفه ای در کمترین زمان ممکن با تاثیر زیاد در حوزه رسانه و روابط عمومی انجام شود.

منبع: ایرنا

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد