درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 01:27   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18620صفحه نخست » خبر یکیکشنبه، 22 شهریور 1394 - 13:19
قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات یک اقدام ژورنالیستی نیست
رییس انجمن متخصصان روابط عمومی در گفت‌وگو با تسنیم: - رییس انجمن متخصصان روابط عمومی گفت: تصویب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و استقبال دستگاه‌های دولتی از ارائه اطلاعات شفاف، گامی بلند در راستای گسترش فرهنگ مردم سالاری و حاکمیت مطلوب‌تر در کشور است و نباید آن را یک اقدام ژورنالیستی دانست.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


 

رییس انجمن متخصصان روابط عمومی گفت: تصویب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و استقبال دستگاه‌های دولتی از ارائه اطلاعات شفاف، گامی بلند در راستای گسترش فرهنگ مردم سالاری و حاکمیت مطلوب‌تر در کشور است و نباید آن را یک اقدام ژورنالیستی دانست.

مهدی باقریان در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد:‌ در دنیای رسانه‌ای امروز، قدرت اصلی از آن افرادی است که اطلاعات لازم را در اختیار دارند، هر جا اطلاعاتی انباشته شود و عده‌ای از آن برخوردار و عده‌ای دیگر که همان مردم باشند به دلایلی از دسترسی به همان اطلاعات محروم باشند طبیعی است که خود به خود زمینه ایجاد رانت اطلاعاتی و فساد پدید می‌آید و به همین دلیل تاکید زیادی وجود دارد که قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به درستی اجرایی شود.

وی در خصوص برخی مقاومت‌ها بر سر راه اجرایی شدن قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: انباشت اطلاعات و عدم دسترسی عموم مردم و رسانه‌ها به اطلاعات می‌تواند باعث فساد و خسارت فراوان شود، اما ممکن است همین فساد برای عده‌ای منافعی در برداشته باشد و حتی اگر چنین نگاهی نداشته باشیم، شاید برخی عادت‌های فرهنگی و افکار خاصی که در طول قرون و اعصار شکل گرفته است،‌ باعث شود که در مقابل چنین قوانین مترقی، مقاومت‌هایی صورت گیرد.


رییس انجمن متخصصان روابط عمومی در رابطه با نقش روابط عمومی‌ها در این زمینه گفت: اگر روابط عمومی‌ها بخواهند به این نقش دو سویه پاسخ مناسب و مثبت بدهند،‌ بهترین شیوه هموار کردن راه دسترسی آزاد مردم به اطلاعاتی است که در سازمان‌ها در گردش هستند و اگر روابط عمومی‌ها بتوانند این بستر را برای مردم و مخاطبان خود فراهم کنند ‌به نظر می‌رسد به فلسفه وجودی خود عمل کرده‌اند و این امر تازه‌ای نیست.

وی در ادامه با اشاره به برخی نقایص احتمالی در این قانون تصریح کرد: اعتقاد دارم حق پردازش اطلاعات باید با حق دسترسی آزاد به اطلاعات در توازن باشد. ممکن است در خیلی از موارد، پردازش اطلاعات توسط سازمان‌ها در راستای منافع اجتماعی صورت نگیرد. این مسئله شاید رخنه‌ای کوچک را در حمایت و رعایت قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ایجاد کند. لذا پردازش اطلاعات توسط موسسات و سازمان‌ها باید تحت نظارت ضوابط محکم قانونی و اخلاقی مربوطه باشد، این امر فقط در صورتی انجام می‌شود که موسسات به چنین قانونی در عرصه عمل متعهد باشند.

باقریان در پایان گفت: اگر مؤسسات به ضابطه قانونی و اخلاقی متعهد و ملزم نباشند و در صورتی که مدیران بر معافیت اطلاعاتی خارج از چارچوب‌های قانونی اتکا کنند، پردازش و ارائه اطلاعات توسط آن‌ها از کنترل خارج خواهد شد. بنابراین مؤسسات باید بدانند که انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات صرفاً یک اقدام ژورنالیستی و نمایشی نیست و در راستای منافع عمومی قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد