درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 17:04   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18573صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیجمعه، 20 شهریور 1394 - 11:43
دوستان روابط‌عمومی؛ واتس‌آپ و تلگرام جای دعوت رسمی نیست!
اخیراً برخی روابط‌ عمومی‌های ادارات در قم دعوت از خبرنگاران برای پوشش خبری مراسم‌ها و جلسات را در فضاهای مجازی انجام می‌دهند که این امر به هیچ وجه قابل قبول نیست.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اخیراً برخی روابط‌ عمومی‌های ادارات در قم دعوت از خبرنگاران برای پوشش خبری مراسم‌ها و جلسات را در فضاهای مجازی انجام می‌دهند که این امر به هیچ وجه قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، گسترش فضاهای مجازی از یک سو و افزایش استفاده کاربران از گوشی‌های همراه متصل به اینترنت موجب شده مشتریان شبکه‌های اجتماعی مخصوص تلفن همراه همچون واتس‌آپ و تلگرام هم بیشتر شوند و تقریبا حضور در این شبکه‌ها، جای گعده‌های گروهی را بگیرد.

بسیاری از خبرنگاران، عکاسان، روابط عمومی‌ها، دانش‌آموزان، معلمان و تقریبا از هر قشری، گروه یا گروه‌های مخصوص به خود دارند که در کنار گروه‌های سرگرمی و اخبار و ... محلی برای تبادل نظرات، اطلاع‌رسانی و خبر رسانی در مواقعی است که شخصی بخواهد یک پیام را به چندین ده نفر ارسال کند.

اشتراک اعضا میان این گروه‌ها هم امری اجتناب‌ناپذیر است و به عنوان مثال بسیاری از مسئولان و مدیران روابط عمومی ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی هم در گروه‌هایی که خبرنگاران حضور دارند عضو هستند و اقدامات خود را به اطلاع آنها می‌رسانند ولی اخیرا باب اقدامی غیر اصولی و غیرحرفه‌ای باز شده به این ترتیب که دعوت از خبرنگاران و رسانه‌ها برای حضور در مراسم‌ها و جلسات خبری هم در همین فضاها صورت می‌گیرد.

به عبارتی بعضی روابط عمومی‌ها تنها به ارسال یک دعوت‌نامه گروهی در فضاهای مجازی اقدام کرده و انتظار دارند همه خبرنگاران و مسئولان رسانه‌ها آن پیام را مشاهده کرده و برای پوشش خبری و تصویری، راهی مراسم مدنظر شوند در حالیکه باید به این دسته از افراد این نکته را یادآور شد که واتس‌آپ، تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی هیچگونه رسمیتی نداشته و خبرنگاران در صورت مشاهده اینگونه پیام‌ها نیز نباید به آن عمل کنند.

شاید تکراری و کمی هم خنده‌دار باشد که بخواهیم این اصل اساسی را تکرار کنیم که راه رسمی و قانونی دعوت از رسانه‌ها برای پوشش خبری یک رویداد، ارسال نمابر، نامه رسمی یا ایمیل برای سرپرست خبرگزاری و روزنامه است ولاغیر بنابراین دعوت از طریق شبکه‌های اجتماعی به عنوان اصل دعوت به هیچ عنوان پذیرفته نخواهد بود.

البته در این بین بسیاری از روابط عمومی‌ها نیز هستند که در کنار استفاده از راه‌های رسمی ارتباط با رسانه‌ها و تنها به منظور یادآوری و تاکید بر اهمیت رویدادی که پیش روست، اقدام به درج متن پیام‌ در شبکه‌های اجتماعی نیز می‌کنند که این امر شایسته تقدیر و اهمیتی است که مسئول روابط عمومی برای اداره خویش قائل است اما اینکه اطلاع‌رسانی صرفا بر اساس یک پیام در واتس‌آپ، تلگرام و امثال آن باشد قابل قبول نیست.

شایسته است با توجه به رواج اینگونه اطلاع‌رسانی در بین برخی ادارات و خطر گسترش آن، مسئولان خبرگزاری‌ها و مطبوعات استان قم یک بار برای همیشه جلوی چنین اقدامی بایستند و از اعزام تیم خبری برای پوشش رویدادهایی که اطلاع‌رسانی برای آنها از راه‌های رسمی نبوده پرهیز و علاوه بر این، موضوع را برای شفافیت و انعکاس بهتر، به استانداری یا معاونت مطبوعاتی ارشاد منتقل کنند.

یادداشت از: صدرالدین فلاح

منبع: خبرگزاری فارس

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد