شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل استان لرستان گفت: جنگ نرم فرهنگی، جنگی ظریف و پیچیده است که روابط عمومیها در این زمینه نقش بهسزایی را ایفا میکنند و بخش زیادی از واحدهای این جنگ توسط روابط عمومیها و رسانهها هدایت میشود،
به گزارش خبرگزاری فارس از خرمآباد، سردار مرتضی کشکولی ظهر امروز در جلسه برگزاری دوره آزمایشی مسئولان روابط عمومی نواحی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) در خرمآباد، اظهار کرد: امروز جنگ نرم فرهنگی، یک جنگ سخت، ظریف و پیچیده است که روابط عمومیها در این زمینه نقش بهسزایی را ایفا میکنند و بخش زیادی از واحدهای این جنگ توسط روابط عمومیها و رسانهها هدایت میشود، اما ما نتوانستهایم در این زمینه آموزشهای خوبی داشته باشیم و به روابط عمومیها آموزش دهیم براساس ذوق و سلیقه شخصی عمل نکنند. بنابراین روابط عمومیها باید بتوانند پل ارتباطی بین افکار عمومی و مسئولان باشند و براساس عقلانیت عمل کنند.
کشکولی خاطرنشان کرد: تبلیغات اثربخشی کمرنگتر و زودگذرتری دارند، اما اگر کار روابط عمومیها با عقلانیت پیش رود، کار آنها ماندگار میشود.
این مسئول یادآور شد: امروز ما با یک هجمه سنگین و دروغی از جانب دشمنان مواجه هستیم، بنابراین باید هوشمندانه برخورد کنیم؛ زیرا دشمنان اخبار جعلی را به جامعه ما تزریق میکنند تا احساس مردم ما را تهدید کنند.
کشکولی گفت: روابط عمومی میتواند چهرهای زشت یا خوب از یک سازمان نشان دهد؛ زیر اگر یک روابط عمومی دیروقت به موضوع بپردازد یا اینکه مسئلهای را نادیده بگیرد، میتواند اقدامات انجام شده را زیر سؤال ببرد، بنابراین روابط عمومی باید هوشمندانه عمل کند و از نظر عقلی بهروز باشد.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل استان لرستان بیان کرد: دنیای غرب از ماهیت زشت خود یک چهره زیبا ترسیم کرده و کارهای غیرانسانی، قتلها و کارهای صهیونیستی خود را خوب نشان میدهد. بنابراین ما باید بتوانیم از چهره انقلاب اسلامی که یک انقلاب مردمدوست و مردمخواه است، یک چهره خوب به مردم دنیا نشان دهیم که رسانهها و روابط عمومیها در این زمینه نقش مهمی دارند.
|