درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 05:01   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
  پنج‌گانه‌ی اطلاعات: غول‌های اینترنتی در حال تغییر جهان
  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر
  روزنامه آلدن سرمقاله‌های هماهنگی را منتشر می‌کنند که گوگل را مورد انتقاد قرار می‌دهند
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک
  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18430صفحه نخست » ادامه مطلب یکسه شنبه، 10 شهریور 1394 - 01:39
یک مذاکره خوب و موثر در گرو " کسب جواب بله! " است
نویسنده: علی محمد بیدار مغز - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مذاکره خوب و تاثیر گذار یک فن و مهارت است که بدون آموختن اصول آن نمی توان در چنین کاری موفق شد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مذاکره خوب و تاثیر گذار یک فن و مهارت است که بدون آموختن اصول آن نمی توان در چنین کاری موفق شد.

مروری بر ادبیات این هنر و فن نشان می‌دهد که این مهارت سابقه‌ای در خورد توجه دارد که آن را به طور خلاصه مرور می کنیم. در پایان جنگ جهانی اول توفان تغییر سراسر دنیا را فرا گرفت و بسیاری از مستعمرات پیش از جنگ در پایان مبارزات مردمی به استقلال رسیدند و نه تنها سیاست که شکل اقتصاد دنیا هم تغییر کرد. از این قرار که در دوران استعمار، کشورهای قدرتمند به اتکاء قدرت نظامی مواد اولیه شامل مواد کشاورزی و کانی‌های خام از جمله نفت را به ثمن بخس می‌خریدند و سرمایه‌های مستعمرات را هر گونه که می‌خواستند غارت می‌کردند. در این بده و بستان‌ها معمولا" سیاستی جز سیاست سلطه و دیکته حاکم نبود. سلطه‌گران مواد ارزشمند اولیه و خام را به کمترین بها می‌خریدند و تولیدات صنعتی خود را به هر میزان که می‌خواستند به مستعمرات صادر می‌کردند و به هر قیمتی که می‌توانستند می‌فروختند. در چنین وضعیتی و پس از آن که کشورهای مستعمره به استقلال رسیدند،‌ مسئله مذاکره برای خرید مواد اولیه و فروش تولیدات و محصولات صنعتی به میان آمد و این در حالی بود که کشورهای جدید الاستقلال هم دیگر مایل نبودند که سیاست سلطه و دیکته را بپذیرند.

در حقیقت آن شکل از روابط استعماری و استثماری دیگر به کار نمی‌آمد. در همان ایام و از آنجایی که کشور امریکا هم جزء کشورهایی بود که خود استعمار را تجربه کرده بود، در این زمینه و برای امکان گفت‌وگو و بخصوص گفت‌وگوهای تجاری روش‌هایی را طراحی و پیشنهاد کردند که ما امروزه آن را به عنوان "فن و هنر" مذاکره (Negation)می‌شناسیم.

آنان پیشقدم شدند تا بتوانند راهی پیدا کنند که طرفین تجاری به راه‌حلی قابل قبول برسند. در این راستا پروژه‌های متعددی در امریکا کلید خورد که ازهمه جالب‌تر و مهم‌تر پروژه‌ای با عنوان " کسب جواب بله! " بود. این پروژه کاری موفقیت‌آمیز بود که نشان می‌داد چگونه مذاکره کنیم که جواب" بله! " بگیریم. دراین راستا دو مقوله جدید مطرح شد و دانشمندان درمطالعات خود به دو روش مذاکره رسیدند. مذاکره سنتی که تکیه بر مواضع داشت و مذاکرات اصولی که بر منافع تاکید می کرد و جالب است که توجه کنیم امروزه نیز این دو مقوله دربستر مذاکرات جهانی جاری است و جایگاه مهم و موثری دارد و همچنان تعقیب می‌شود.

درمذاکره بر سر مواضع طرفین عموماً نمی‌توانند به نتیجه قابل قبولی برسند،‌ اما مذاکره نوع دوم مذاکره برای کسب منافع است،‌ مذاکره‌ای که منافع طرفین را به میزان حداکثر تامین می‌کند. مذاکره ای که حداکثر منافع را تامین می‌کند.

منافعی که اصطلاحاً از آن تحت عنوان (Win- Win) یا برد ـ برد یاد می‌شود و سه وجه دیگر آن یعنی برد ـ باخت، باخت ـ برد،‌ باخت ـ باخت است و با رابطه برد ـ برد متفاوت است.

این موضوع در روابط‌عمومی هم مطرح است. چون در آن جا هم چیزی معامله و داد و ستدی انجام می‌گیرد که گر چه از جنس کالا نیست،‌ اما به دلیل همین بده و بستانی که صورت می‌گیرد نیاز به مذاکره و تسلط بر اصول و فنون مذاکره وجود دارد. همچنان که در هر کاری دیگری هم که نیازمند تعامل و گفت‌وگو است، نیازمند هنر مذاکره هستیم.

به طور مثال زمانی ‌که یک خبر نگار می‌خواهد گفت‌وگویی انجام دهد،‌ باید به گونه‌ای عمل کند که بتواند ضمن تامین اهداف خود نیازها و نظرات گفت‌وگو شونده را هم تامین کند و یا همان قاعده برد ـ برد بین آنان جاری شود.

سوال‌های مناسب و حساب شده و پاسخ‌های مرتبط،‌ روشنگر و جامع باید حاصل یک مصاحبه و گزارش خوب باشد و برای چنین کاری یک خبرنگار هم باید فنون و اصول مذاکره را در قالب مهارت‌های مصاحبه و گفت‌وگو بداند تا بتواند خبر و گزارش و یا گفت‌وگویی را انجام دهد که ضمن تاثیرگذاری نظر مصاحبه شونده را هم تامین کند و هر دو طرف از انجام چنین گفت‌وگویی راضی و خرسند باشند.

اضافه می‌کند کارگاه‌های روابط عمومی حرفه‌ای و حضور مؤثر در رسانه‌های اجتماعی، روابط‌عمومی حرفه‌ای و اصول و فنون مذاکره، روانشانسی مثبت نگر و روابط‌عمومی حرفه‌ای و روابط‌عمومی حرفه‌ای و باز طراحی برند عناوین کارگاه‌هایی هستند که در سومین کنفرانس حرفه‌ای گرایی در روابط‌عمومی 14 شهریورماه سالجاری برگزار خواهند شد.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  اخبار ممنوعه


  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد