درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 06:23   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18405صفحه نخست » ادامه مطلب چهاریکشنبه، 8 شهریور 1394 - 15:11
نشست تلگرامی؛ نوآوری در عرصه خبرنگاری
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- این ایده علاوه بر کاهش رفت آمد های شهری ، افزایش سرعت انتشار خبر و کاهش هزینه های برگزاری نشست های خبری در وزارتخانه ها و نهاد های دولتی را در پی دارد و در وقت صرفه جویی می کند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- این ایده علاوه بر کاهش رفت آمد های شهری ، افزایش سرعت انتشار خبر و کاهش هزینه های برگزاری نشست های خبری در وزارتخانه ها و نهاد های دولتی را در پی دارد و در وقت صرفه جویی می کند.

 به گزارش افکارخبر، پس از فراگیری اینترنت شاید کمتر کسی تصور می کرد فضاهای مجازی تا به این اندازه زندگی مردم را در برگیرند.

از برطرف کردن نیازهای روزانه مانند خرید هر آنچه لازم دارید تنها با یک کلیک، دیدار دوباره دوستان و آشنایانی که شاید سالیان دراز از آنها بی خبر بودیم و اطلاعات.


اطلاعات درباره همه چیز و همه جا. برخی گردش اینگونه اطلاعات را مفید و برخی دیگر درباره مضرات آن سخنان بسیاری گفته اند. اما چیزی که در این گزارش می خواهیم بدان بپردازیم بررسی یکی از هزاران کاربرد شبکه های اجتماعی به ویژه تلگرام و یکی از گروه های آن است.

همه ما بیش و کم در گروه های گوناگونی عضو هستیم از سرگرمی مانند فیلم و سریال تا گروه های خبری و کاملا جدی که ما را در جریان امور روزانه قرار می دهند. حلقه مهم و ارتباطی در گروه های خبری و رسانه خبرنگاران و منبع اصلی اطلاعات است. حال این منبع مسوولان مختلف ارگانها می توانند باشند تا یک مشاهده گر عینی.

خبرنگاران برای حضور در نشست های خبری علاوه سفر شهری وقت زیادی را صرف می کنند. تماس های بی پاسخ یا نشست های که در انتها نتوانستید پاسخ آن را بیابید! دیدار چهره به چهره خبرنگار و مسئول همواره یکی از بهترین راههایی ارتباطی است اما در روزنامه نگاری حرفه ای دسترسی سریع به مسئول در افزایش سرعت انتشار مطالب همراه با صداقت در گفتار و رعایت امانت تاثیر گذار است.

آن سوی میز هم مسوولانی هستند که نتوانسته اند به موقع و با کمترین دردسر وضعیت سازمان خود را شرح دهند یا پاسخ مناسبی به افکار عمومی بدهند. برای نمونه وقتی موضوعی خبری در یک اداره و نهادی روی می دهد مسئولان با تماس های متعدد خبرنگاران روبرو می شود و شاید به علت مشکلات بوجود آمده نتوانند به همه پاسخ داده و یا خبرنگاران را شناسایی کنند در این ایده به راحتی هر خبرنگار و رسانه آنان ابتدا برای مسئول معرفی شده و سپس پاسخ آن را می دهند.

اما به تازگی پای نشستهای مجازی هم به دنیای خبر و خبرنگاری باز شده است. رضا محمدی مدیر مطرح ترین و موثر ترین نشست مجازی خبری در تلگرام توانسته نشستهای خوبی را با مسئولان برگزار کند و خبرنگاران باحضور در این گروه سوالات خود را مطرح کرده و پاسخ دریافت کرده اند.

البته این نشستهای مجازی در تلگرام قوانین مخصوص به خود را دارد و نظم و انضباط کامل در آن برقرار است. در سایه این نظم و انضباط مسئولان اعتماد کرده و در این شستها حضور پیدا می کنند.

تا کنون سیزده نشست خبری مجازی در حوزه های مختلف در این گروه برگزار شده است؛ برای نمونه جناب آقا دکتر صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه ،جناب پوری حسینی،رئیس سازمان خصوصی سازی کشور ،سرکار خانم مولاوردی،معاون امور زنان ریاست جمهوری،جناب آقای کرباسیان،معاون وزیر ورییس ایمیدرو، جناب آقای انتظامی،معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ،جناب نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازی کشور و... از آن جمله است.

در این نشست ها بنابه مسئولی که در گروه قرار است حاضر شود دوستان رابط خبری آن حوزه و سپس دبیران تخصصی و سردبیران و مدیران مسئول به گروه دعوت می شود و شیوه کار بدین صورت است که پیش از دعوت مسئول محترم دوستان تقاضای نوبت برای طرح سئوال کرده و این نوبت ها در گروه درج و سپس به مرور پرسش خود را برای مدیر گروه ارسال می کنند.

در زمان آغاز نشست سوال همکار محترم برای پاسخ دهی مسئول به گروه ارسال می شود و در نهایت مسئول به این سوالات در گروه پاسخ می دهد.

زمان این نشست ها در گروه یک تا دو ساعت برگزار شده و در طول این زمان حداکثر استفاده از زمان مناسب صورت گرفته است. بیشتر مسئولآن شرکت کننده در این نشست های مجازی بعد از مطرح کردن نشست خبری بدین شیوه استقبال کرده اند و برخی هم خواستار آن شده اند که خود و یا نماینده ای از طرف خود در یک نشست حاضر شود تا دوباره این نشست ها را تجربه کنند.

تا کنون هماهنگی برای برگزاری دست کم ۳۰ نشست انجام شده است در پیگیری ها از مجموع ۵۰ پیگیری حاصل شده ۴۶ مورد با برگزاری نشست موافقت کرده اند و تنها چهار مدیر محترم مخالفت برگزاری بوده اند.

شاخه های استانی این نشست ها در دو استان اصفهان و البرز نیز شروع به کار کرده اند و هماهنگی ها برای این نشست ها آغاز شده است.

این ایده علاوه بر کاهش رفت آمد های شهری ، کافزایش سرعت انتشار خبر و کاهش هزینه های برگزاری نشست های خبری در وزارتخانه ها و نهاد های دولتی را در پی دارد و در وقت صرفه جویی می کند

نکته مهم در این است که استقبال خوب خبرنگاران و دبیران و سردبیران از برگزاری چنین نشست های را می توانید در پایان هر نشست مشاهده و انعکاس آن را در خبرگزاری های ایشان ببینید.

به نظر می رسد با اتکا به این ایده و افزایش اعتماد مسوولان به برگزاری این دست نشست ها در کنار استفاده بهینه از ابزاری های امروزی تا اندازه چشمگیری بتوان سرعت و دقت گردش اطلاعات را بالا برد.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد