درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 17:35   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18396صفحه نخست » شنبه، 7 شهریور 1394 - 16:25
محصولاتی که در آگهی‌های تبلیغاتی هر روز بزرگ‌تر می‌شوند
نویسنده حسین محمدیان - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بزرگ‌تر و بزرگ‌تر کنید؛ تا می‌توانید محصولمان را در آگهی تبلیغاتی بزرگ‌تر به مخاطبان نشان دهید. بزرگی به حدی باشد که چشم مخاطبان از دیدن محصولمان به درد بیاید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بزرگ‌تر و بزرگ‌تر کنید؛ تا می‌توانید محصولمان را در آگهی تبلیغاتی بزرگ‌تر به مخاطبان نشان دهید. بزرگی به حدی باشد که چشم مخاطبان از دیدن محصولمان به درد بیاید. این جملات برای اکثر کارشناسان تبلیغات به‌خصوص در جلسات بریفی که سفارش‌دهندگان برای سفارش یک آگهی برگزار می‌کنند، آشنا است. اکثر کارفرمایان یا سفارش‌دهندگان آگهی‌ها در ایران فقط دوست دارند محصول‌شان در آگهی‌ها به چشم بیاید. دیگر برای‌شان فرقی نمی‌کند که مخاطبان از همه جا بی‌خبر؛ برای چه باید با دیدن آگهی موردنظر سراغ خرید محصول‌شان بروند.

در واقع بدون در نظرگرفتن ویژگی‌های متمایز محصول‌شان فقط دوست دارند که در آگهی، محصول برای خودش جولان بدهد و با شعر و ترانه بگوید که من محصول فلان برند هستم. این درحالی است که در برخی از آگهی‌های خارجی با اینکه محصول‌محورند، برندها با گفتن ویژگی‌های محصول تکلیف مصرف‌کننده را مشخص می‌کنند که چرا باید به منظور خرید محصول به قفسه فروشگاه‌ها مراجعه کنند یا چرا باید محصول را از میان محصولات مشابه در بازار انتخاب و مصرف کنند. این تمایز ویژگی‌ در آگهی‌های محصول محور داخلی و خارجی را به‌راحتی می‌توانید در دو آگهی که این روزها در حوزه شوینده‌ها از طریق تلویزیون پخش می‌شود، مشاهده کنید.

اشاره مستقیم به ویژگی‌های محصول در تبلیغ
به یمن خبرهای برداشتن تحریم‌ها و ورود کشورمان به دوران پساتحریم بسیاری از برندهای خارجی سعی در پخش آگهی‌های تبلیغاتی در رسانه‌های مختلف کرده‌اند. یکی از این برندهای خارجی که در حوزه شوینده‌ها فعالیت می‌کند، این روزها از تلویزیون آگهی‌ای را در حال پخش دارد که در آن به مخاطبان می‌گوید چرا باید سراغ محصول صابون آن بروند یا چرا باید صابونش را از میان انبوه محصولات مشابه انتخاب و مصرف کنند. در این آگهی، برند موردنظر کاغذی را که به نماد پوست انسان است روی صابونی به غیر‌از محصول خود قرار می‌دهد. صابون با هر بار مصرف باعث از بین رفتن کاغذ که نمادی از پوست دست است، می‌شود. این موضوع به حدی جلو می‌رود که دیگر اثری از کاغذ نمی‌ماند. در این هنگام گوینده آگهی می‌گوید: صابون تبلیغ‌کننده فرق می‌کند و به خاطر وجود یک چهارم کرم نرم‌کننده به مرور پس از استفاده آسیبی به پوست نمی‌زند. در واقع با این جملات کاملاً تفاوت محصول خود را با محصولات مشابه در بازار به مخاطبان بازگو می‌کند. در این آگهی از تصاویر اضافی استفاده نشده و خیلی کوتاه و مختصر مخاطب را برای رساندن به پیام تبلیغاتی راهنمایی می‌کند. مخاطب بعد از دیدن آگهی به‌راحتی می‌داند که چرا باید سراغ محصول این برند برود و کاملاً موقع دیدن محصول در قفسه فروشگاه‌ها می‌تواند آن را از میان انبوه محصولات مشابه تفکیک کند. در واقع برند مستقیم و بی‌واسطه با مصرف‌کننده خود صحبت کرده است. در این تبلیغ، دیگر برند خانواده‌ای را گردهم نیاورده که با حرکات عجیب و غریب و بازی اسم و فامیل در آگهی به نام محصول موردنظر برسند و در آخر بر سر اینکه محصولی که جزو خانواده شوینده‌هاست، دعوای لفظی کنند که باید در لیست غذاهای خوردنی قرار بگیرد. این نمایی از آگهی تلویزیونی یکی از شوینده‌های داخلی است که اتفاقا همزمان با آگهی برند خارجی و رقیب خود در حال پخش است.

محصولی که مانند تاج خروس بر سر بازیگران گرفته می‌شود
در آگهی محصول شوینده داخلی، بازیگر مردی وسط بازی اسم و فامیل خانواده‌اش که برسر نام شامپوی موردنظر دعوا می‌کنند به میدان می‌آید. دعوا برسر این است که آیا می‌توان محصول موردنظر را به‌عنوان غذا در بازی قید کرد یا نه. بازیگر درحالی‌که لباس رسمی به تن دارد و با حوله‌ای موهای ژل زده خود را خشک و شامپوی برند موردنظر را مانند تاج خروس بالای سرگرفته می‌گوید: شامپوی موردنظر نیز جزو غذاها محسوب می‌شود، چون غذای کامل مو است. بازیگر دقیقا مشخص نمی‌کند که چرا این شامپو غذای کامل مو است یا اینکه چرا باید وسط بازی اسم و فامیل که برای بسیاری از مخاطبان خاطره‌انگیز و کاملاً با آن آشنا است، این موضوع مطرح شود. اصلاً چرا باید نام محصول را مترادف با غذا قید کرد. آیا کپی‌رایتر آگهی خواسته این شعار را برابر با جمله ادبی کتاب غذای روح است، قرار دهد. اگر به این شکل باشد، پس هر شامپویی می‌تواند غذای مو باشد، چون جمله ادبی مربوط به کتاب، در مورد همه کتاب‌ها از این جمله استفاده کرده است. در این آگهی ویژگی برتری از محصول عنوان نشده و وجه تمایز آن را با برندهای دیگر مشخص نکرده است. باز در این تبلیغ نیز مانند هزاران تبلیغ داخلی دیگر محصول بالای سر بازیگر قرار گرفته و به مخاطبان گفته شده، نگاه کنید؛ ما محصولی در حوزه شوینده تولید کرده‌ایم و شما باید آن را بخرید. به‌نوعی چرایی خرید محصول در این آگهی نیز مانند دیگر آگهی‌ها گنگ و نامفهوم است.

منبع: فرصت امروز
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد