درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 10:43   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18386صفحه نخست » آموزش روابط عمومیجمعه، 6 شهریور 1394 - 19:07
هفت اصطلاح تخصصی پر استفاده در روابط عمومی
یکی از مصائبی که در میان روابط عمومی ها و روزنامه نگاران وجود دارد استفاده از زبان نامناسب و به ویژه استفاده از کلمات پر طمطراق است.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از مصائبی که در میان روابط عمومی ها و روزنامه نگاران وجود دارد استفاده از زبان نامناسب و به ویژه استفاده از کلمات پر طمطراق است.


کلمات تخصصی در همه صنایع پدیدار می شوند، اما در اینجا چیزهایی درباره روابط عمومی هستند که دشواری های کلامی را پدید می آورند که فراتر از محدودیت های واژگانی عمل می کند. بگذارید نگاهی به هفت واژه دشوار بیاندازیم و آنها را تعریف و تبیین کنیم.


1. اهرم کردن (Leverage)
یکی از سه بخشی ها همین واژه می باشد، که به ندرت به معنای شرایط سخت است، این یکی از واژه های روابط عمومی است که در زمان های خاصی درک می شود. من فقط این کلمه را به طور کامل در چند سال گذشته متوجه شده ام. من می خواهم به آن سال ها بازگردم. اتلاف وقت است اما باید بگویم که استفاده کلمه ای در گزارش های مطبوعاتی به اندازه کافی جرمی نابخشودنی است اما اگر شما بشنوید که هر کدام از ما از واژه «اهرم کردن» با صدای بلند استفاده کردیم، این واژه بیان می کند که صراحتا به آنها قول داده ایم که وقتی بر می گردند قهوه شان را بیرون می ریزیم.


2. پیشگامانه (Groundbreaking)
فراموش نکنید که این یکی از بدپسند ترین واژه هایی است که معانی زیر را در خود دارد: انقلابی، بهترین نژاد، لبه برنده و لبه چکنده می باشد.
اول، من شک دارم که هیچ نقطه ای شما را نزدیک به واژه پیشگامانه کند. دوم، آن را ثابت کنید. شما بزرگ شده اید، شما باید بدانید که اکنون گزارش های مطبوعاتی باید اطلاع رسانی کنند، نه اینکه برند را مطرح نمایند. خواننده، معمولا خبرنگار، می تواند تصمیم بگیرد که آیا این محصول انقلابی است یا نه. اگر یک خبرنگار زنگ زد که بگوید آنها فکر می کنند که این کالا انقلابی بوده است، من صندلی ام را از تعجب گاز خواهم گرفت.


3. ایر بی ان بی برای ... (Airbnb for...)
«یوبر برای گربه ها»، «آتش زنه برای لباس»، «توییتر برای یگانه نسل بعدی». آنچه با ارزش است اینکه این مقایسه ها معمولا شکننده هستند. شما چیزی به من می گویید زیرا شما می توانید چیزی را که مورد تقاضاست سفارش دهید، این «دقیقا مانند یوبر» است. و به آن تنه می زند.


4. سینرژی (Synergy)
هوای گرم بیشتری در اینجا است. شما باید چیزی را که بسیار زیبا نیست، شعری را که معنادار نیست توسط ترکیب این کلمات ایجاد کنید. گزارش های مطبوعاتی اصلی درک بیشتری را می سازد، اگر شما آنها را به عنوان یک شعر بخوانید.


5. مخل (Disruptive)
اه، نوآوری! بنابراین سخاوتمندی در تازگی، جدیدتر و جدیدتر و حتی چیزهای جدید از روابط عمومی ها متصاعد می شود، که برای به اشتراک گذاری سخت خبری بودن از آن استفاده می کنند. «این برند محصول جدیدی است که آن اندازه نوآورانه می باشد که در مجموع راه چیزهایی که پیشتر انجام شده اند را می بندد.»


6. پیشرو جهان (World’s leading)
راست تا دروغ. اغلب این خیلی عجیب خاص می شود، همچنان آسان تر است که ادعا کنیم که رهبری در یک حوزه کوچکتر را داریم، مثلا بگوییم که پیشرو در حوزه روابط عمومی هستیم. این مساله می تواند باعث شود که شما مشتریانی را در بریتانیا به خودتان جلب کنید، و در کنار آن کسی پیدا نمی شود که کالای شما را با کالایی در کشورهای دیگر مقایسه کند و آنگاه پی به مشکل کالای شما ببرد و آنگاه آن را از نظر صحت مورد تردید قرار دهد و در نتیجه سر از رسانه های اجتماعی در بیاورید. به خاطر داشته باشید که امروز شما در عصر گوگل زندگی می کنید و افراد خیلی راحت می توانند اطلاعات تطبیقی را به دست آورند و در نتیجه با برخورد های شدیدی روبرو می شوید.


7. کلمات پر سر و صدا (Buzzword)
 باید بگویم که کلمه پر سر و صدا یعنی کلمه ای که سر و صدای زیادی راه می اندازد. مقالات زیادی وجود دارند، اینفوگرافیک ها و فهرست هایی از کلمات مورد استفاده زیاد در روابط عمومی هستند و بسیاری از مردم این کلمات را مورد استفاده قرار می دهند و خیلی راحت آنها را در پیچ های خود می گنجانند. مقالات در گوشه کنار اینترنت گسترش می یابد و به طور مستمر و به آسانی می تواند کلیشه هایی را به زیباترین شکل خود برای افراد بوجود بیاورد.

 

بنابراین من می تواند «شخص بهتری» باشم و از افزودن به آن خودداری کنم، اما استفاده از این واژه ها در حالی صورت می گیرد که بسیار کم در مورد آن و واقعیت های آن اطلاعاتی وجود دارد و لذا افراد صرفا از این واژه ها استفاده می کنند تا کلامشان را موزون کنند، نه اینکه بخواهند واقعا محتوایی را که مد نظرشان است را منتقل کنند. لذت بسیار سخت تاکید می کنم که از این کار اجتناب کنید و سعی کنید تا حد امکان آنچه را که می گویید دقیقا به همان معنا باشد. چراکه تناقض های معنایی در یک متن گاهی اوقات برای شما و سازمانتان باعث بحران هایی می شود که در شرایط فعلی جلوگیری از آن بسیار دشوار است.


بهترین راه برای جلوگیری از این مساله، این است که قبل از اینکه بخواهید متن خودتان را تنظیم کنید، دقیقا بدانید که چه می خواهید بگویید و منظورتان از آن چیست.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد