شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نخستین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری در روز 25 مردادماه، با حضور دکتر اکبر کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مدیران و کارشناسان شبکه بانکی کشور و همچنین روسا و اعضای انجمن های حرفه ای روابط عمومی، توسط موسسه کارگزار روابط عمومی و با مشارکت انجمن متخصصان روابط عمومی برگزار شد.
دکتر علی اکبر جلالی، پدر علم فناوری اطلاعات و استاد ممتاز دانشگاه علم و صنعت دیگر سخنران تخصصی و علمی این همایش بود که با اشاره به این موضوع که سال ها پیش تلاش کردیم موضوع بانکداری الکترونیک را در کشور جا بینداریم گفت: خیلی خوب یادم هست که در آن زمان که تازه زمزمه هایی در باره بانکداری الکترونیک به گوش می رسید حدود 40 نفر از مدیران شبکه بانکی را در کیش گرد هم آوردیم تا با این مسئله بهتر آشنا شوند و بتوانیم از این ظرفیت مهم به بهترین شکل استفاده کنیم و این در حالی است که امروز سخن گفتن از بانکداری الکترونیک حرف جدیدی نیست و این نوع از بانکداری راه خود را باز کرده است و امروز در جیب هر شهروندی می توان سراغ از کارت های بانکی متعدد گرفت که بستر آن همان بانکداری الکترونیک و در فضای مجازی است.
وی که با موضوعی تحت عنوان صنعت بانکداری و فرصتی به نام فضای مجازی سخن می گفت، افزود: امروزه صنعت بانکداری با فرصتی به نام دنیای مجازی روبرو است که در آینده ای نه چندان دور قاره ششمی را به وجود خواهد آورد که حرکت و فعالیت بانک ها در بستر این قاره اجتناب ناپذیر خواهد بود و کشورها و ملت هایی که نتوانند زیر ساخت های لازم را در این خصوص فراهم کنند نخواهند توانست تعاملات اقتصادی، مالی و پولی موفق و موثری با جهان و حتی در درون کشورهای خود داشته باشند.
دکتر جلالی افزود: در چنین دنیا و چنان وضعیتی است که نقش روابط عمومی ها به عنوان عامل ارتباطی و واسط بین مردم و سازمان ها بیش از پیش نمود پیدا خواهد کرد واساسا بانک ها و هر سازمان دیگری برای توفیق در این فضای رقابتی و اجتناب ناپذیر نیاز به ارتباطات نزدیک تر و روابط عمومی پویاتر و موثرتر خواهند داشت و اگر برای چنین وضعیتی آماده نباشیم سونامی فناوری اطلاعات و بانکداری مجازی همه چیز را در خواهد نوردید و ما بدون ارتباطات لازم قادر نخواهیم بود از چنین فضایی به درستی استفاده کنیم.
استاد ممتاز دانشگاه علم صنعت با اشاره به سناریو محتمل جهان آینده هم گفت: موج تغییرات مجازی توفنده تر از پیش در راه است و تا سال 2030 یعنی حدود 15 سال دیگر، 80 درصد زندگی مردم در جوامع مختلف تحت تاثیر این موج ناگزیر و ناگریز خواهد بود و این موضوع در حوزه مسائل و موضوعات اقتصادی و بانکی با تاثیرات بیشتری زندگی مردم را در سرتاسر جهان تغییر خواهد داد که روابط عمومی ها باید ضمن آشنایی با آن مردم و مشتریان را با چنین پدیده مهم و ارزشمندی که می تواند در زندگی آن ها تاثیرات مثبت زیادی داشته باشد آشنا کنند.
دریافت فایل پاورپوینت
|