درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 23:28   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18269صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 28 مرداد 1394 - 10:17
برگزاری دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مراسم اختتامیه دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی برگزار شد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی، به همت انجمن متخصصان روابط عمومی، کارگزار روابط عمومی و سازمان توسعه تجارت ایران، عصر سه‌شنبه، 27 مرداد در سالن کنفرانس نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.
  
 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مراسم اختتامیه دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی، به همت انجمن متخصصان روابط عمومی، کارگزار روابط عمومی و سازمان توسعه تجارت ایران، عصر سه‌شنبه، 27 مرداد در سالن کنفرانس نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

 

در این مراسم "مهدی باقریان،"، رییس انجمن متخصصان روابط عمومی با ارایه تاریخچه‌ای از جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی، گفت: این جشنواره از سال 1381 در انجمن متخصصان روابط عمومی مطرح و با استقبال زیادی روبه‌رو شد. البته سه سال در میان این 13 سال به دلایلی جشنواره برگزار نشد.

 

وی ادامه داد: در طول تمام این سال‌ها تلاش کردیم بنیه علمی و حرفه‌ای این حوزه تقویت شود و شاهد نتیجه آن در خروجی انتشارات روابط عمومی‌ها باشیم. خوشبختانه آمار و بازخوردها نشان می‌دهد که ما به مقاصدی که هدفگذاری کرده بودیم رسیده‌ایم.

 

وی تصریح کرد: به هیچ عنوان، توسعه رسانه‌های اجتماعی و فناوری‌ها، اخلاق و محتوا را در روابط عمومی‌ها کمرنگ نساخت.

 

رییس انجمن متخصصان روابط عمومی در ادامه به دستاوردهای جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی اشاره کرد و گفت: اولین دستاورد این جشنواره استانداردسازی در حوزه‌های مختلف روابط عمومی بطور مثال چاپ دو عنوان کتاب ارزشمند استانداردهای روابط عمومی است.

 

دستاورد دیگر، کارگاه‌های آموزشی در کنار جشنواره است. این کارگاه‌ها به روابط عمومی در راستای بخش‌های رقابتی جشنواره کمک می‌کند. تمامی فعالیت‌های ما در راستای اعتمادسازی است، در حوزه کارگاه های آموزشی به‌منظور تحقق این هدف مدارکی مبنی بر تایید حضور افراد در دوره‌های آموزشی به شرکت‌کنندگان داده می‌شود.

 

باقریان در ارتباط با فعالیت‌های نوینی که امسال برای اولین بار در جشنواره انجام شد، گفت: امسال برای نخستین بار تصمیم گرفته شد که آثار در قالب یک برنامه مولتی مدیای(چند رسانه‌ای) آموزشی تهیه و در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد.

 

وی در مورد آثار دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی گفت: امسال بیش از۲هزار اثر به جشنواره ارسال شده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

 

رییس انجمن متخصصان روابط عمومی در ارتباط با رقابت در این دوره از جشنواره بیان کرد: امسال جشنواره به اعتراف داوران آن، در قسمت‌های مختلف هم از لحاظ کمی و هم کیفی پیشرفت خوبی داشته و در برخی بخش‌ها، رقابت بسیار نزدیک بود به‌طوری‌که چند نفر اول داشتیم.

 

باقریان ادامه داد: ما به دلیل رقابت نزدیک در جشنواره امسال، نحوه اعلام نتایج را عوض کردیم و برای نخستین بار آثار را به صورت سازمانی رده‌بندی کردیم که هم از تعدد جوایز و هم از حجم بالای جوایز جلوگیری کرد.

 

وی در مورد برنامه‌های جدید انجمن متخصصان روابط عمومی نیز گفت: ما قصد داریم نخستین نمایشگاه روابط عمومی بعد از توافق هسته‌ای را در سطح داخلی و خارجی برگزار کنیم. برنامه دیگر انجمن تدوین تاریخ شفاهی روابط عمومی است. همچنین تلاش ما بر این است که با تدوین اعتبارنامه متخصصان، فعالیت‌های انجمن را چارچوب‌سازی کنیم.

 

رییس انجمن متخصصان روابط عمومی، شعار دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی را «برنامه‌ریزی، حرفه‌ای‌گرایی و اعتمادسازی» اعلام کرد.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا، در ادمه این مراسم، "کاظم متولی"، پیشکسوت عرصه روابط عمومی نیز، با بیان تاریخچه‌ای از انجمن روابط عمومی ایران، گفت: در زمان دولت موسوم به سازندگی که جنگ تمام شده بود، رخوتی در اطلاع‌رسانی عمومی پیش آمد. این رخوت زمینه‌ای برای گرد هم آمدن افراد دغدغه‌مند در حوزه اطلاع‌رسانی ایجاد کرد و در نتیجه آن انجمن روابط عمومی ایران تاسیس شد.

 

وی گفت: کلیه کارکردهای روابط عمومی در انتشارات است بنابراین چون سرگرم فضاهای مجازی و در نتیجه از اصول نگارش غافل شده‌ایم، باید عیب‌هایمان را رفع کنیم.

 

وی تصریح کرد: کلیات مضامین خبرنویسی و پاک‌نویسی امروزه متاسفانه تنها در مرحله شعار باقی مانده است.

 

متولی به موسسه کارگزاران روابط عمومی دو پیشنهاد ارائه کرد و گفت: یکی از مهمترین کارکردهای روابط عمومی، افکارسنجی است که در ایران همیشه ضعیف بوده و هست. ما در ایران دو موسسه افکارسنجی دولتی داریم اما دریغ از یک موسسه افکارسنجی خصوصی. به نظر من موسسه کارگزار روابط عمومی می‌تواند موسسه جانبی مورد اعتمادی را در این قالب، با استادان روابط عمومی و ارتباطات تاسیس کند.

 

وی در مورد پیشنهاد دوم خود نیز گفت: یکی از ضعف‌های کشور ما در زمینه تصویر است. ما هیچ پوستری از مناظر طبیعی کشور خود نداریم. به اعتقاد من موسسه کارگزاری روابط عمومی باید در جهت رفع این ضعف تلاش کند.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سخنران بعدی این مراسم بود.

 

"حسن محرابی"، در زمینه آسیب‌شناسی روابط مطبوعات و رسانه‌ها، گفت: ضعف در رابطه میان مطبوعات و رسانه‌ها از سال‌های گذشته وجود داشته است، از جمله اینکه نشریه‌ای تخصصی پا می‌گیرد، به مرحله چاپ می‌رسد اما به فروش نمی‌رود و نهایتا در این چرخه نشریه‌ای موفق نمی‌شود.

 

وی علت این پدیده را عدم شناخت روابط عمومی از محیط رسانه و متقابلا عدم شناخت محیط رسانه از روابط عمومی دانست و افزود: ما همواره برای حل این مشکل به دنبال تقویت ارتباط دستگاه های روابط عمومی با رسانه‌ها هستیم.

 

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد، در خصوص اساس رابطه روابط عمومی و رسانه‌ها گفت: در گذشته معتقد بودند اساس رابطه روابط عمومی و رسانه باید ترس باشد اما امروزه روابط عمومی و رسانه می توانند رابطه دوستانه ای داشته باشند.

 

محرابی ادامه داد: اگر ما بتوانیم ارتباط روابط عمومی و رسانه را برقرار کنیم، اطلاعاتی که نیاز مردم است از طریق نتیجه این تعامل اعلام می شود. اطلاع‌رسانی دقیق رسانه ها بدون اطلاع گرفتن از روابط عمومی صورت نمی‌گیرد.

 

وی گفت: من معتقدم رسانه ها بسیار به روابط عمومی نیاز دارند زیرا روابط عمومی ها بهترین امکان در اطلاع یافتن هستند. البته رسانه و روابط عمومی باید استقلال خود را حفظ کنند، پیروی صورت نگیرد بلکه تعامل داشته باشند.

 

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی معاونت مطبوعاتی تصریح کرد: اعتقاد من این است که روابط عمومی باید کار رسانه را بداند و همچنین رسانه نیز از روابط عمومی شناخت داشته باشد. ما نیازمند آموزش دقیق در حوزه روابط عمومی هستیم و حاضریم دوره‌های آموزش رسانه ای را برای روابط عمومی‌ها برگزار کنیم.

 

به گزارش ایسنا، دکتر "حسن خجسته"، رییس کمیسون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی نیز، به عنوان آخرین سخنران مراسم اختتامیه دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی به بیان نظرات خود پرداخت و گفت: حمایتی که از روابط عمومی از طرف قوه مقننه باید صورت بگیرد در دولت تدبیر و امید تا حدودی شکل گرفته است.

 

وی در ارتباط با جایگاه روابط عمومی‌ها گفت: امروزه روابط عمومی‌ها مظلوم واقع شده‌اند و به اعتقاد من باید مطالبه‌های خود را از دولت بخواهند زیرا هر مجموعه ای که توجه به خود را مطالبه می‌کند پویایی، نشاط و جایگاه خود را تامین می کند.

 

خجسته در مورد اهمیت روابط عمومی بیان کرد: اگر امروز در مذاکرات ایران با ۱+۵ موفقیم یکی از دلایلش حضور دکتر ظریف با روابط عمومی قوی و تاثیرگذار است. روابط عمومی‌ها از گذشته تاکنون در سطح جهانی تاثیرگذار بوده و هستند.

 

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: وظیفه روابط عمومی، تشریح جزییات مبتنی بر نیازهای اجتماعی است و به همین دلیل رسانه ای که با روابط عمومی همکاری داشته باشد موفق است.

 

خجسته گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه روابط عمومی بسیار کم است و دولت تدبیر و امید باید به قولی که در رابطه با روابط عمومی داده، عمل کند.

 

وی افزود دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی در واقع نوعی فرهنگ‌سازی برای شناخت و استفاده از روابط عمومی است.

 

رییس کمیسون شوراها و امور داخلی مجلس بیان کرد: من به عنوان رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس آمادگی خود را اعلام می کنم که در نشست تخصصی در مجلس خدمت شما باشیم و دولت عنایت ویژه‌ای به روابط عمومی داشته باشد.

 

وی در پایان گفت: ما زمانی به توسعه می‌رسیم که به روابط عمومی قدرتمند دست یابیم. دانشجویان روابط عمومی سرمایه‌اند و باید برای آینده‌شان سرمایه‌گذاری درست کنیم تا ان‌شاءالله در آینده روابط در تمامی حوزه ها چون تالیف و انتشارات به آنجا که باید برسد و حقش است، برسد.

 

گفتنی است، پس از اتمام سخنرانی خجسته، یکی از داوران دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی، متن بیانیه جشنوراه را قرائت کرد و از برگزیدگان دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی تقدیر به عمل آمد.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد