درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 23 مرداد 1399 - 18:50   

فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی

  فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان نخستین جشنواره رسانه‌ای «امام رضا (ع)» منتشر شد

  فراخوان نخستین جشنواره رسانه‌ای «امام رضا (ع)» منتشر شد


ادامه ادامه مطلب سه

شکاف دیجیتالی در منطقه خاورمیانه و آفریقا

  شکاف دیجیتالی در منطقه خاورمیانه و آفریقا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه می توان بحران در روابط‌عمومی را اندازه گیری کرد و چرا باید این کار را انجام داد؟
  ابتکار جدید گوگل؛ اپلیکیشنی که می‌تواند برچسب کالاها را برای نابینایان بخواند
  شکاف دیجیتالی در منطقه خاورمیانه و آفریقا
  فراخوان نخستین جشنواره رسانه‌ای «امام رضا (ع)» منتشر شد
  مدیرعامل بانک سینا در جمع همکاران منطقه کرمانشاه، همدان و ایلام: سرمایه انسانی با انگیزه؛ بانک را به سمت پیشرفت و تعالی سوق می دهد
  انتخاب روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر بعنوان روابط عمومی برتر سپاه کشور
  بیمه آسیا خبرنگاران را بیمه کرد
  تغییر سرپرست روابط‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز
  دوره‌های آموزش خبرنگاری به مثابه‌ی ایفای مسئولیت اجتماعی برگزار شد
  خبرنگاران می توانند با تولید محتوای مناسب و همچنین نقد منصفانه به مشکلات جامعه کمک نمایند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18262صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 27 مرداد 1394 - 22:18
روابط عمومی و مدیریت بحران
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بحران از لحاظ ماهیت ، بزرگی وشدت متفاوت است . اما تمامی آنها مسائلی را به بار می آورند که می تواند به طورجدی توانایی کارکرد سازمان را مختل سازد .یک بحران معمولا زیر بنای دستگاه را متاثر می سازد و بعضآ با ارزشترین دارایی آن یعنی اعتبار وشهرتش را از بین می برد .
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بحران از لحاظ ماهیت ، بزرگی وشدت متفاوت است . اما تمامی آنها مسائلی را به بار می آورند که می تواند به طورجدی توانایی کارکرد سازمان را مختل سازد .یک بحران معمولا زیر بنای دستگاه را متاثر می سازد و بعضآ با ارزشترین دارایی آن یعنی اعتبار وشهرتش را از بین می برد .


بی شک اعلام وجود بحران یک خبر نامطلوب است . اما تصمیم گیران سازمان نباید این حوادث را با مدیریت نامطلوب برابر بدانند که در این گذار روابط عمومی به عنوان یک جریان خلاق ، تصمیم ساز و مجری نقش ویژه ای ایفا می کند .یک بحران می تواند بهترین سازمان ها با ورزیده ترین مدیر و کارکنان را نیزمورد حمله قرار دهد.این مشکلات ممکن است از عوامل طبیعی ،فنی یا انسانی نشات بگیرد .می تواند جزئی ،وسیع وگسترده وشاید هم مرگبار باشد .مدیریت مطلوب می تواند اثرات منفی بحران را به حداقل برساند وبرعکس آن می تواند وضعیت بحران را بدتر کند .


برنامه ریزی قبل از بحران کمک می کند تا تصمیم صحیح اتخاذ گردد و وضعیت عادی به مجموعه برگردد.


بزرگترین اشتباه این است که تصور کنیم سازمان ما از بحران مصون است .امروزه یک سازمان نمی تواند اختصاص به دو طرف اصلی رابطه یعنی جامعه هدف و مراجعین از یک سو وکارکنان دستگاه از سویی دیگر داشته باشد بلکه گروه ها و عوامل بیرون از سیستم و سازمان که در ظاهر هیچگونه رابطه ای ندارند می توانند تاثیر عمیقی بر سازمان ومحیطی که در آن عمل می کند بگذارد .


باید بحران را به سرعت وبه طور کارآمدی کنترل کرد .در غیر اینصورت اعتماد حیاتی مخاطبان و جامعه هدف را که بزرگترین دست آورد یک سازمان و در رأس آن روابط عمومی است٬ از دست خواهد داد.


این یک حقیقت ساده است که مردم سخن چینی وشایعه را دوست دارند. خوشبختانه یا شوربختانه امروزه با همه گیر شدن شبکه های اجتماعی در گوشی های همراه و متخصص شدن عامه مردم در حوزه اطلاع رسانی (( هر شهروند یک خبرنگار)) یک چالش کوچک ممکن است به یک بحران جدی تبدیل شود. که نمونه های زیادی از این موضوع برای مثال آوری وجود دارد.


گاها برخی دستگاه ها بنا به ملاحظاتی در مورد یک چالش سکوت را بر می گزینند اما با فراگیر شدن موضوع و احیانآ بازتاب آن موضوع در رسانه های آن ور آبی سعی در مسلط شدن بر اوضاع می کنند که معمولا نیز دیر می شود.


نباید صرفا به این خاطر که بحران غیر قابل اجتناب است تسلیم آن شد . باید دنبال مدیریت بحران بود و با مدیریت وتوانایی، قبل از اینکه بحران ما را ریشه کن کند. آن را شناسایی وریشه کن کنیم. در اینجا است که اهمیت نوع ارتباط یک روابط عمومی کارآمد با فضای رسانه ای جامعه به کار می آید قطعا همراهی رسانه ها در مقابله با بحران یک ابزار نیرومند است.


رصد و دنبال کردن خبرها و مطالب حاکم بر فضای مجازی از سوی روابط عمومی ها ضروری به نظر می رسد که متآسفانه در یک ناهماهنگی محض از سوی برخی دستگاه ها ، در خصوص ممنوعیت روابط عمومی ها برای حضور در فضای مجازی باز نگری درایجاد این مانع ضروری است.

حسن نسیمی
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انتصاب مدیر روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد


  حافظه‌ی اینترنتی با حافظه‌ی انسانی چه می‌کند؟


  سیاستمداران چگونه در سخنرانی جلب توجه می‌کنند


  معرفی مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال سپاهان


  پیش‌بینی بیل گیتس: همه‌گیری کرونا در کشورهای ثروتمند جهان تا اواخر سال ۲۰۲۱ به پایان می‌رسد


  ساماندهی توزیع انواع آگهی ها در کردستان


  بازدید روابط‌عمومی منطقه تهران از کارخانه مخزن سازی کاوش قزوین


  تیم کوک مدیرعامل اپل به جمع میلیادرها پیوست


  فرماندار رشت: خبرنگاران، اطلاع رسانی را بدون چشم‌داشتی انجام می‌دهند


  روابط عمومی نقش مهمی در اطلاع رسانی فعالیت های سازمان دارد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی