درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 13:26   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18194صفحه نخست » مسئولیت اجتماعی و ESGپنجشنبه، 22 مرداد 1394 - 11:37
روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی بانک ها
توجه به مسئولیت اجتماعی، تأثیرات قابل توجهی در جلب نظر ذینفعان کلیدی هر سازمان دارد، به شرط آنکه آن سازمان در تعریف مسئولیت اجتماعی خود دقیق، مسئولانه و با خلاقیت عمل کرده باشد. مجموعه این نکات باعث شده است که سازمان‌های بزرگ به اهمیت مسئولیت اجتماعی پی ببرند و کم کم آن را در فعالیت‌های خود لحاظ کنند. این چنین است که سازمانی پایدار در جامعه‌ای پایدار خواهیم داشت.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-سازمان‌های بزرگ جهانی به این نتیجه رسیدند که توسعه پایدار نمی‌تواند تنها هدف آنها برای فعالیت در جهانی باشد که با منابع محدودی مواجه است؛ بلکه توسعه در کنار حفظ منابع، معنا پیدا می‌کند. بسیاری از سازمان‌های جهانی با اتخاذ چنین رویکردی به بازتعریف وظایف سازمانی خود پرداختند و بخشی به نام «مسئولیت‌پذیری اجتماعی» را تعریف کردند.


اغلب در بخش مسئولیت‌پذیری اجتماعی نوعی همکاری و همیاری سازمان‌ها با نهادهای اجتماعی تعریف شده است که در برخی موارد رنگ و بوی خیریه به خود می‌گیرد. اما باید توجه داشت که مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها کاملا مترادف با مجموعه فعالیت‌های خیرخواهانه که سابق بر این نیز در سازمان‌ها به آنها پرداخته می‌شده، نیست.


مسئولیت‌پذیری اجتماعی شرکتی، مجموعه فرآیندها و سیاست‌گذاری‌هایی است که در آن هم منفعت سازمان و هم منفعت جامعه مدنظر قرار می‌گیرد. بازی برد- بردی که هر دو سر ماجرا از آن بهره می‌برند. در حال حاضر سازمان ملل متحد به تعریف اهداف توسعه پایدار پرداخته است که قرار است تا سال 2030 به آنها دست یابد.


بنابراین اهداف و قوانین و استانداردهایی مانند ایزو 26000 که ماقبل آن تعریف شده بود، سازمان‌های جهانی به نحوی متعهد می‌شوند که ارکان و لوازم توسعه پایدار را در سیاست‌گذاری‌های خود لحاظ کنند و بدین ترتیب جایگاهی قابل قبول در رقابت جهانی پیدا کنند.


یکی از سازمان‌های بزرگی که در این جریان می‌تواند تأثیرگذاری قابل توجهی داشته باشند، بانک‌ها هستند. بانک‌ها از آن جهت که همواره از منابع قابل توجه مالی برخوردار هستند، توانایی تأثیرگذاری بسیار زیادی در جامعه خواهند داشت. برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌هایی که نهایتا جامعه را به سمت توسعه پایدار رهنمون می‌کند از جمله مهم‌نرین وظایف بانک‌ها است.


بانکداری پایدار، اصطلاحی است که در ادامه همین جریان به وجود آمد و در حال حاضر بسیاری از بانک‌های جهانی برنامه‌های خود را برای رسیدن به این هدف، تعریف می‌‎کنند. اما روی دیگر سکه، موفقیت و پیشرفتی است که در ادامه این دیدگاه برای خود بنگاه اقتصادی حاصل می‌شود.


هیچ سازمان بزرگ و توسعه یافته‌ای نمی‌تواند در یک جامعه رشدنیافته به حیات خود ادامه دهد و مراتب پیشرفت را طی کند. سازمان‌ها با جامعه‌ای که در آن حیات دارند، رابطه‌ای تنگاتنگ دارند. جامعه بستری است که یک سازمان در آن به حیات خود ادامه می‌دهد و در شکلی بزرگ‌تر، همه‌ سازمان‌ها در جامعه‌ای جهانی زندگی می‌کنند.


دستیابی به استانداردهای جهانی مانند آنچه در حال حاضر زیرمجموعه توسعه پایدار و مسئولیت‌پذیری اجتماعی است، موجب رشد یک سازمان و امکان نقش آفرینی آن در فضای جهانی می‌شود. با نگاهی اجمالی به بنگاه‌های بزرگ اقتصادی می‌توان انعکاس فعالیت‌های آنها را که زیر مجموعه مسئولیت‌پذیری اجتماعی‌شان قرار می‌گیرد مشاهده کرد.


سازمانی که در مجموعه فعالیت‌هایش مسئولیت اجتماعی را لحاظ می‌کند، حتما سازمانی پیشرو و در عین حال قابل اعتماد برای همکاری است و از طرف دیگر، سازمان‌های بزرگ ذینفعانی دارند که تأثیرگذاری به سزایی در موفقیت، ماندگاری و کم ریسک شدن آن سازمان ایفا می‌کنند.


توجه به مسئولیت اجتماعی، تأثیرات قابل توجهی در جلب نظر ذینفعان کلیدی هر سازمان دارد، به شرط آنکه آن سازمان در تعریف مسئولیت اجتماعی خود دقیق، مسئولانه و با خلاقیت عمل کرده باشد. مجموعه این نکات باعث شده است که سازمان‌های بزرگ به اهمیت مسئولیت اجتماعی پی ببرند و کم کم آن را در فعالیت‌های خود لحاظ کنند. این چنین است که سازمانی پایدار در جامعه‌ای پایدار خواهیم داشت.
 

رشید خضری مدیرکل روابط عمومی بانک ملت
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد