درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 5 فروردین 1396 - 20:10   

نوروز: پیدایش آن و برخی از رویدادهای این روز

  نوروز: پیدایش آن و برخی از رویدادهای این روز


ادامه ادامه مطلب یک

پیامک های عید نوروز و روابط عمومی

  پیامک های عید نوروز و روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

درباره مراسم نوروز سال 401 پیش از میلاد

  درباره مراسم نوروز سال 401 پیش از میلاد


ادامه ادامه مطلب سه

تاریخچـه هفـت سیـن از گذشتـه تا به امـروز

  تاریخچـه هفـت سیـن از گذشتـه تا به امـروز


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دیدگاه مدیران و مسئولان/ اهمیت و جایگاه روابط عمومی/ بخش دوم
  پی‌آمدهای مخرب گسترش شبکه‌های اجتماعی
  ابراز نگرانی مکارم شیرازی از "آسیب‌های فضای مجازی"
  10 میان وعده غذایی مفید با 100 کالری
   مسئول روابط عمومی اوقاف استان قم: از رسانه‌های فعال در انتشار اخبار طرح آرامش بهاری تقدیر می‌شود
  دیدگاه مدیران و مسئولان/ روابط عمومی/ بخش اول
  سرانجام قدیمی ترین مجله طنز
  آیفون‌های قرمز ۷ به بازار آمد: جلب ذائقه مشتری و هزینه برای مبارزه با بیماری ایدز
  شرکت اپل از ارزانترین آیپد خود رونمایی کرد
  دردسر گوگل به‌خاطر هم‌نشینی تبلیغات با محتوای افراط‌گرایانه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18194صفحه نخست » مسئولیت اجتماعی روابط عمومیپنجشنبه، 22 مرداد 1394 - 11:37
روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی بانک ها
توجه به مسئولیت اجتماعی، تأثیرات قابل توجهی در جلب نظر ذینفعان کلیدی هر سازمان دارد، به شرط آنکه آن سازمان در تعریف مسئولیت اجتماعی خود دقیق، مسئولانه و با خلاقیت عمل کرده باشد. مجموعه این نکات باعث شده است که سازمان‌های بزرگ به اهمیت مسئولیت اجتماعی پی ببرند و کم کم آن را در فعالیت‌های خود لحاظ کنند. این چنین است که سازمانی پایدار در جامعه‌ای پایدار خواهیم داشت.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-سازمان‌های بزرگ جهانی به این نتیجه رسیدند که توسعه پایدار نمی‌تواند تنها هدف آنها برای فعالیت در جهانی باشد که با منابع محدودی مواجه است؛ بلکه توسعه در کنار حفظ منابع، معنا پیدا می‌کند. بسیاری از سازمان‌های جهانی با اتخاذ چنین رویکردی به بازتعریف وظایف سازمانی خود پرداختند و بخشی به نام «مسئولیت‌پذیری اجتماعی» را تعریف کردند.


اغلب در بخش مسئولیت‌پذیری اجتماعی نوعی همکاری و همیاری سازمان‌ها با نهادهای اجتماعی تعریف شده است که در برخی موارد رنگ و بوی خیریه به خود می‌گیرد. اما باید توجه داشت که مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها کاملا مترادف با مجموعه فعالیت‌های خیرخواهانه که سابق بر این نیز در سازمان‌ها به آنها پرداخته می‌شده، نیست.


مسئولیت‌پذیری اجتماعی شرکتی، مجموعه فرآیندها و سیاست‌گذاری‌هایی است که در آن هم منفعت سازمان و هم منفعت جامعه مدنظر قرار می‌گیرد. بازی برد- بردی که هر دو سر ماجرا از آن بهره می‌برند. در حال حاضر سازمان ملل متحد به تعریف اهداف توسعه پایدار پرداخته است که قرار است تا سال 2030 به آنها دست یابد.


بنابراین اهداف و قوانین و استانداردهایی مانند ایزو 26000 که ماقبل آن تعریف شده بود، سازمان‌های جهانی به نحوی متعهد می‌شوند که ارکان و لوازم توسعه پایدار را در سیاست‌گذاری‌های خود لحاظ کنند و بدین ترتیب جایگاهی قابل قبول در رقابت جهانی پیدا کنند.


یکی از سازمان‌های بزرگی که در این جریان می‌تواند تأثیرگذاری قابل توجهی داشته باشند، بانک‌ها هستند. بانک‌ها از آن جهت که همواره از منابع قابل توجه مالی برخوردار هستند، توانایی تأثیرگذاری بسیار زیادی در جامعه خواهند داشت. برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌هایی که نهایتا جامعه را به سمت توسعه پایدار رهنمون می‌کند از جمله مهم‌نرین وظایف بانک‌ها است.


بانکداری پایدار، اصطلاحی است که در ادامه همین جریان به وجود آمد و در حال حاضر بسیاری از بانک‌های جهانی برنامه‌های خود را برای رسیدن به این هدف، تعریف می‌‎کنند. اما روی دیگر سکه، موفقیت و پیشرفتی است که در ادامه این دیدگاه برای خود بنگاه اقتصادی حاصل می‌شود.


هیچ سازمان بزرگ و توسعه یافته‌ای نمی‌تواند در یک جامعه رشدنیافته به حیات خود ادامه دهد و مراتب پیشرفت را طی کند. سازمان‌ها با جامعه‌ای که در آن حیات دارند، رابطه‌ای تنگاتنگ دارند. جامعه بستری است که یک سازمان در آن به حیات خود ادامه می‌دهد و در شکلی بزرگ‌تر، همه‌ سازمان‌ها در جامعه‌ای جهانی زندگی می‌کنند.


دستیابی به استانداردهای جهانی مانند آنچه در حال حاضر زیرمجموعه توسعه پایدار و مسئولیت‌پذیری اجتماعی است، موجب رشد یک سازمان و امکان نقش آفرینی آن در فضای جهانی می‌شود. با نگاهی اجمالی به بنگاه‌های بزرگ اقتصادی می‌توان انعکاس فعالیت‌های آنها را که زیر مجموعه مسئولیت‌پذیری اجتماعی‌شان قرار می‌گیرد مشاهده کرد.


سازمانی که در مجموعه فعالیت‌هایش مسئولیت اجتماعی را لحاظ می‌کند، حتما سازمانی پیشرو و در عین حال قابل اعتماد برای همکاری است و از طرف دیگر، سازمان‌های بزرگ ذینفعانی دارند که تأثیرگذاری به سزایی در موفقیت، ماندگاری و کم ریسک شدن آن سازمان ایفا می‌کنند.


توجه به مسئولیت اجتماعی، تأثیرات قابل توجهی در جلب نظر ذینفعان کلیدی هر سازمان دارد، به شرط آنکه آن سازمان در تعریف مسئولیت اجتماعی خود دقیق، مسئولانه و با خلاقیت عمل کرده باشد. مجموعه این نکات باعث شده است که سازمان‌های بزرگ به اهمیت مسئولیت اجتماعی پی ببرند و کم کم آن را در فعالیت‌های خود لحاظ کنند. این چنین است که سازمانی پایدار در جامعه‌ای پایدار خواهیم داشت.
 

رشید خضری مدیرکل روابط عمومی بانک ملت
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ابراز نگرانی مکارم شیرازی از "آسیب‌های فضای مجازی"


  پی‌آمدهای مخرب گسترش شبکه‌های اجتماعی


  دیدگاه مدیران و مسئولان/ اهمیت و جایگاه روابط عمومی/ بخش دوم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله دومین همایش ملی زن و روابط‌عمومی