درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 08:05   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش
  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18193صفحه نخست » مسئولیت اجتماعی و ESGپنجشنبه، 22 مرداد 1394 - 10:28
مسئولیت پذیری اجتماعی در صنعت بانکداری
روابط عمومی ها درعین حال، نمایندگان افکارعمومی در سازمان و سفیران آن برای پاسخگویی به ذینفعان در فضای عمومی هستند تا بکوشند تدوین سیاست ها، راهبردها و برنامه های موسسات و سازمان ها، همراستا با منافع عمومی بوده و تصمیمات به گونه ای اتخاذ شود که منافع عمومی لحاظ شده و خواسته های مشتریان و عامه مردم مدنظر قرارگیرند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-صنعت بانکداری، بخش محوری نظام اقتصادی هر کشور در دوران کنونی است که وظیفه تجهیز منابع و تأمین اعتبارات موردنیاز سازمان ها و موسسات عمومی و خصوصی را در راستای فعالیت های اقتصادی و توسعه جامعه به عهده دارد و دنیای اقتصاد، بدون آن صنعت، غیرقابل تصور است.


سامانه بانکداری با ظهور خود در سده هیجدهم بسترساز تحولات عظیمی در عرصه اقتصادی شد. این سامانه با اطمینان بخشی به سرمایه گذاران و ارتقای ظرفیت ریسک پذیری آنان برای توسعه زیرساخت های صنعتی که بالطبع، فرایندی طولانی مدت داشت و جز با انباشت سرمایه میسر نمی شد، به رشد و توسعه اقتصادی و انقلاب در تولید کالاها و خدمات مساعدت کرد.


این صنعت، با قبول سپرده های خُرد و کلان، پرداخت تسهیلات و نقل و انتقال پول در حوزه های نوبنیاد، باعث رونق اقتصادی، توسعه صنایع، افزایش تولید و رشد روندهای خدماتی، مصرفی و افزایش رفاه عمومی شد. هیچ یک از این دستاوردهای مباهات آمیز نمی توانست خارج از تعهدات و مسئولیت های اجتماعی بانک ها و موسسات اعتباری و مالی صورت گیرد.


نظریه های جامعه اطلاعات نیز که ناظر بر ظهور اقتصادهای خدماتی و اطلاعات بنیان امروزی هستند، با ارایه شواهد کافی، رشد خدمات در عرصه های تولیدی به اتکای فرآوری و به کارگیری اطلاعات را نمونه دار می کنند و از نقش بانک ها در این تحولات، به ویژه، در شبکه های جهانی و تجارت بین المللی سخن می گویند.


از جمله مهم ترین کارکردهای بانکداری و حوزه مالی و پولی در اقتصادهای تولیدی، کمک به ایجاد فضای رقابتی سالم، تشویق پس انداز و سرمایه گذاری در حوزه های کلان، ایجاد زمینه رشد و توسعه اقتصادی و تجاری از طریق انباشت سرمایه و سرمایه گذاری در عرصه توسعه فناوری ها به ویژه، فناوری های اطلاعات است. بیهوده نیست که برخی صاحبنظران بر نقش تحول انگیزی رژیم انباشت جدید که صنعت بانکداری نقش تعیین کننده ای در آن داشته است، تأکید می کند.


اهمیت مسئولیت پذیری اجتماعی هنگامی چندبرابر می شود که بدانیم در رژیم انباشت جدید، درهم تنیدگی بازارهای مالی به ایجاد ساختاری ارگانیک از تعهدات متقابل می انجامد و خطر عدم پاسخگویی به تعهدات مالی از جانب بخشی از بازیگران، معاهدات مالی را به خطری زنجیره ای تبدیل می کند که می تواند به رکودی فراگیر و ملی و بین المللی بینجامد. بنابراین، پذیرش مسئولیت اجتماعی متعامل با دست اندرکاران بازارهای مالی می تواند به کاهش آسیب پذیری ناشی از ریسک سیستمی در اقتصاد امروزی یاری رساند.


باچنین زمینه هایی از فعالیت، تردید نمی توان داشت که صنعت بانکداری، تعهدات مالی و اقتصادی خود را جز در بستر مسئولیت های اجتماعی انجام نمی دهد و رشد و توسعه اقتصادی و تجاری کنونی جهان و ارتقای امور اقتصادی به فعالیت هایی در عرصه های بین المللی، مرهون فعالیت ها و پشتیبانی هایی است که بانک ها در مسیر رونق اقتصادی و رفاه و منافع عمومی انجام می دهند و فعالان این عرصه ها را به انجام کارهای کلان و پُرریسک تشجیع و تشویق می سازند.


نشانه بارز لزوم تعهد صنعت بانکداری به انجام مسئولیت های اجتماعی خود را باید در رکود اقتصادی سال 2008 آمریکا مشاهده کرد که در آن، برخی از بانک های آمریکایی با اعمال سیاست های نادرست پولی و اعتباری که بی تأثیر از بی اعتنایی آن ها به مسئولیت های اجتماعی شان نبود، رکودی فراگیر را در عرصه اقتصاد رقم زده و موجبات وارد شدن زیان های بسیار را بر اقتصاد آن کشور و دیگر کشورهای جهان فراهم کردند.


جنبه دیگر مسئولیت های اجتماعی بانک ها که در حقوق طبیعی هریک از شهروندان و در قوانین موضوعه کشور به آن اشاره شده و باید در سیاست‌های پولی و اعتباری حاوی گردش پول مبتنی بر امکانات، نیازها و ارزش‌های جامعه تبلور یابد، کمک به اشتغال زایی، کاهش نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی، بیکاری، فقر و فاصله طبقاتی، استقرار عدالت اجتماعی و توانمندسازی همه آحاد و سازمان ها و بهبود وضعیت اشتغال، مسکن، بهداشت و درمان، معیشت، آموزش وتأمین و تثبیت موقعیت های شغلی افراد از طریق اختصاص منابعی از محل وجوه اداره شده و تسهیلات بانکی، است.


مسئولیت اجتماعی دیگری که صنعت بانکداری می تواند در آن نقش آفرینی کند و ازنظر اهمیت در رأس امور قرارمی گیرد، این است که بانک ها در ایجاد و تحکیم اقتصادمقاومتی باید سهمی محوری ادا کنند. اقتصادمقاومتی یک مطالبه تاریخی، فرمانی لازم الاجرا از سوی مقام معظم رهبری و راهبردی اقتصادی است که مصوبه های متعدد قانونی آن را پشتیبانی می کنند. از سوی دیگر، فشارهای فزاینده تحریم که تأیید کننده تجربه های تاریخی متعدد هم در درون مرزهای ملی و هم سطح بین المللی بوده است، لزوم نقش آفرینی بانک ها را در این عرصه صدچندان می کند.


افزون براین، اجرای سیاست های دولتی و کلان در حوزه اقتصادی که در برهه های گوناگون رنگ و بویی خاص به خود می گیرد و در مقطع کنونی مبتنی بر کاهش تورم و روندهای برون رفت از رکود اقتصادی است، حضور پررنگ بانک ها را طلب می کند. به ویژه این که در سال «دولت، ملت؛ همدلی و همزبانی» این امر وجهه نیرومندتری به خود می گیرد و تلاش برای تحقق این هدف می تواند نشاط، بالندگی و شکوفایی را به عرصه اقتصاد و تجارت کشور بازگرداند و جامعه ایرانی را از برکات و مزایای آن بهره مند کند.


انجام همه این مسئولیت ها از سوی بانک ها بدون عامل برانگیزاننده و محوری آن یعنی روابط عمومی به عنوان ساختاری حرفه ای که ارتباطات سازمانی و مدیریت جریان های اطلاعاتی را در سازمان های مدرن امروزی به عهده دارد، میسر نمی شود و مسئولان روابط عمومی سکاندار کشتی بانک ها در اقیانوس پرتلاطم اقتصاد و تجارت برای پهلوگرفتن در ساحل امن دادو ستد تجاری مبتنی بر مسئولیت های اجتماعی و مشتری گرایی هستند.
روابط عمومی های مستقر در بانک ها، با یادآوری مکرر مسئولیت های اجتماعی و دعوت بانک های متبوعه به انجام امور عام المنفعه، زمینه های اجتماعی تعامل سازنده آن ها را با مردم به وجود می آورند و از طریق ساختن مناسباتی انسانی و اجتماعی قابل قبول برای افکارعمومی، موجب تقویت اعتمادعمومی و جلوگیری از سقوط بانک ها به عنوان موسساتی مالی، به قهقرای سودآوری های غیراجتماعی می شوند.


روابط عمومی ها درعین حال، نمایندگان افکارعمومی در سازمان و سفیران آن برای پاسخگویی به ذینفعان در فضای عمومی هستند تا بکوشند تدوین سیاست ها، راهبردها و برنامه های موسسات و سازمان ها، همراستا با منافع عمومی بوده و تصمیمات به گونه ای اتخاذ شود که منافع عمومی لحاظ شده و خواسته های مشتریان و عامه مردم مدنظر قرارگیرند.


سرانجام، این که صنعت بانکداری کشور به واسطه قابلیت ها و امکانات نرم افزاری فراوانی که حرفه روابط عمومی می تواند دراختیارش قراردهد، همچنین به خاطر توانمندی های حرفه ای خود و نیز ظرفیت های مالی و پولی به عنوان پیش شرط هر حرکت و پیشرفت اقتصادی، باید به خوبی از عهده انجام مسئولیت های اجتماعی خویش برآید و به پیشقراولان توسعه مدیریتی کشور تبدیل شود و به طور مشخص، از طریق توسعه مدیریت پولی و بانکی کشور، همراستا با تحولات مشابه در دیگر عرصه های اجتماعی، زمینه های تحقق چشم انداز بیست ساله کشور و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی را بیش از پیش فراهم آورد.
آیت اله ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)



 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید


  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی


  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد