درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 20:04   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18052صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومییکشنبه، 11 مرداد 1394 - 13:44
گام دهم برای انتشارات در روابط عمومی
این جشنواره در اولین دوره برگزاری و در سال 1381 بااستقبال خوبی از سوی شرکت کنندگان روبرو شد و برگزار کنندگان در انجمن متخصصان روابط عمومی هم با استفاده از ظرفیت درونی انجمن و صاحب نظران و اندیشمندان این حوزه و استفاده از مشورت کارشناسان و مدیران روابط عمومی در نهادها و سازمان های دولتی و بخش غیر دولتی تلاش کردند جشنواره شایسته و در خور توجه را برگزار کنند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- حدود 14 سال قبل و در حالی که برگزاری جشنواره و اقدامی جمعی در حوزه انتشارات در روابط عمومی سابقه ای در کشور نداشت،‌ هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی در جلسات انجمن تصمیم بر برگزاری جشنواره و حرکتی علمی و حرفه ای در این حوزه گرفتند.


ضرورت چنین کاری نیز از اهمیت و جایگاه نشریات و اسناد مکتوب در روابط عمومی نشات می گرفت. در زمانه ای که هنوز نشر الکترونیک و دیگر انواع نشر در حوزه ارتباطات و روابط عمومی چندان جایگاهی نداشت و شکل نشر مکتوب غالب ترین نوع از نشر بود، برگزاری چنین جشنواره ای می توانست ضمن معرفی نشریات برتر، ‌الگوهای قابل قبول و شاخصی را در این زمینه دراختیار اندیشمندان و علاقه مندان این حوزه قرار دهد.


خوشبختانه این جشنواره در اولین دوره برگزاری و در سال 1381 بااستقبال خوبی از سوی شرکت کنندگان روبرو شد و برگزار کنندگان در انجمن متخصصان روابط عمومی هم با استفاده از ظرفیت درونی انجمن و صاحب نظران و اندیشمندان این حوزه و استفاده از مشورت کارشناسان و مدیران روابط عمومی در نهادها و سازمان های دولتی و بخش غیر دولتی تلاش کردند جشنواره شایسته و در خور توجه را برگزار کنند.


از آنجایی که موضوع این جشنواره امری فراگیر بود و موضوع نشر و انتشار منابع مکتوب و غیر مکتوب، منابع دیداری و شنیداری و اسناد مکتوب و الکترونیکی از اهم موضوعات با اهمیتی است که از زمان های قدیم و بحث شکل گرفتن صنعت چاپ همواره مطرح بوده است و با همه پیشرفت های شگفت انگیز در دنیای فن آوری ارتباطات و اطلاعات همچنان جایگاه ارزشمند و موثر خود را حفظ کرده است،‌ جشنواره توانست در سال های بعد هم استمرار پیدا کند و همه ساله نیز موضوعات جدید و بدیعی در این حوزه به دستور کار جشنواره افزوده شد.


اینک و بعد از برگزاری 9 دوره برگزاری جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی،‌ فضایی بسیار دیگرگون و متفاوت از زمان برگزاری اولین دوره جشنواره در همه زمینه ها برای روابط عمومی و ارتباطات کشور پدید آمده است و ضمن باقی ماندن ضرورت های اولیه که با توجه به فلسفه وجودی چنین جشنواره ای ثابت مانده اند،‌ ضرورت ها و نیازهای جدیدی در این زمینه رخ نموده است که به تناسب برگزاری هر دوره از جشنواره موردتوجه برگزارکنندگان آن بوده است.


درهمین زمینه و از آنجایی که جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی یک جشنواره رقابتی و صحنه ای مناسب برای محک زنی و همچنین معرفی آثار برتر روابط عمومی در زمینه های متعدد در حوزه انتشارات روابط عمومی است، امسال و در دهمین دوره جشنواره، آثار رسیده در هفت بخش؛ انتخاب بهترین برنامه انتشاراتی، انتخاب نشریه داخلی برتر، انتخاب انتشارات برتر روابط عمومی، انتخاب برترین ارتباط الکترونیکی، انتخاب بهترین تبلیغ مکتوب، انتخاب بهترین تحلیل محتوا و انتخاب کارشناس برتر انتشارات روابط عمومی مورد بررسی و داوری قرار می گیرد.


از سویی دیگر امسال با توجه به درخواست کارشناسان، شاخه "عکس" از بخش " انتخاب نشریه داخلی برتر" حذف و به صورت مجزا در زیر مجموعه بخش "انتشارات برتر روابط عمومی" قرار گرفته است. همچنین شاخه " برنامه های کاربردی(اپلیکیشن ها)" به بخش " انتخاب برترین و بهترین ارتباط الکترونیکی" اضافه شده و اثار این حوزه هم موردداوری قرار گرفته و معرفی خواهند شد.


شکی نیست که روابط عمومی که خود ماهیتی ارتباطی،‌ زنده و پویا دارد،‌ نیازمند برگزاری چنین جشنواره ها و اقدامات جمعی است و چنین هم نشینی ها و برنامه هایی که با حضور دست اندرکاران، کارشناسان،‌ مدیران و صاحب نظران این فضای پر تلاش و پویا برگزار می شود می تواند منجر به نتایج جدید و موثری شود. علیرغم این که همیشه این انتظار وجود دارد که این اقدامات حرفه ای با استقبال گسترده تری روبرو شود و روابط عمومی برای افرایش سطح و کیفیت فعالیت های خود حضوری موثرتر در‌ چنین اقداماتی داشته باشد، باید اذعان کنییم هنوز هم با وضعیت ایده ال ومطلوب فاصله داریم. البته و خوشبختانه این جشنواره در دوره دهم در دریافت آثار ارسالی از سوی مخاطبان جشنواره رشد خوبی داشته است و با حضور قابل توجه و با همکاری دست‌اندرکاران روابط عمومی سازمان‌ها، موسسات دولتی و غیردولتی، استادان، کارشناسان و دانشجویان این رشته و توسط انجمن متخصصان روابط عمومی با قوت و استحکام بیشتری برگزار خواهد شد.


امیدواریم با همراهی،‌ همت و تلاش مدیران و کارشناسان حوزه روابط عمومی و ارتباطات و حضور اندیشمندان و صاحب نظران این بخش و معرفی آثار برتر، ‌این جشنواره بتواند گامی هر چند کوچک در مسیر اعتلای روابط عمومی ایران و توسعه ارتباطات در ایران اسلامی برداشته باشد. انشالله.

 

دکتر مهدی باقریان

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد