درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 27 دی 1396 - 07:48   

در یک سال 18 خبرنگار توسط داعش در افغانستان کشته شدند

  در یک سال 18 خبرنگار توسط داعش در افغانستان کشته شدند


ادامه ادامه مطلب یک

سانچی و...

  سانچی و...


ادامه ادامه مطلب دو

گوگل به تبعیض بر علیه مردان محافظه کار سفیدپوست متهم شد

  گوگل به تبعیض بر علیه مردان محافظه کار سفیدپوست متهم شد


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب رییس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران

  انتصاب رییس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط عمومی‌ها، بال پرواز برای مدیران هستند شورای هماهنگی
  مسدود کردن آگهی
  بخشودگی 100 درصد جرایم تأخیر تسهیلات در بانک آینده
  روزهای پر جایزه برای کاربران «بله»
  تعیین تکلیف 134 مورد از املاک مازاد تملیکی بانک ملی ایران
  مقاله روزنامه نگار نباید «ترتیب داده شده از قبل» و القاء و یا به خواست شخص ثالث باشد
  انتصاب رییس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران
  انجمن متخصصان روابط عمومی، پژوهشگر و عضو هیات علمی انتخاب می کند
  مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران: روابط عمومی سنتی منسوخ شده است
  گزارش برگزاری نخستین نشست شورای روابط عمومی های سازمان برنامه و بودجه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18039صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیشنبه، 10 مرداد 1394 - 23:34
در گفتگو با مدیر کل روابط عمومی بانک مهر اقتصاد: روابط عمومی ها یکپارچه عمل کنند نه جزیره ای
منصور شیخ الاسلامی، مدیر کل روابط عمومی بانک مهر اقتصاد و عضو شورای عالی سیاستگذاری نخستین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری از جمله مدیران موفقی است که علیرغم سن و سال کم، تجربه بسیاری در عرصه رسانه و ارتباطات دارد. او در تعامل با رسانه های سراسری و اقتصادی اصلا اقتصادی نیست و هر خبرنگار هر زمان که بخواهد می تواند با او ارتباط برقرار کند و از اخبار حوزه کاری اش با خبر شود. از این رو ما هم فرصت را مغتنم شمردیم و به بهانه برگزاری "نخستین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری" در رابطه با موضوعات مختلف روابط عمومی و بانکی با وی به گفتگو نشستیم . آنچه در پی می آید حاصل گفتگوی ما با این مدیر جوان است:
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

اشاره

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- منصور شیخ الاسلامی، مدیر کل روابط عمومی بانک مهر اقتصاد و عضو شورای عالی سیاستگذاری نخستین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری از جمله مدیران موفقی است که علیرغم سن و سال کم، تجربه بسیاری در عرصه رسانه و ارتباطات دارد. او در تعامل با رسانه های سراسری و اقتصادی اصلا اقتصادی نیست و هر خبرنگار هر زمان که بخواهد می تواند با او ارتباط برقرار کند و از اخبار حوزه کاری اش با خبر شود. از این رو ما هم فرصت را مغتنم شمردیم و به بهانه برگزاری "نخستین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری" در رابطه با موضوعات مختلف روابط عمومی و بانکی با وی به گفتگو نشستیم .

آنچه در پی می آید حاصل گفتگوی ما با این مدیر جوان است:


جناب آقای شیخ الاسلامی به عنوان یک مدیر موفق روابط عمومی ابتدا بفرمایید روابط عمومی چه نقش و جایگاهی در ارتقاء اعتبار و وجهه حرفه ای نظام بانکی دارد؟

امروزه با توجه به گستردگی و تنوع کانال های ارتباطی در جهان، ایجاد و توسعه اعتبار که یکی از مفاهیم بنیادی در علم ارتباطات بوده و از متغیرهای اساسی در تاثیرگذاری و تغییر نگرش مخاطب و جامعه است، مسئولیت بس دشواری را روی دوش روابط عمومی های موسسات و سازمان ها قرار می دهد. بی شک در این برهه از زمان و با توجه به رشد و توسعه چشمگیر تکنولوژی های ارتباطی از یک سو و میل افراد جامعه (مردم) به استفاده از این تکنولوژی ها از طرف دیگر ایجاب می کند که روابط عمومی ها به دنبال ابزاری های اعتماد آفرین برای برقراری ارتباط و اطلاع رسانی باشند. بنابراین نقش و جایگاه روابط عمومی ها در توسعه اعتبار و وجهه اجتماعی سازمان ها و موسسات محوری و کلیدی می باشد به نحوی که می تواند با ایفای هدفمند این نقش، مشروعیت سازمان و اعتمادپذیری را در جامعه افزایش می دهد.

اما در نظام بانکی که امنیتی گسست ناپذیر از امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری کشور دارد روابط عمومی ها در اعتماد آفرینی و اعتماد بخشی وظیفه و مسئولیتی خطیر تر از سایر بخش ها در راستای ارتقاء وجهه حرفه ای نظام بانکی دارند به طوری که روابط عمومی بانک باید نقش آینده نگری داشته باشد، شرایط آینده را بشناسد و برای مشکلاتی که احتمالاً امنیت بانک یا نظام بانکی را تحت تاثیر قرار خواهد داد، چاره اندیشی کند. لذا به طور کلی با توجه به تحولات سریع و متنوع سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که در جامعه رخ می دهد لازم است روابط عمومی در جهت کسب آگاهی و تحلیل اطلاعات محیطی در زمینه های مختلف پیش بینی های لازم را درباره تحولات محیط و اثرات آن بر بانک به عمل آورد و به مدیریت سازمان مشاوره دهد.

مهارت های ارتباطی لازم در صنعت بانکداری «دولتی و خصوصی» کشور چیست و کدامیک از این اولویت ها، ارزش و جایگاه مهم تری دارند؟
بی شک بانکداری از ارکان اصلی اقتصاد هر کشور محسوب می شود و صنعتی است که مشتریان نقش حیاتی و کلیدی در آن دارند به ویژه اینکه در حال حاضر با توجه به رقابت در ارائه خدمات و محصولات بانکی، نیازها و خواسته های مشتریان یکی از دغدغه های اصلی بانک ها است، لذا برای کسب رضایت مشتریان که منجر به کسب منفعت برای بانک خواهد شد بانک ها ابتدا باید به مهارت های ارتباطی کارکنان خود فکر و برنامه ریزی کنند تا بتوانند ارتباط موثر و هدفمندی با مخاطبان خود برقرار نمایند. به نظر من یکی از مهارت های ارتباطی لازم برای بانک ها یا به عبارت بهتر در صنعت بانکداری کشور اعم از دولتی و خصوصی مدیریت ارتباط با مشتری است و در واقع حیات و ممات بانک بستگی کامل به این ارتباط دارد . بنابر این با توجه به این مهم و به منظور حفظ قدرت رقابتی در دنیای رقابت ها، بانک ها باید به دنبال راهی برای جذب، حفظ و نگهداری مجموعه ای از مشتریان، محصول، اطلاعات، خدمات و واحدهای توسعه محصول باشند که بر CMR استوار است.
در این راستا روابط عمومی های نظام بانکی باید با فراهم کردن زمینه های جمع آوری اطلاعات مشتریان در یک پایگاه داده، امکان طبقه بندی مشتریان را براساس راهبردها و معیارهای بانک فراهم نمایند تا ارتباطات با مشتریان در بازه زمانی کمتر و با سرعت بیشتری صورت پذیرد و در نهایت منجر به افزایش قدرت رقابت بانک در محیط پرتلاطم امروزی شود. بنابراین در صنعت بانکداری،مهارت های ارتباطی یا درواقع مدیریت ارتباطات می بایست بر مبنای مبادله ارزش بین مشتری و بانک باشد. ارزش ایجاد شده در این ارتباط می تواند توسعه ارتباط با مشتریان بانک را تقویت کند و از این طریق بانک ها باید به ایجاد ارتباطات سودمند بر پایه بهینه سازی ارزش دریافتی و ادراکی مشتریان بپردازد.
نکته آخر این که مهارت های ارتباطی و روابط انسانی مطلوب باعث ایجاد حس خوشایند، موثر و مثبت در مخاطبان سازمان و حتی افراد جامعه نسبت به یک سازمان خواهد شد و در صنعت بانکداری با توجه به تغییرات چشمگیری که در بخش خدمات و نگهداری منابع و فشارهای رقابتی شدید به وجود آمده است،ایجاد این حس از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

موضوع مسئولیت پذیری اجتماعی که در حیطه وظایف ذاتی روابط عمومی قرار دارد، تا چه حد می تواند در موفقیت و توفیق بانک موثر باشد و به عنوان یک مزیت رقابتی بانک را در رسیدن به اهداف و رسالت های خود یاری کند؟
امروزه کسانی که به نحوی درگیر فعالیت ها و امور اقتصادی هستند به خوبی آگاهندکه انجام مسئولانه ومنصفانه اقداماتی که موجب بهبود کیفیت زندگی ذینفعان می شوند، منجر به توسعه اقتصادی یعنی سودآوری برای هردوطرف خواهدشد. به همین منظور سازمان های پیشرو، با استفاده از راهکارهای موجود در زمینه ایفای مسئولیت اجتماعی، روش تأثیرگذاری بر کارکنان، مشتریان، سهامداران، جامعه و محیطی که در آن فعالیت می کنند را تغییر داده اند. آنان با افزایش روابط کاری و احترام به حقوق اساسی ذی نفعان همچون عدم تبعیض و ایجاد موقعیت های یکسان برای کارکنان و نوین سازی کارها در تلاشند تا بهره وری منابع انسانی خود را بهبود بخشند. این سازمان ها، اکنون به مزایای فعالیت بر مبنای کیفیت خدمات و محصولات پی برده اند، لذا میزان سوددهی یا زیان دهی محصولات و خدمات، دیگر تنها مقیاس ارزش آنها محسوب نمی شود.
تمایل روزافزون به مسئولیت پذیری و اخلاق از سوی مدیرانی که در یک سازمان کار می کنند، می تواند به عنوان معیاری مهم در راه پیشبرد اهداف سازمانی همگام با سایر اصول مدیریتی، توفیق بیش از پیش آن سازمان در جامعه ای که قرار دارد را به ارمغان آورد. تحقیقات جدید ثابت کرده است از یک سو مشارکت بالاتر، رضایت بیشتر را فراهم می آورد و از سوی دیگر مشارکت ضرورت اجتناب ناپذیر حیات انسانی برای ساختن جامعه است و از سویی با اعمال عدالت تولیدی و توزیعی، موجبات شناخت بیشتر و بهتر سازمان را فراهم می آورد و همچنین با انتقال اطلاعات و توجه به مصرف درست آن؛ موجبات پیدایی و بسط همدلی را فراهم می آورند. بنابراین روابط عمومی می بایست یکی از اصلی ترین رسالت خود را رعایت مولفه اخلاقی در حیات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و مشارکت در راستای توسعه جامعه تعالی قرار دهد زیرا دو اصل رعایت مولفه اخلاقی در حیات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و مشارکت در برنامه های عام المنفعه می تواند مفاهیم اطلاعات و پیچیدگی های آن را که مردم از درک آن عاجز هستند تسهیل کند و این مفاهیم را با ظرافت و زیبایی کارشناسانه به مردم انتقال دهند.


 نقش روابط عمومی در فرهنگ سازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی چیست و چه تاثیری در ایفای نقش بانک ها برای توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور دارد؟
اگر بپذیریم که اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد خودکفا، مولد و مستقل است که در برابر همه فشارها مقاومت می کند و ستون های جامعه را با استواری محافظت می نماید؛ بنابراین خود باوری و اعتماد جامعه را باید از مهمترین مولفه ها و شاخصه های اقتصاد مقاومتی دانست. از آنجا که فرهنگ، اصل است و اقتصاد مقاومتی ذیل فرهنگ قرار می گیرد پس روابط عمومی ها باید با گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی به روش های ترویجی و فرهنگ سازی در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کنند. همانطور که نقش روابط عمومی ها تعامل با جامعه و تنویر افکار عمومی و نیز جلب مشارکت های مردمی به کمک رسانه ها است، در این خصوص نیز باید واژگان را به فرهنگ و گفتمان فراگیر و عمومی در جامعه تبدیل کنند.

ما در رابطه با این سوال که روابط عمومی ها چه تاثیری در ایفای نقش بانک ها برای توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور دارند، باید گفت از آنجا که بانک ها به عنوان قلب تپنده اقتصاد کشور نقش مهم و اساسی را در هدایت و تخصیص منابع بانکی و تامین نقدینگی لازم برای فعالیت های مولد اقتصادی کلان در ایجاد زنجیره ارتباطی بین بنگاه های کوچک و بزرگ دارند لذا تبیین و تشریح اقتصاد مقاومتی در بین مشتریان بانک چه کلان و چه خُرد و فرهنگ مصرف کالاهای داخلی و حمایت از تولید در کشور نقش کلیدی بانک هاست و در این راستا روابط عمومی ها با توجه به ابزارها و دانشی که در اختیار دارند می بایست در فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار باشند. به نظر من یکی دیگر از موضوعاتی که می تواند به اقتصاد مقاومتی کشور از حوزه بانک ها کمک کند، اجرای درست مکانیزم بانکداری اسلامی است زیرا بانکداری اسلامی بسترساز اقتصاد مقاومتی است. لذا ضمن اینکه باید سازوکارهایی برای اجرای این مهم ایجاد کرد، مهمتر از آن توسعه فرهنگ بانکداری اسلامی است که روابط عمومی در این بخش نیز نقش کلیدی بر عهده دارد و باید طوری هدفگذاری و برنامه ریزی نماید که در درون و بیرون سازمان یعنی میان کارکنان و مشتریان و حتی عموم مردم مبانی بانکداری اسلامی و مولفه های آن را ترویج دهد تا بانک ها بتوانند به کمک مردم و جامعه نسبت به اجرای این مکانیزم اقدام اساسی کنند. لذا فرهنگ سازی و استقرار همه این موارد و موضوعات مهم بر دوش روابط عمومی است و اوست که می تواند بر افکار، دانش و یادگیری مردم و جامعه تاثیرگذار باشد.

روابط عمومی در به فعلیت رساندن ظرفیت های بالقوه بانک در راستای اهداف توسعه بازار چه نقشی دارد و این نقش چگونه می تواند باعث پیشرفت و موفقیت بانک در حوزه های مختلف شود؟
همانطور که مستحضرید امروز روابط عمومی ها در سازمان ها، جایگاه ویژه ای برای توسعه همه بخش ها به ویژه توسعه بخش اقتصادی دارند و همچنین متولی امور مدیریت جایگاه سازمان نزد ذینفع و عاملی موثر درانتقال نظرات گسترده ذینفعان خود هستند. روابط عمومی ها می توانند نقش اساسی در ایجاد، تغییر و تحولات آینده بانک داشته باشند. براین اساس با برنامه ریزی و پیاده سازی استراتژی توسعه بازار برای مشتریان جدید و برقرارای ارتباط با جامعه و مخاطبان می توانند با شناسایی بازارهای جدید و تجزیه و تحلیل آن، تحلیل جذابیت ها، نیازها و فرصت های جدید در کسب و کار و در نهایت برای مشتریان بانک خدمات مورد نیاز در زنجیره ارزش کسب و کار بانک، ارزش ارائه کنند و با رویکرد نگرش کلی توجه به خواسته ها و نیازهای مشتریان در جهت رضایت آنان، سطح وفاداری مشتریان را در جهت کسب منافع بیشتر در میدان رقابتی ارتقاء بخشند.


از نگاه شما الگوی مطلوب روابط عمومی کارآمد، متعادل و تاثیرگذار در تحقق اهداف مسئولیت های بانک و موسسات اقتصادی کدام است؟
بی شک روابط عمومی به عنوان یک فن و هنر نقش بسزایی در برقراری و تسهیل ارتباط دو سویه میان سازمان و مخاطبان دارد به طوری که امروزه کمتر سازمانی را می توان یافت که خود را بی نیاز از روابط عمومی بداند و در عین حال موفقیت چشمگیری را در زمینه های مورد نظر و تحقق اهداف از پیش تعیین شده به دست آورد. یک واقعیت انکارناپذیر نیز وجود دارد که روابط عمومی می تواند با رویکرد اخلاقی خود نسبت به ایجاد، حفظ و تداوم ارتباط، نقش توسعه ای خود را ایفا کند و در واقع نقش تسهیل گر ارتباطی وتقویت کننده سرمایه اجتماعی بانک که بخشی از استراتژی یک سازمان محسوب می شود، باشد.
بی تردید در این راستا توجه به شناخت دقیق هر یک از محورهای عملکردی روابط عمومی، آسیب ها و ارزشیابی عملکرد در موسسات اقتصادی و تجاری، گامی بزرگ در جهت تسریع مشکلات و تدوین استراتژی مناسب روابط عمومی در کشور قلمداد می شود. با چنین رویکردی هنگامی که روابط عمومی وارد عرصه اقتصادی می شود باید طوری طراحی شود که در جهت اتخاذ استراتژی سازمان حرکت کند. بنابراین برای دستیابی به این نیاز، روابط عمومی ضمن اینکه باید اهداف اقتصادی را پاسخگو باشد، نیازهای مخاطبان و مدیریت ارتباط با مشتری و پاسخگویی به انتقادات و پیشنهادات مخاطبان را نیز باید به نحو احسن مدیریت کند.به همین منظور مدیران روابط عمومی بانک ها و موسسات اقتصادی و سرمایه گذاری باید تدابیری بیندیشند که بتوانند مقاومت های موجود را به حداقل رسانده و تلاش نمایند استراتژی ارتباطی را به یک فرهنگ سازمانی تبدیل کنند.
به نظر من یکی از مهمترین اتفاقات و رویدادهای خوشایندی که می تواند توسط روابط عمومی ها در حوزه تحقق اهداف مسئولیت های بانک ها و موسسات اقتصادی رخ دهد این است که فرهنگ مصرف کالاهای ایرانی در جامعه گسترش دهند و همه اقشار جامعه از تولید ملی با مصرف کالا و تولیدات داخلی حمایت کنند . این امر موجب می شود خودباوری ملی در مردم و کارکنان سازمان ها تقویت شود و مردم با اطمینان و اعتماد بیشتری محصولات کشور خودشان را انتخاب و مصرف کنند. لذا روابط عمومی کارآمد و تاثیرگذار می بایست ضمن برنامه ریزی استراتژیک با مشارکت فعال جامعه در برنامه های اقتصادی با برپایی کمپین های مختلف یک اقدام اساسی در این بخش به عمل آورد با این شرط که همه روابط عمومی بانک ها و موسسات اقتصادی به صورت یکپارچه عمل کنند نه جزیره ای.

نقش روابط عمومی در تعمیق اهداف مشتری مداری و تکریم مشتریان چیست و تا چه حد می تواند در موفقیت بانک تاثیرگذار باشد؟
عزیزانی که در واحدهای روابط عمومی سازمان ها و نهادها خدمت می کنند باید باور کنند که روابط عمومی نه یک شغل بلکه یک شوق اداری است. احترام به ارباب رجوع و تکریم مشتری اولین سیاست هر سازمان و فایل است که با عنوان مشتری نوازی و مشتری محوری از آن نام می برند. به همین منظور باید در درجه نخست به نقش و جایگاه مشتری و ارباب رجوع در بقاء و تداوم کاری سازمان ایمان داشت و در درجه دوم ایجاد ساختاری سازمانی بر مبنای مشتری مداری باشد. زمانی که صحبت از تکریم ارباب رجوع به میان می آید، تنها احترام ظاهری و برخورد مناسب با ایشان مدنظر نیست و دقیقا همین جاست که نقش و جایگاه روابط عمومی در اجرای این طرح بزرگ نمود پیدا می کند چرا که روابط عمومی دارای نقش دو سویه است و باید با اطلاع رسانی صحیح و دقیق، ارباب رجوع را نسبت به اقدامات انجام شده در سازمان در راستای طرح تکریم و نتایج آن آگاه نماید. روابط عمومی می تواند با حفظ جایگاه و شأن سازمانی خویش با ایجاد مجاری خاص، موانع، نواقص و کاستی های اجرای طرح را شناسایی و در اختیار سازمان قرار دهد تا در بهبود راهکارها و فرآیندها نسبت به برطرف کردن موانع و کاستی ها اقدام و در نهایت موجبات اجرای بهتر طرح و در نتیجه جلب رضایت ارباب رجوع را فراهم نماید. سر آخر اینکه شنیدن صدای مردم یکی از وظایف مهم روابط عمومی ها خصوصا در حوزه بانک است . با توجه به اینکه در حال حاضر تفکرات مختلفی نسبت به عملکرد بانک ها در جامعه وجود دارد شنیدن سخنان مردم و بخصوص صدای مخالفان به شدت احساس می شود زیرا برای بقای هر سازمان یا شرکت، ارزش شنیدن صدای هر چند انتقادی یک مخالف به مراتب ضروری تر و مسئولانه تر از شنیدن هزاران تعریف و تمجید حتی بجا و درست است.


 


 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سالروز درگذشت مبتکر فتوژورنالیسم (پدر عکس خبری)


  بحران جهانی خبر


  مقاله روزنامه نگار نباید «ترتیب داده شده از قبل» و القاء و یا به خواست شخص ثالث باشد


  چگونه طرح روش روابط عمومی خود را طراحی می کنید؟


  گزارش برگزاری نخستین نشست شورای روابط عمومی های سازمان برنامه و بودجه


  انجمن متخصصان روابط عمومی، پژوهشگر و عضو هیات علمی انتخاب می کند


  نقدی بر نحوه‌ اطلاع‌رسانی درباره نفتکش ایرانی


  انتصاب رییس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران


  سانچی و...


  مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران: روابط عمومی سنتی منسوخ شده است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد