درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 12:22   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  راهنمای کوتاه بحران
  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد
  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17986صفحه نخست » ادامه مطلب سهپنجشنبه، 8 مرداد 1394 - 11:13
روابط عمومی و خلق محیطی برای ارائه محصولات
بهمن علی بخشی - اگر سازمان شما اعتبار و جایگاهی نداشته باشد، مسئولین شما در هنگام ارائه طرح ها و محصولات با تعداد کمی از مشتریان مواجه خواهند شد چرا که این مدیران فرصت زیادی نیاز دارند تا در بین مردم برای ایجاد اعتبار و برقرای رابطه صرف کنند. یک ساعت صرف وقت مؤثر درباره ارائه طرح یا فروش محصول ممکن است به مفیدی درج یک اگهی، تیزر تبلیغاتی و ارائه طرح مورد نظر شما در یک رسانه پربازدید یا روزنامه کثیرالانتشار نباشد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

در بسیاری از سازمان ها نقش تبلیغی روابط عمومی به خوبی درک شده و از این رو در پشتیبانی، فروش محصولات و جذب مشتری از کارکرد روابط عمومی به خوبی استفاده می شود و روابط عمومی را جهت ارائه محصول به خدمت می گیرند. البته ممکن است نقش تبلیغات در روابط عمومی برای فروش، پشتیبانی و ... به حساب نیاید و جدی گرفته نشود.


تصور کنید در زندگی روزانه با معرفی بانک یا موسسه ای که شما نسبت به آن شناخت چندانی ندارید، برای جذب سپرده های خود مواجه می شوید، آیا این معرفی می تواند شما را برای سرمایه گذاری در این مجموعه ترغیب کند؟ آیا پاسخ شما این نخواهد بود که من نه شما و مجموعه شما را می شناسم و یا حتی درباره مجموعه شما مطلبی نشنیده ام، حال چگونه انتظار دارید بدون شناخت از مجموعه شما، سرمایه گذاری کنم؟


در مقابل مجموعه های اقتصادی دیگری نیز هستند که با تبلیغات و ترغیب افکار عمومی به سمت خود در جذب مشتری و نگاهها می کوشند، و در اذهان مردم جای خود را باز کرده اند. آیا شما در مقایسه این دو مجموعه ناخودآگاه به سمت یکی سوق پیدا نمی کنید؟ آیا می توانید نقش تبلیغات را در فروش و حتی پشتیبانی محصولات کم اهمیت تصور کنید؟


روابط عمومی می تواند در ارتباطی که با رسانه ها اعم از روزنامه ها، سایت ها، شرکت های تبلیغاتی و ... دارد، محصولات جدید مجموعه خود را معرفی می کند و شخصیت و هویت سازمانی مجموعه را به مرور زمان به شکلی شفاف و مناسب به اقشار مختلف معرفی نماید.


ایجاد چنین رویکردی می تواند هدف واقع گرایانه یک روابط عمومی فعال و خلاق باشد و در این صورت مشتری، بالقوه به مجموعه شما احترام می گذارد و احتمالا اینچنین می گوید: از رسانه ها تبلیغات شما را زیاد به چشم دیده ام، تعریف شما را زیاد شنیده ام، تبلیغات شما در مترو ، بازار و ... دیده ام، بانک یا موسسه شما را می شناسم و از روش و رویکرد شما خوشم آمد. طرح های شما شناخته شده است و این اعتبار و حسن نظر مردم به شما ستودنی است، شما باید نیروی انسانی فعال و خلاقی داشته باشید که برای سازمان شما اینگونه کار می کنند.


حال با این تعاریف یک نکته قابل تامل وجود دارد و آن اینکه روابط عمومی قبل از معرفی محصول و طرح سازمان خود، بهتر است کارکنانش را توجیه کند، نظرات آنها را دریافت و به پیشنهادات و انتقادات آنها ترتیب اثر دهد، با این کار اعتبار و ارزشی در بین مجموعه کارکنان خود و افرادی که با آنها در ارتباط هستند پیدا می کند.


اگر سازمان شما اعتبار و جایگاهی نداشته باشد، مسئولین شما در هنگام ارائه طرح ها و محصولات با تعداد کمی از مشتریان مواجه خواهند شد چرا که این مدیران فرصت زیادی نیاز دارند تا در بین مردم برای ایجاد اعتبار و برقرای رابطه صرف کنند. یک ساعت صرف وقت مؤثر درباره ارائه طرح یا فروش محصول ممکن است به مفیدی درج یک اگهی، تیزر تبلیغاتی و ارائه طرح مورد نظر شما در یک رسانه پربازدید یا روزنامه کثیرالانتشار نباشد.


پس بهتر است به فکر ارائه طرح ها و محصولات خود در یک نشریه، روزنامه و ... ویژه متخصصین مورد نظر خود باشید. به عنوان مثال ممکن است جامعه پزشکان، ماهنامه و یا روزنامه اختصاصی خود را بیشتر مطالعه کنند و از مطالب مندرج در رسانه ای که با جامعه مهندسی در ارتباط است بی اطلاع باشند و اصلا رجوعی به آن رسانه نداشته باشند.


شرکت ها، سازمان هایی که می کوشند محصولات و طرح های خود را به مجموعه های اقتصادی ارائه دهند، سعی می کنند مذاکرات و ارتباط خود را با روزنامه نگاران و کارشناسان سرشناس رسانه های اقتصادی آغاز کنند و تصمیم بگیرند که مواردی ارزشمند مطرح کنند. همین استدلال را می توان درباره مدیران، اصحاب رسانه، فروشندگان یه محصول حاص و ... به کار برد.


حال باید روابط عمومی برای خلق محیطی جهت ارائه و فروش محصولات خود تلاش کند تا بتواند بهره لازم را از این محیط ببرد.

بهمن علی بخشی کارشناس روابط عمومی و تبلیغات موسسه اعتباری کوثر
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  راهنمای کوتاه بحران


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد