درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 17:41   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17971صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیچهارشنبه، 7 مرداد 1394 - 13:47
مسئولیت‌پذیری اجتماعی بانک‌ها؛ نویدبخش افق تازه‌ای در عدالت اجتماعی
دکترمحمود ترابیان- مدیر امور روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی بانک آینده - از جمله مهم‌ترین انواع مسؤولیت‌های اجتماعی سازمان‌ها در «حوزه اقتصادی» نمود می‌یابد و در این میان بانک‌ها با در اختیار داشتن قسمت عمده‌ای از وجوه در گردش جامعه و تخصیص آن به بخش‌های مختلف اقتصادی، نقش مهمی را در تنظیم روابط و مناسبات اقتصادی و اجتماعی ایفا می‌کنند.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مقوله «مسئولیت اجتماعی» سازمان‌ها در قبال شهروندان و عموم مردم، از جمله مسائل حائز اهمیتی است که همواره از سوی نهادها و افکارعمومی مورد توجه قرار گرفته است.


تا مدت‌ها چنین تصور می‌شد که سازمان‌ها تنها در قبال سهام‌داران و کارکنان خود مسؤولیت دارند و صرفاً تولید یا ارائه خدمات و محصولاتی با قیمتی مناسب و کیفیتی قابل قبول مدنظر قرار می‌گرفت. این در حالی است که نتایج و آثار این خدمات و محصولات در کنار موارد دیگری هم‌چون: رقابت شدید، افزایش جمعیت، کمبود منابع و آلودگی محیط، باعث شد تا سازمان‌ها به رویکرد جدید دیگری تحت عنوان «مسؤولیت اجتماعی» روی آورند.


اصولاً مؤسسات و سازمان‌ها بر اساس نیاز جامعه و آحاد مردم بنا نهاده شده‌اند. همان‌گونه که مردم برای رفع نیازهای خود به سازمان‌ها نیاز دارند؛ متقابلاً سازمان‌ها نیز برای بقا و ادامه فعالیت خود به مردم و افراد جامعه نیازمندند. در واقع سازمان‌ها، به‌عنوان جزئی از جامعه، نه‌تنها بر اجتماع تأثیر می‌گذارند بلکه از آن نیز تأثیر می‌پذیرند. از همین‌رو، باید اهداف خود را به‌گونه‌ای طراحی کنند که تأثیرات سوئی بر جامعه نداشته و تمامی مردم از نتایج مثبت آن بهره‌مند گردند. سازمان‌ها نباید از این موضوع غافل شوند که نمی‌توانند بدون توجه به جامعه، به بقای خود ادامه دهند.


در محیط امروزی، یکی از مهم‌ترین وظایف مدیران سازمان‌ها، رسیدگی به مسائل اجتماعی و مسؤولیت‌پذیری است. پیش‌ از این، مدیران را بر اساس موفقیت‌شان در سودآوری ارزیابی می‌کردند؛ این در حالی است که هم‌اکنون آن‌ها را با شاخص جامع‌تری از سودآوری صرف می‌سنجند. به‌همین دلیل، مدیران برای این‌که از بوته این ارزیابی سرافراز بیرون آیند. باید جزءنگری را فراموش کرده و مسائل اجتماعی را مدنظر قرار دهند. در واقع مسؤولیت اجتماعی شرکت‌ها، رویکردی متعالی به کسب‌وکار است که تأثیر اجتماعی یک سازمان بر جامعه چه داخلی و چه خارجی را مدنظر قرار می‌دهد. باید به‌خاطر داشت که هر سازمانی برای خدمت به مردم و جامعه تعهد دارند. در همین راستا، شاهدیم که اهمیت مسؤولیت اجتماعی همواره رو به‌رشد است و تأثیر آن روی عملکرد کاری، شهرت و اعتبار شرکت‌ها اثبات شده است که از ملاحظات اخلاقی و توجه به فرآیندهای محیطی نشأت می‌گیرد.


برای آن‌که استاندارد عملکرد سازمانی ارتقا یابد. اعضای آن باید معتقد باشند که آن‌چه انجام می‌دهند، در تحلیل نهایی به اجتماع و جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کنند کمک می‌رساند. زمانی‌که افراد با ایفای مسؤولیت‌های خود برای خدمت به دیگران تلاش می‌کنند، در واقع با تقویت اصول اخلاقی در خدمت ثبات اجتماعی هستند.


از جمله مهم‌ترین انواع مسؤولیت‌های اجتماعی سازمان‌ها در «حوزه اقتصادی» نمود می‌یابد و در این میان بانک‌ها با در اختیار داشتن قسمت عمده‌ای از وجوه در گردش جامعه و تخصیص آن به بخش‌های مختلف اقتصادی، نقش مهمی را در تنظیم روابط و مناسبات اقتصادی و اجتماعی ایفا می‌کنند.


درک اهمیت نوعی از بانکداری که بیش از پیش در خدمت جامعه باشد و آینده خود را همراه با مسؤولیت در قبال اجتماع بیافریند، یک ضرورت است. در واقع بانکداری توأم با مسؤولیت اجتماعی شامل آن دسته از فعالیت‌ها، محصولات و خدمات بانکی است که به توسعه اجتماعی و انسانی امروز و فردا جامعه کمک می‌کند و در عین حال که پاسخ‌گوی نیازهای واقعی روز است، به پایداری و دوام اجتماعی، فرهنگی و زیست بوم جامعه نیز کمک می‌کند.


در این نوع بانکداری، هر فعالیتی که انجام می‌گیرد، بر پایه خلق بازدهیِ چندگانه است؛ بازدهی که در آن سود حاصل از فعالیت‌ها و مبادلات پولی نه هدف غایی، بلکه پیش‌نیاز رسیدن به مقاصدی بالاتر است؛ مقصد ما تعهد به محیط پیرامون و جهان ما است و سود بالاتر تنها به ما انعطاف‌پذیری بیش‌تری می‌بخشد تا بر سر آن هدف والا بمانیم.


بدیهی است؛ برای تحقق این مهم باید اصول، شیوه‌ها و معیارهای تازه‌ای در کسب‌وکار بانکداری تعریف و اعمال شود که دست‌یابی به آن‌ها مستلزم امکان‌سنجی، برنامه‌ریزی و هم‌اندیشی متخصصان این عرصه خواهد بود.
به‌یقین حضور مؤثر بانک‌ها و مؤسسات مالی در عرصه مسؤولیت اجتماعی و پای‌بندی آن‌ها به این مهم، افق تازه‌ای را برای پیاده‌سازی عدالت اجتماعی در کشور خواهد گشود و بانک‌هایی که از این روش به فعالیت بانکداری می‌پردازند، به‌مسؤولیت خود در قبال سودآوری آگاهانه می‌نگرند.

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد