درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 19:58   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17935صفحه نخست » گفتگودوشنبه، 5 مرداد 1394 - 01:23
جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی در مسیر رشد و تعالی
گفت و گو با دبیرکل جشنواره و رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی - ما در سیر برگزاری جشنواره همواره تلاش کرده ایم که بنیه علمی و حرفه ای جشنواره را تقویت کنیم و در همین زمینه ملاک ها و شاخص های ارزیابی مشخص و همه ساله مورد بازبینی قرار گرفته و کامل تر شده اند. به همین جهت تصور من این است مسیری رو به رشدی را دنبال کرده ایم و این موضوع در بحث آموزش و تقویت کیفی آثار انتشاراتی روابط عمومی ها موثر و نقش آفرین بوده است.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


اشاره
پس از برگزاری نه دوره جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی که آغاز آن از سال 1381 بوده است، دهمین دوره این جشنواره در مردادماه 1394 برگزار می شود. از آن جایی که این جشنواره با همکاری دست‌اندرکاران روابط عمومی سازمان‌ها، موسسات دولتی و غیردولتی، استادان، کارشناسان و دانشجویان این رشته و توسط انجمن متخصصان روابط عمومی برگزار می شود،‌ به سراغ دکتر مهدی باقریان رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی و دبیرکل این جشنواره رفته و با وی به گفت و گو نشستیم. باقریان که از اولین دوره برگزاری این جشنواره و پایه گذاری آن همکاری های مستمر و مفیدی در این خصوص داشته است با صمیمیت و گرمی به سئوالات ما پاسخ داد که در ادامه، متن این گفت و گو را می خوانید.

آقای دکتر با توجه به این که حضرتعالی یکی از پایه گذاران جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی هستید و به طور مستمر با این جشنواره همکاری داشتید، بفرمایید این جشنواره چه اهدافی را دنبال کرده و تاکنون به چه میزان به آن اهداف دست یافته است؟
اصولا روابط عمومی برای برقراری ارتباط با مخاطبان و انعکاس نظرات آنان به سازمان و همچنین انعکاس نظرات سازمان به مخاطبان نیاز به انتشارات و یا قالب های مکتوبی دارد که می تواند از این طریق بخشی از مسئولیت های خود را عملیاتی کند. این موضوع وقتی اهمیت بیشتری پیدا می کند که توجه داشته باشیم‌ با ورود فن آوری های جدید در دنیای ارتباطات این مفهوم گسترش یافته و در عین حال که ماهیت خود را از دست نداده است، اما باعث شده است که روابط عمومی هایی که به این مهم توجه داشته اند و این فن آوری ها را به خدمت گرفته اند، از این رهگذر موفقیت های زیادی به دست بیاورند. ما هم طی این سال ها تلاش کرده ایم تا با رصد این اتفاقات و رخدادهای مهم، همواره به زمینه های جدیدی که در این خصوص بروز و ظهور پیدا کرده است توجه ویژه ای داشته باشیم و به همین دلیل همه ساله دستور کار جشنواره گسترش پیدا کرده و در سال جدید هم این موضوع مورد توجه بوده است.
اما در مورد اهداف جشنواره باید بگویم که هدف اصلی بررسی و اعلام نظر در خصوص اتفاقات موثری است که طی یک سال گذشته در زمینه انتشارات در روابط عمومی های کشور رخ داده است و تجربه نشان داده که این بررسی و ارایه الگوهای برتر در این زمینه، اثرات مفیدی در افزایش کیفیت انتشارات روابط عمومی ها داشته است.

آیا این جشنواره به اهداف خود دست پیدا کرده است؟
ما در سیر برگزاری جشنواره همواره تلاش کرده ایم که بنیه علمی و حرفه ای جشنواره را تقویت کنیم و در همین زمینه ملاک ها و شاخص های ارزیابی مشخص و همه ساله مورد بازبینی قرار گرفته و کامل تر شده اند. به همین جهت تصور من این است مسیری رو به رشدی را دنبال کرده ایم و این موضوع در بحث آموزش و تقویت کیفی آثار انتشاراتی روابط عمومی ها موثر و نقش آفرین بوده است.

بعد از برگزاری نه دوره جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی، به نظر می رسد که جشنواره از بخش های متعدد و متنوعی تشکیل شده است که تقریبا همه فعالیت های انتشاراتی روابط عمومی ها را در بر می گیرد بهتر است کمی در باره این بخش ها با خوانندگان صحبت کنیم؟
عنایت دارید که جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی یک جشنواره رقابتی و صحنه ای مناسب برای محک زنی و همچنین معرفی آثار برتر روابط عمومی در زمینه های متعدد در حوزه انتشارات روابط عمومی است. امسال نیز این آثار در هفت بخش؛ انتخاب بهترین برنامه انتشاراتی، انتخاب نشریه داخلی برتر، انتخاب انتشارات برتر روابط عمومی، انتخاب برترین ارتباط الکترونیکی، انتخاب بهترین تبلیغ مکتوب، انتخاب بهترین تحلیل محتوا و انتخاب کارشناس برتر انتشارات روابط عمومی مورد بررسی و داوری قرار می گیرد.
علاوه بر این، امسال با توجه به درخواست کارشناسان، شاخه "عکس" از بخش " انتخاب نشریه داخلی برتر" حذف و به صورت مجزا در زیر مجموعه بخش "انتشارات برتر روابط عمومی" قرار گرفت. همچنین شاخه " برنامه های کاربردی(اپلیکیشن ها)" به بخش " انتخاب برترین و بهترین ارتباط الکترونیکی" اضافه شد.

مطلع شدیم همزمان با برگزاری جشنواره، کارگاه های آموزشی در ارتباط با محورهای اصلی جشنواره برگزار خواهد شد بد نیست در این زمینه هم اطلاعاتی ارایه شود؟
همان طور که در دوره های قبلی جشنواره هم تاکید کردیم، هدف از برگزاری این جشنواره معرفی الگوهای قابل اعتنا و موثر در زمینه انتشارات روابط عمومی است و از سویی دیگر قصد داریم در این زمینه آموزش هایی هم ارایه کنیم تا ضمن اشاره به اتفاقات جشنواره، شرکت کنندگان در جشنواره و این کارگاه های آموزشی توشه ای برای استفاده خود برگیرند و این فرصت حضور در جشنواره، دستاوردهای عملی هم برای آنان به همراه داشته باشد. لذا امسال دو کارگاه "مستندسازی در روابط عمومی" و "مهارت ها و شیوه های سرمقاله نویسی" پیش بینی شده که قطعا برای شرکت کنندگان مفید خواهد بود.

به عنوان صحبت پایانی بعد از برگزاری نه دوره جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی و در آستانه برگزاری دهمین دوره آن، حضرت عالی چه ارزیابی از این جشنواره دارید؟
همان گونه که در آغاز صحبت اشاره کردم انتشارات و آنچه در این زمینه مورد توجه
دست اندرکاران روابط عمومی است،‌ نقشی مهم در توفیق روابط عمومی ها دارد. ما زمانی که در سال 1381 این جشنواره را در انجمن کلید زدیم، چشم اندازی را برای خودمان ترسیم کرده بودیم که خوشبختانه امروزه بسیاری از اهداف ترسیم شده در آن چشم انداز محقق شده است.
علاوه برآن، اتفاقات مهمی مثل افزایش و گسترش تالیف کتاب های حوزه روابط عمومی و ارتباطات و ترجمه هایی که در این زمینه صورت گرفته است، اقبال روابط عمومی ها به مستندسازی و همچنین برگزاری گردهمایی ها و نشست های جمعی در گستره ملی و بین المللی، چشم اندازهای جدیدی را فرا روی ما قرار داده است.
خوشبختانه در همه این سال ها دست‌اندرکاران روابط عمومی سازمان‌ها، موسسات دولتی و غیردولتی، استادان، کارشناسان و دانشجویان این رشته همکاری های نزدیک و گسترده ای را با جشنواره داشته اند و جا دارد از همه آن ها تشکر کنم.
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد