درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 14:33   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17909صفحه نخست » شنبه، 3 مرداد 1394 - 11:21
اینترنت اشیا، روابط شرکت-مشتری را تغییر می‌دهد
تمامی وسایل الکترونیکی در حال اتصال به اینترنت هستند؛ امروزه علاوه بر کامپیوترهای شخصی، لپ‌تاپ‌ها و تلفن‌های همراه، تلویزیون‌ها، ماشین‌ها و حتی ساعت‌ها هم به اینترنت متصل هستند. این پدیده به‌گونه‌ای گسترش پیدا کرده است که شاهد اتصال خانه‌ها به اینترنت هستیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، موج جدید اینترنت اشیا Internet of Things IoT «اینترنت اشیا» فناوری مدرنی است که در آن برای هر موجودی (انسان، حیوان یا اشیا) قابلیت ارسال داده از طریق شبکه‌های ارتباطی، اعم از اینترنت یا اینترانت، فراهم می‌شود.
فرآیند ارسال داده‌ها در فناوری اینترنت اشیا به این ترتیب است که به سوژه مورد نظر یک شناسه یکتا و یک پروتکل اینترنتی (IP) تعلق می‌گیرد که داده‌های لازم را برای پایگاه داده‌ مربوطه ارسال می‌کند. داده‌هایی که توسط ابزارهای مختلف از قبیل گوشی‌های تلفن همراه و انواع رایانه‌ها و تبلت‌ها قابل مشاهده خواهند بود. پوشش تکنولوژیک در دنیای شخصی - شبکه‌های هوشمند و ابزارهای ارتباط- به سرعت در حال پیچیده‌تر شدن هستند، همان طور که ابزارهای بیشتر و بیشتری کارهای پیچیده بیشتری را انجام می‌دهند. در حقیقت، پژوهش‌ها نشان می‌دهند که شمار تجهیزات در این پوشش‌ها طی چند سال آینده سه برابر خواهد شد و در غیاب مجموعه‌ای معمول از استانداردها، پیچیدگی این پوشش‌ها بیشتر خواهد شد.

پیش‌تر اکثر ارزشی که ما از ابزارهای خود دریافت می‌کردیم، نتیجه تعامل مستقیم فیزیکی بود: برای مثال، ما کلیدی را روی در می‌چرخاندیم یا با یک کلید چراغ را روشن می‌کردیم. اکنون تعامل ما با ابزارها عمیقا در حال تغییر است، آنها در حال تبدیل شدن به خدمات بیشتر به هم مرتبط نسبت به محصولات هستند. به زودی بسیار عادی خواهد بود که وقتی به خانه می‌رویم سیستم گرمایی یا سرمایی در بدو ورود ما تنظیم شود یا گاراژی که در آن به طور اتوماتیک باز می‌شود، سیستم امنیتی خنثی شود، درها باز شده و چراغ‌ها روشن شوند. این پدیده قریب‌الوقوع معمایی برای «سازندگان اشیا» ایجاد می‌کند؛ همان طور که مسیر مورد پشتیبانی خدمات به طور عمیقی متفاوت از مسیر ابزارها است.
خدمات در جهان IoT تنها نیاز به تجهیزاتی که به رویه معمول عمل نمی‌کنند ندارد بلکه زمانی که کاربران در تلاش برای خرید، نصب، جمع کردن و استفاده از این ابزارها هستند نیز از آنها حمایت می‌کند. IoT نیاز به استمرار و تجربیات بی پایان دارد.

برخی شرکت‌ها ممکن است به این وضعیت نگاه کنند و تنها دردسرهای عملکردی و هزینه‌های خدمات رو به افزایش را ببینند؛ اما باقی شرکت‌ها- شرکت‌هایی که از اینترنت اشیا استفاده می‌کنند- فرصت‌ها را خواهند دید. آنها مدل‌های خدمات‌شان را از نظر عملیاتی، تکنیکی و فرهنگی تغییر شکل می‌دهند. آنها فرصت‌ها را با پذیرش شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) - مانند بهبود تجربه مشتری و افزایش ارزش طول عمر مشتری- به‌وجود می‌آورند و خدمات تکنیکی‌تر و بهتری را به‌کار می‌گیرند و مدل خدمات را از حالتی که شرکت مشکلات مشتری را تعریف کرده و هر کدام را که بخواهد حل می‌کند به حالتی که مشتری خودش مساله را تعریف می‌کند و شرکت در انجام آن به آنها کمک می‌کند، تغییر می‌دهند.

این دگرگونی تنها طولی نخواهد بود(ارائه خدمات مداوم)، بلکه جامع بوده و به شرکت‌ها یک موقعیت مشاوره قابل‌ اعتماد خواهد داد. شرکت‌هایی که ارائه خدمات را در جهانی که از اینترنت اشیا بهره می‌برد به عنوان یک وجه تمایز رقابتی - یک برند و فرصتی برای رشد- می‌بینند پیشرفت خواهند کرد و آنهایی که این خدمات را به‌عنوان یک الزام هزینه‌آور می‌بینند، قطعا شکست خواهند خورد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3536

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد