اندیشمندان روابط عمومی و ارتباطات: دکتر محمود دهقان طزرجانی
متولد سال 1334(1955) همزمان با تحصیل ابتدایی و متوسطه در کنار پدرم فرهنگ یزدی سلامت درکار و تلاش مضاعف را آموختم.
از سال 1352 همزمان با تحصیل دردانشگاه تهران در گروه تولیدی پارس متعلق به مرحوم حاج برخوردار یزدی بازاریابی و فروش را زیر نظر گروه ژاپنی صاحب برند شاوب لورنس و توشیبا آموختم.
سال1353 فعالیت عملی را از فروشندگی تلویزیون شاوب لورنس آغاز کردم و تا سرپرستی بازاریابی و فروش تلویزیون شاوب لورنس در مناطق شمال تهران (1356) رشد کردم.
عنوان پایان نامه دکترای من دررشته روابط بین الملل "نقش انرژی درروابط بین الملل" و ترجمه عنوان پایان نامه دکترای من دررشته تبلیغات " کمپین بازاریابی منطقه ای در آلمان شرقی 1990" دربحران ادغام دو آلمان شرقی و غربی است.
طی چهار سال (67-1364) در سمت مدیرکل سیمای برونمرزی سه شبکه تلویزیونی بازبانهای عربی، ترکمنی وکردی را برای صداوسیما راه اندازی کردم.
طی ده سال(78-1368) در سمت مدیرکل خرید فیلم و سریالهای خارجی اموربین الملل صداوسیما صدها فیلم سینمایی وسریال تلویزیونی را از کشورهای اروپایی و آمریکایی برای پخش از شبکه های تلویزیونی داخلی خریداری کردم.
طی سالهای77- 1370 همزمان با مسئولیتم در امور بین الملل صداو سیما در سمت مشاور فرهنگی و تبلیغاتی وزیرنفت 25 کمپین تبلیغاتی برای افتتاح 25 پالایشگاه نفت و گاز و پتروشیمی و مدیریت اجرای موفق آنها را به انجام رساندم.
نویسندگی تهیه کنندگی چهار فیلم سینمایی موفق کشور بانامهای: "جنگ نفتکشها" 1373، "راه افتخار" 1374، "مهارآتش " 1375 و " طوفان" 1377 و نویسندگی سناریوی سه سریال تلویزیونی با نامهای: سایه ای برای همه 1377 شبکه اول- عملیات فوق سری سال1384 شبکه اول و ایران خرداد1388 شبکه سوم را در کارنامه ام دارم.
انتشار چهل شماره پیاپی هفته نامه" مشعل" و ساخت و پخش هشتاد مستند 5 دقیقه ای تلویزیونی و ساخت مجهزترین استودیوی تلویزیونی کشور در خیابان بوستان هفتم خیابان پاسداران تهران ازجمله یادگارهای من دردوران همکاری ام با وزارت نفت است.
طی سال1372 تا 1385 در سمت رئیس هیئت مدیره "شرکت تبلیغاتی ریحان فیلم" و مدیرعامل "شرکت ویژه گرافیک" بیش ازهزار تیزر تلویزیونی و رادیویی تولید و از صداوسیما پخش شد.
طراحی و بسته بندی صدها محصول شوینده( چهل محصول شوینده تولی پرس) و مواد غذایی مک کورمیک را در آتلیه ویژه گرافیک را مدیریت کرده ام.
طی سالهای91-1377 در سمت استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه طراحی دوره، مدیریت دپارتمان کارشناسی ارشد «تبلیغات و بازاریابی» در دانشگاه صداوسیما را در کنار تدریس انجام دادم و در سال1378 طراحی دوره دکتری آن رشته را به پایان بردم.
سه کتاب درحوزه روابط بین الملل بانامهای( روابط خارجی ایران وهمسایگان در دهه اول انقلاب اسلامی و در دهه دوم انقلاب اسلامی و کتاب «نقش انرژی درروابط بین الملل جمهوری اسلامی ایران) انتشارات سروش» منتشر کردم.
سه کتاب در حوزه تبلیغات و بازاریابی بانامهای: نظریه های تبلیغات 1387- روابط عمومی، تبلیغات و بازاریابی 1388انتشارات دانشگاه صداوسیما و کمپین تبلیغاتی از برنامه ریزی تا اجرا(1393 انتشارات مبلغان) بهمراه دهها مقاله پژوهشی در حوزه تبلیغات، بازاریابی و فروش مجلات علمی در سرتاسر کشور منتشر کرده ام.
از سال1382 تاکنون عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شرکتهای تبلیغاتی ایران و عضو هیئت علمی انجمن بین المللی تبلیغات(I.A.A) هستم.
|