درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 06:55   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17891صفحه نخست » پنجشنبه، 1 مرداد 1394 - 18:50
امپراطوری رسانه‌ای داعش
داعش همیشه نشان داده که خواهان استفاده از مدرن ترین تجهیزات برای مبارزه، چه در دنیای واقعی و چه در دنیای مجازی، با جهان است؛ اما افکاری که در سر دارد کهنه ترین است.
  

داعش همیشه نشان داده که خواهان استفاده از مدرن ترین تجهیزات برای مبارزه، چه در دنیای واقعی و چه در دنیای مجازی، با جهان است؛ اما افکاری که در سر دارد کهنه ترین است.

به گزارش شارا به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»، امید میری دانشجوی ارشد مدیریت دانشگاه تهران در مطلبی درباره امپراطوری رسانه ای داعش نوشت: دنیای مجازی حد و مرزی ندارد. از اینرو هر کس، با هر قدر دانش و دسترسی به ابزار دیجیتالی تعاملی جدید می تواند کشور مجازی خود را بوجود آورد. دیگر زمانی که ابزار اطلاع رسانی در دست عده ای خاص بود گذشت. زمانی که رادیو و تلویزیون جهت افکار عمومی را مشخص می کردند و مردم فقط باید می دیدند و می شنیدند؛ اکنون با تحولات جدید تکنولوژیک ارتباطی کاملا دگرگون شده و نسلی جدیدی از رسانه های دیجیتالی بوجود آمده است که بوسیله آن افراد می توانند بدون واسطه و عامل تعیین کننده نوع پیام با هم و بدون هیچ مزاحمتی در تعامل باشند. به این پدیده شبکه های اجتماعی تعاملی دو یا چند سویه می گویند که نماد پیشرفت ارتباطات قرن حاضر شده اند. مک لوهان، پرفسور مرکز مطالعات رسانه ای تورنتو و مطرح کننده- مفهوم «دهکده- جهانی» پرفسور مرکز مطالعات رسانه ای تورنتو و مطرح کننده- مفهوم «دهکده- جهانی» معتقد است که جوامع، بیشتر در اثر ماهیت وسایل ارتباطی شکل گرفته اند تا در نتیجه محتوای ارتباط. به این معنا که وسیله نه تنها از محتوای پیام خود جدا نیست، بلکه به مراتب مهمتر از خود پیام نیز هست و بر آن تاثیری چشمگیر دارد.

اما اگر حرف مک لوهان صحیح باشد و وسایل ارتباطی بتوانند جوامع را شکل دهند و اگر نماد پیشرفت رسانه های ارتباطی قرن در دست گروهی خطرناکی همچون داعش باشد چه؟ به عبارتی دیگر، در صورتی که نتوان داعش را از داشتن این رسانه محروم کرد و درهای شبکه های تعاملی بروی سیاه پوشان داعش که تخم نفرت و نفاق را در افکار عمومی می پراکنند باز باشد چه؟

داعش همیشه نشان داده که خواهان استفاده از مدرن ترین تجهیزات برای مبارزه، چه در دنیای واقعی و چه در دنیای مجازی، با جهان است؛ اما افکاری که در سر دارد کهنه ترین است

داعش همیشه نشان داده که خواهان استفاده از مدرن ترین تجهیزات برای مبارزه، چه در دنیای واقعی و چه در دنیای مجازی، با جهان است؛ اما افکاری که در سر دارد کهنه ترین است. از اینرو کسانی که در شبکه های چون تویتر و غیره که با عقاید کهنه و جاهلانه داعش مواجهه می شوند تحت تاثیر ماهیت وسیله ارتباطی و بی توجه به محتوای پیام آن را جذب می کنند. مهم نیست محتوای پیام چیست بلکه به گفته مک لوهان این ابزار ارتباطی است که مهم است نه خود پیام! در نتیجه داعش با استفاده ااز این ترفند جهت افکار کاربران شبکه های اجتماعی را سمت خود جلب می کند. شاید این سوال پیش بیاید که چگونه کاربران منفعلانه هر آنچه داعش ارائه می دهد می پذیریند؟ جواب این سوال در ماهیت تعاملی رسانه های اجتماعی است که به مخاطب و ارسال کننده پیام و خود ابزار پیام قابلیت تعامل می دهد. زمانی که ابزار ارتباطی خوب است استفاده کننده آن هر کس که می خواهد باشد. لذا در اینجا مهمترین بازیگر ابزار است نه صاحب ابزار. از اینروست که داعش مرز های امپراطوری خود را از شرق تا غرب جهان تعیین می کند و هر روز شاهد پیوستن جوانانی از دورترین نقاط جهان به صفوف داعش هستیم.

امپراطوری رسانه ای داعش چگونه کار می کند

شاید تاثیر وسایل ارتباطی تعاملی برای کسی که دقیقا با آن زیاد سرو کار نداشته کمی اغراق آمیز باشد. فقط تصور کنید زمانی که از تلویزیون و رادیو برنامه ای را تماشا می کنید و ناگهان از دیدن صحنه ای یا بیان نکته ای ناراحت شده اید. شما قصد دارید همان لحظه انتقاد خود را به گوش سازندگان برنامه برسانید اما برای بازخور دادن به آن باید به سازمان مشخصی، به شماره های مشخص و در ساعاتی مشخص تماس بگیرید تا پیشنهاد و یا انتقاد شما از برنامه موردنظرتان اعمال گردد. از اینرو شاید بدلیل سختی بازخور از اینکار منصرف شوید. حال اگر رسانه ای در اختیار داشته باشید که بلافاصله بتوانید نظر خود را به گوش تهیه کننده آن برسانید و یا مستقیما با عوامل آن در ارتباط باشید و یا حتی خودتان بتوانید مسیر رسانه ها و برنامه هایشان را تعیین کنید چه؟

شبکه های اجتماعی بدلیل ماهیت تعاملی که دارند می توانند مخاطبان را یک پله از “مخاطب صمم بک” بالاتر ببرند و آنان را تبدیل به “کاربران رسانه” کنند. کسانی که از مخاطب یک قدم پا فراتر گذاشته اند و اکنون کاربر رسانه ای هستند بطوری که می توانند صاحب صدا و تصویر منحصر بخود باشند. شاید دیده باشید کسانی که در هیچ شبکه تلویزیونی برنامه رسمی ندارند اما در شبکه های اجتماعی نقش رسانه هایی چون تلویزیون را بازی می کنند و افکار عمومی را جهت می دهند. آنها هستند که حتی تعیین می کنند سایر رسانه ها چه چیزی پخش کنند و با فرستادن پیام هایشان به کاربرانشان، رسانه های دیگر را تحت تاثیر قرار می دهند. آنها داعش هستند که امپراطوری رسانه ای اینچنینی دارند.

مک لوهان در کتاب ” برای درک رسانه ها ” می گوید: ارشمیدس گفته است : یک نقطه اتکاء در جهان به من نشان بدهید تا من توسط آن دنیا را تکان بدهم. وی معتقد است اگر امروز ارشمیدس زنده بود ، حتما رسانه های ما را با انگشت نشان می داد و می گفت: من چشمها ، گوشها ، اعضا و مغزهای شما را به عنوان نقطه اتکاء به کار می گیرم و دنیا را آن گونه که مایلم به حرکت در می آورم. شاید اگر مک لوهان نیز زنده بود حتما شبکه های اجتماعی را نقطه اتکا افکار عمومی می دانست که با آن می توان عاقلان و جاهلان را از آن سر دنیا به حرکت در می آورد.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد