درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 13:06   

نظرسنجی بررسی وضعیت هوش مصنوعی در روابط‌عمومی ایران: دور دوم آغاز شد

  نظرسنجی بررسی وضعیت هوش مصنوعی در روابط‌عمومی ایران: دور دوم آغاز شد


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

نخستین راهنمای اخلاقی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی منتشر شد

  نخستین راهنمای اخلاقی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟
  کلود در رتبه‌بندی چت‌بات‌های هوش مصنوعی مقام اول را به دست آورد
  نظرسنجی گالوپ: اکثر آمریکایی‌ها اکنون با اقدام اسرائیل در غزه مخالفند
  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها
  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید
  خداحافظی شارون گلدمن از ونتوربیت و دنیای هوش مصنوعی
  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم
  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17886صفحه نخست » پنجشنبه، 1 مرداد 1394 - 14:46
پنج ظرفیت رسانه‌های اجتماعی برای برندهای سفر
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رسانه‌های دیجیتال امروزه نقش عمده‌ای در حوزه بازاریابی ایفا می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از متخصصان امر، بر این باورند که صاحبان کسب و کار باید از تبلیغات سنتی کاغذی و چاپی فاصله گرفته و به رسانه‌های دیجیتال ایمان بیاورند. به گزارش «دنیای اقتصاد»، ماری میکر یکی از تحلیلگران برجسته حوزه فناوری، در تحلیلی به بررسی صنعت بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی پرداخته و روندهای پیشرو و موفقیت‌آمیزی که برندهای سفر باید به آنها توجه کنند را تشریح و 5ظرفیت موجود را در این زمینه معرفی کرده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  رسانه‌های دیجیتال امروزه نقش عمده‌ای در حوزه بازاریابی ایفا می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از متخصصان امر، بر این باورند که صاحبان کسب و کار باید از تبلیغات سنتی کاغذی و چاپی فاصله گرفته و به رسانه‌های دیجیتال ایمان بیاورند. به گزارش «دنیای اقتصاد»، ماری میکر یکی از تحلیلگران برجسته حوزه فناوری، در تحلیلی به بررسی صنعت بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی پرداخته و روندهای پیشرو و موفقیت‌آمیزی که برندهای سفر باید به آنها توجه کنند را تشریح و 5ظرفیت موجود را در این زمینه معرفی کرده است.

تلفن همراه به‌جای تلویزیون و رادیو
براساس این گزارش، تلفن همراه تنها یک گرایش صرف نیست، بلکه به یک شیوه زندگی تبدیل شده است. با این وجود تبلیغ‌کنندگان برای استفاده از ظرفیت تلفن همراه عملکرد کندی دارند.بازارها اغلب تمایل دارند به آنچه می‌‌شناسند مانند تبلیغات چاپی، رادیو یا تلویزیون اتکا کنند. وفاداری آنها به رادیو و تلویزیون تاحدی قابل قبول است اما در شرایط کنونی تناسبی ندارد که مبلغ قابل توجهی از بودجه تبلیغات صرف تبلیغات چاپی شود؛ درصورتی که تلفن همراه در دسترس است. این در شرایطی است که بسیاری از مسافران از طریق تلفن همراه مقاصد سفر را جست‌وجو و رزرو می‌کنند. بنابراین مقاصد گردشگری، مدیران هتل‌ها و خطوط هواپیمایی باید به این مساله توجه کنند که همچنان فرصت‌های بسیاری برای کسب مزیت رقابتی از طریق تبلیغات تلفن همراه وجود دارد.

اعجاز تصویر
مقاله جدیدی که توسط شرکت هاب‌اسپات منتشر شد، نشان داد پست‌های وبلاگ‌ها که حاوی تصویر هستند 94 درصد بیشتر از پست‌های بدون تصویر به اشتراک گذاشته می‌شوند. به اعتقاد ماری میکر، در مورد پست‌های فیس‌بوک و توییتر نیز همین مساله صادق است؛ بنابراین به‌جای نشان‌دادن یک تصویر در هر پست، اکنون شبکه‌های اجتماعی به طور فزاینده از روش مجموعه تصاویر برای نشان دادن تصاویر بیشتر در یک پست، استفاده می‌کنند.

فیس‌بوک این ویژگی را در اواخر سال 2014 از طریق برنامه پاورادیتور و در اوایل سال 2015 از طریق پلت‌فرم تبلیغاتی محلی معرفی کرد. به‌تازگی نیز اینستاگرام نسخه مخصوص به خود را عرضه کرده است. پین‌ترست برای مدتی از  مجموعه تصاویر در تابع جست‌وجوی خود استفاده کرد و گوگل نیز سال گذشته از این برنامه استفاده کرد اما آن را کنار گذاشت. 

ویدئوهایی فراتر از یوتیوب
طبق این تحلیل، 64 درصد از بازدیدکنندگان وب‌سایت‌ها پس از دیدن ویدئو احتمالا از خرده‌فروشان آنلاین خرید می‌کنند. گرچه این آمار درباره خرده‌فروشی است، اما ویدئو در حوزه سفر هم از اهمیت زیادی برخوردار شده؛ به ویژه از زمانی که فیس‌بوک در این حوزه ورود کرده است. یوتیوب با داشتن بیش از یک میلیارد کاربر که به طور ماهانه فعالیت می‌کنند، در زمینه ویدئو همچنان بازیگر اصلی است و پس از گوگل مهم‌ترین موتور جست‌وجوی جهان به شمار می‌رود. این سایت در مورد سفر درمیان جمعیت 18 تا 34 ساله‌ها برترین سایت جهان محسوب می‌شود.

اما مساله مهمی که باید به آن توجه کرد این است که ویدئو دیگر فقط منحصر به یوتیوب نیست. برندهای سفر باید فیس‌بوک را مدنظر داشته باشند. فیس‌بوک به‌تازگی به لحاظ تماشای ویدئو و آپلود روی پلت‌فرم آن از یوتیوب پیشی گرفته است. همچنین «اینستاگرام» و حتی «توییتر» که امکان گنجاندن ویدئو در توییت‌ها را فراهم کرده است، باید مورد توجه قرار گیرند.

اپلیکیشن‌های پیام‌کوتاه
ماری میکر در تحلیل خود اضافه کرده است که همه انواع اپلیکیشن‌های پیام کوتاه طرفداران زیادی به ویژه در میان جوانان 13 تا 25 سال دارند. در شرایطی که خرده‌فروشان و کالاهای مصرفی پرطرفدار از طریق اپلیکیشن‌های لاین و اسنپ‌چت (یک برنامه ارسال و دریافت تصاویر مخصوص پلت‌فرم تلفن همراه) مخاطبان جوان را هدف قرار داده‌اند، صنعت سفر و گردشگری فعالیت چندانی در این زمینه نداشته است. با این وجود جالب است بدانیم که سانشاین ویلیج در شهر بنف در آلبرتای کانادا، زمستان گذشته از اسکی‌بازان دعوت کرد«اسنپس»های خود را از طریق #BanffSunshine به اشتراک بگذارند. دیگر فعالان حوزه سفر و گردشگری نیز باید از این روش پیروی کنند. با استفاده از برنامه اسنپ‌چت، کاربران می‌توانند عکس بگیرند یا ویدئو ضبط کنند و سپس به آنها متون یا نقاشی اضافه کنند. پس از آن می‌توانند آنها را به لیستی از دریافت‌کنندگان مشخص شده ارسال کنند. این تصاویر و ویدئوها اصطلاحا «اسنپس» نامیده می‌شوند.

بازدیدهای ثبت‌شده کاربر-گردشگر
این گزارش اضافه کرده که وب‌سایت تریپ‌ادوایزر 15 سال قبل یعنی در سال 2000 آغاز به کار کرد و چهار سال طول کشید تا این سایت به مرحله برجسته یک میلیون بازدید دست یافت. در سال 2012 این سایت توانست 75 میلیون بازدید جمع‌آوری کند و در سال 2013 به 150 میلیون بازدید رسید که 50 میلیون آن در همان سال نوشته شده بود. در سال 2012، تریپ‌ادوایزر برآورد کرد در هر دقیقه 102 بازدید در این سایت ثبت می‌شود. اما این رقم در سال 2015 به رقم 139 بازدید در هر دقیقه می‌رسد؛ آماری که تقریبا افزایش 40 درصدی را ظرف سه سال گذشته نشان می‌دهد.

 این سایت هم‌اکنون دارای بیش از 225 میلیون بازدید است. به همین ترتیب، در سال گذشته وب‌سایت ایر‌بی‌ان‌بی که وب‌سایتی است که مردم از طریق آن مکان‌های اقامتی کرایه می‌کنند، شاهد افزایش 140 درصدی محتوای ایجاد شده توسط کاربران بود و توانست 14 میلیون بازدید جدید ثبت کند. آمار مشابه و سرسام‌آوری در مورد یلپ، اکسپدیا، بوکینگ، زوماتو، کروز کریتیک و دیگر سایت‌های نقد و بررسی در زمینه سفر وجود دارد. بنابراین مدیریت آنلاین اعتبار و شهرت، دیگر برای هتل‌ها و رستوران‌ها یک الزام شده است؛ نه اینکه تنها کاری خوب که می‌شود درباره آن فکر کرد. 

تبلیغات اجتماعی درحال رشد
براساس گزارش سال 2015 گزارش اینترنتی ارزیاب صنعت بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات پولی در رسانه‌های اجتماعی درحال افزایش است و برنامه تبلیغات فیس‌بوک‌ توانسته است بیش از دو برابر سرمایه‌گذاری‌های انجام شده روی برنامه گوگل ادوردز را به خود اختصاص دهد. اما درمورد صنعت گردشگری و میزبانی این مساله چندان درست نیست و برنامه گوگل ادوردز میزان نامتناسبی از بودجه تبلیغات را به خود اختصاص داده است. اما به نظر می‌رسد اکنون بازاریابان متوجه هزینه پایین تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی و پتانسیل بالای آنها برای بازگشت سرمایه و تعامل شده‌اند. به همین دلیل است که پیش‌بینی می‌شود بازاریابان در سال‌جاری میلادی بودجه تبلیغات در فیس‌بوک، گوگل، توییتر و لینکدین را افزایش خواهند داد. 


Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/902714/#ixzz3ght9Luht
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انسان یا ماشین؟ مرزهای مبهم هوش مصنوعی


  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چند نمونه از تکنیک‌های تقویت شناختی


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد