شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدیر روابط عمومی و بینالملل شهرداری مشهد گفت: جایگاه اصحاب رسانه در ارتقاء مهد در حوزه دیپلماسی عمومی حائز اهمیت است.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد، مهدی رضویکیا در کارگاه آمورشی دیپلماسی شهری و رسانه در فرهنگسرای کودک و آیند در حال برگزاری است، بیان کرد: قطعا بحث دیپلماسی شهری که یکی از ابعاد دیپلماسی عمومی به شمار میآید، حایز اهمیت است و نقش رسانه در شناساندن مشهد به دنیا بیبدیل است.
وی در ادامه عنوان کرد: در دنیا چیزی که امروز حائز اهمیت است، موضوع جهان شهرهاست که مفاهیم جدیدی را در مدیریت شهرها ایجاد کردهاند و بسیاری از کشورها مسیر خود را به صورت مستقل تعریف میکنند.
رضویکیا بیان کرد: گرچه که این شهرها و کشورها همخوان با دولت مرکزی و فدرال خود هستند، اما برای خود چشماندازی تعریف کردهاند و براساس آن حرکت میکنند و مزیتهای رقابتی خود را با دیگر کشورها محک میزنند.
وی ادامه داد: همچنین نبود مدیریت واحد شهری را دیگر مقولهای است که سبب شده کشور ایران و شهر مشهد نتواند در این مسیر حرکت کند، در حالی که چشمانداز همه بشریت به شهر مشهد است که در افق 1404، مشهد شهری با کلاس جهانی، مفرح و آرامبخش تعریف شده است.
رضویکیا یادآور شد: با توجه به این امر، اما مزیت رقابتی مشهد با سایر شهرها مشخص نشده است که این موضوع جای نقد بسیار دارد.
مدیر روابط عمومی و بینالملل شهرداری مشهد اظهار کرد: بسیاری از شهرهای دنیا اگرچه که مدیریت واحد شهری ندارند، اما از مدیریت واحد یکپارچه برخوردارند و براساس چشمانداز و مزیت رقابتی در حال حرکتند و آن را رقم زدهاند.
رضویکیا اضافه کرد: باید چشمانداز شهر مشهد در 20 سال آینده براساس ظرفیتها تبیین شود و در حوزههای آیندهپژوهی مطالعاتی صورت بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل شهر مشهد، سابقه فرهنگی و ظرفیتهای بارگاه منور رضوی میتوان برای این شهر چشمانداز مناسب و مزیت رقابتی تعریف و تبیین کرد.
رضویکیا افزود: این کارگاهها میتواند ذهن خبرنگاران ما را به این سمت و سو سوق دهد تا مدیران و مسوولان را به شناساندن شهر مشهد به کل دنیا یاری دهند.
وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک یکدیگر و توان اساتید به این نتیجه واحد برسیم که در این راستا کار جدی انجام دهیم، چرا که شورای شهر و شهرداری نمیتواند به تنهایی کاری انجام دهد.
|