درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 17:03   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی اعلام شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17834صفحه نخست » دوشنبه، 30 تیر 1399 - 18:19
تقویم روز ارتباطات/ علل ریزش تیراژ روزنامه ها از زبان آمار در سال 2005 و سال 2010
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- آمار سال 2005 درباره وضعیت فروش روزنامه ها در سطح جهان (در کشورهایی که در آنجا موفق به گرفتن آمار شده بودند)، همراه با کسب نظر مخاطبان آنها که 20 جولای آن سال انتشار یافته بود نشان داده بود که جز در چند کشور اصطلاحا جهان سوم، در بقیه کشورها تیراژ روزنامه ها در حال کاهش یافتن بود. این آمار و نتایج نظر سنجی از مخاطبان منظما (هر چند وقت یک بار) انتشار می یابد تا سردبیران چاره جویی کنند.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- آمار سال 2005 درباره وضعیت فروش روزنامه ها در سطح جهان (در کشورهایی که در آنجا موفق به گرفتن آمار شده بودند)، همراه با کسب نظر مخاطبان آنها که 20 جولای آن سال انتشار یافته بود نشان داده بود که جز در چند کشور اصطلاحا جهان سوم، در بقیه کشورها تیراژ روزنامه ها در حال کاهش یافتن بود. این آمار و نتایج نظر سنجی از مخاطبان منظما (هر چند وقت یک بار) انتشار می یابد تا سردبیران چاره جویی کنند.


در آمار و بررسی سال 2005، دلایل عمده ریزش تیراژ از این قرار اعلام شده بود:


«قرار گرفتن اخبار خبرگزاری ها و اطلاعیه های سخنگویان مقامات و سازمانها در اینترنت و دسترسی فوری همگان به آنها، خبری شدن و شکل روزنامه به خود گرفتن وبلاگها، کاهش آبونمان موسسات تفکیک و ارسال اخبار و مقالات مورد تقاضا به ایمیل افراد که سریعتر از روزنامه ها اطلاع رسانی می کنند و افراد را از خرید روزنامه چاپی تا حدی بی نیاز می سازد، قرارگرفتن اخبار اختصاصی شبکه های تلویزیونی در اینترنت با عکس و فیلم، عدم توجه سردبیران روزنامه ها به انتظارات مخاطبان قرن 21 و عصر اینترنت از روزنامه ها، خروج خبرنویسی از چارچوب قواعد و عرضه ناقص رویداد و باقی گذاردن جای سئوال برای مخاطب و بالاخره ضعف رابطه مستقیم و منظم روزنامه ها با مخاطبان و کسب نظر آنان درباره محتوای هر روزنامه و رفع کمبودها.


آمار و بررسی از این دست در سال 2010 ـ با ذکر نام کشورها که در جولای این سال انتشاریافته بود، وضعیت را به همان صورت سال 2005 نشان می داد با چند تفاوت ازجمله وخامت روش خبرنویسی و بازگشت به سبک قرن نوزدهم (عدم رعایت عناصر 6 گانه یک خبر و تکمیل آنها بویژه عناصر چرا و چگونه)، افزودن نظر (تفسیر) بر خبر مطلق (و در لابلای آن) و نیز دسترسی همگان به وبسایت مقامات که همه آنان در سراسر جهان دارای وبسایت شده اند و خبر و نظر خودرا در آن قرار می دهند.
 

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد