درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 19:05   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17746صفحه نخست » روابط عمومی برتردوشنبه، 22 تیر 1394 - 11:11
خوب صحبت کردن ، یک هنر است
حسن خسروی – مدرس دانشگاه و مولف کتاب روابط عمومی و ارتباطات - حضرت موسی علیه السلام در سوره طه آیه 27 و 28 از خداوند درخواست میکند که : واحلل عقده من لسانی27 یفقهوا قولی 28 . یعنی : و گره از زبانم بگشای 27 تا سخنان مرا بفهمند28 . قرآن کریم ترجمه آیت الله مکارم شیرازی .
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، حضرت موسی علیه السلام در سوره طه آیه 27 و 28 از خداوند درخواست می کند که : واحلل عقده من لسانی27 یفقهوا قولی 28 . یعنی : و گره از زبانم بگشای 27 تا سخنان مرا بفهمند 28 . قرآن کریم ترجمه آیت الله مکارم شیرازی .
هم چنین حضرت موسی در سوره قصص آیه 34 خطاب به خداوند متعال اظهار میدارد که : و اخی هارون هو افصح منی لسانا فارسله معی . یعنی : موسی ع گفت و برادرم هارون ، بهتر از من صحبت می کند ، او را با من بفرست.

مدیران در رده های مختلف سازمانی، همواره در حال مذاکره و گفتگو و حضور در جلسات گوناگون هستند.

هم چنین مدیران ، اغلب به جهت نوع وظایف و مسئو لیتهای خویش در معرض انواع و اقسام مصاحبه ها بوده و با خبرنگاران رسانه های گروهی نشست های خبری در خصوص پاسخگویی به افکار عمومی و یا ارائه گزارش عملکرد مجموعه خود هستند. آنچه که بطور خاص مدیران سازمان ها را از لحاظ قدرت و قابلیت های مدیریتی از دیگران متمایز می نماید همانا ویژگی طرز صحبت کردن و مهارت آنان در سخنوری و فن بیان است .

این که می گویند سخن و کلام باید فصاحت و بلاغت داشته باشد امر بسیار مهمی است . چه بسا مدیرانی که عملکرد قوی و خوبی دارند اما بواسطه آنکه نمیتوانند خوب صحبت کنند انسان هایی ضعیف جلوه داده می شوند و افکار عمومی آنطور که باید و شاید روی آنان حساب بازنمی کنند.

منظور ما از فصاحت این است که فرد در سخن گفتن شفاف و شیرین سخن باشد . به عبارت دیگر حرف او بر دل نشسته و به عمق وجود مخاطب نفوذ کند. در عین حال منظورمان از بلاغت یعنی آنکه مردم حرف ما را بفهمند و حرف ما برای مردم پذیرش داشته باشد و با ما احساس همراهی و همدلی نمایند . حضرت موسی ع ، پیامبر خداست . مدیر جامعه است و باید بتواند برای امر تبلیغ و دعوت مردم به یکتا پرستی با مردم خوب صحبت کند . به عبارت دیگر خوب سخن گفتن و سخن خوب گفتن یک ضرورت انکار ناپذیر سازمانی و اجتماعی برای مدیران است .

مدیری که نمی تواند خوب صحبت کند ، حتی اگر پیامبر خدا هم باشد در مسیر دعوت و رسالت و پیامبری خویش با مشکلات فراوان روبرو می گردد. در آیات اشاره شده در بالا این درس بزرگ برای ما به ارمغان مانده است که حتی اگر در سخن گفتن و حرف زدن و صحبت کردن قوی نیستید و اشکالاتی دارید حتما یک فرد متخصص و مجرب و کاربلد را در کنار خود به عنوان مشاور و دستیار و همراه داشته باشید تا از ارزش کار شما کاسته نشود. ادامه دارد...

 

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد