درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 04:17   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17727صفحه نخست » یکشنبه، 21 تیر 1394 - 09:46
اصول مذاکره
تکنیک‌های قبل از مذاکره ناب
در نوشتار‌های قبلی مذاکره ناب با این مفهوم که هر دو طرف مذاکره را صاحب ارزش‌های بنیادین و پایدار می‌کند، تعریف شد و ابزارTPN ا(Total Productive Negotiation)معرفی شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، در نوشتار‌های قبلی مذاکره ناب با این مفهوم که هر دو طرف مذاکره را صاحب ارزش‌های بنیادین و پایدار می‌کند، تعریف شد و ابزارTPN ا(Total Productive Negotiation)معرفی شد.
در این نوشتار به اولین بخشTPN با عنوان رهبری بر خود (Self Leadership) می‌پردازیم. سوالی که مطرح می‌شود این است که رهبری بر خود چگونه میسر خواهد شد؟ انسان زمانی می‌تواند خود را رهبری کند که تا حدود زیادی خود را شناخته باشد، و این «خود» همان «خود واقعی» است. خودشناسی مهم‌ترین و در عین حال پیچیده‌ترین اقدام در TPN برای نیل به مذاکره ناب است. هویت معمایی است حیرت‌انگیز و یکی از الگوهای بسیار جالب و مورد توجه در تصویر کردن سطوح آگاهی در رفتار انسانی پنجره جوهری است. تعمق در این پنجره می‌تواند مفید باشد. پنجره‌ای به شکل زیر که چهار بُعد شخصیت انسان را نمایش می‌دهد.
پنجره کامل نمایانگر وجود توست تو چنان‌که خودت را می‌بینی و تو چنان‌که دیگران تو را می‌بینند. دیگران تو را از کنار می‌بینند و تو خودت را از پایین می‌بینی. دیگران بخش‌هایی از وجودت را در جام‌های A و D می‌بینند و ابعاد B و C وجودت از دیگران پنهان است. تو خودت را در جام‌های D و C می‌بینی و ابعاد A و B از دید خودت مخفی است. C بخشی از وجود توست که از دیگران مخفی می‌کنی و A بخشی از وجود توست که خودت نمی‌بینی و نمی‌دانی که این‌گونه به نظر می‌رسی و اما B بُعدی پنهان است که نه تو می‌دانی چیست و نه دیگران و اگر بتوانی B را که اوج قدرت و شایستگی‌های کلیدی توست و زیر غبارهای بسیار زیاد پنهان است بشناسی می‌توانی بُعد D را گسترش دهی و یک دید وسیع، صحیح و یگانه از خودت به نمایش بگذاری هم برای خودت و هم برای دیگران استعدادهای بسیار بالایی در وجود انسان‌ها نهفته است که درصورت شناسایی آنها می‌تواند به قله‌های بلند موفقیت برسد. مذاکره‌کننده حرفه‌ای کسی است که تکلیفش با خودش مشخص شده باشد و بداند که هویتش چیست؟ استعداد خاص او چیست؟ شایستگی‌های کلیدی او چیست؟ چشم‌انداز، ارزش‌های کلیدی و راه زندگی‌اش کدام است؟ چه موضوعاتی برای او اهمیت بسیار حیاتی دارد؟ آنگاه با پرورش استعدادهای قدرتمند وجودش و افزایش مهارت‌های ارتباط با خود و تسلط بر خود، EQ (هوش عاطفی) خود را افزایش دهد.

چنین شخصی می‌تواند با تسلط بر خودش بر همه مذاکرات، ارتباط‌های ایجاد شده در مذاکرات و مذاکره‌کنندگان کلیدی در گروه مقابل تاثیرات بسیار شگرفی بگذارد. چنین مذاکره‌کننده‌ای حاضر نیست برای هر چیزی، یا با هر کسی یا در هر جایی مذاکره کند چراکه ارزش‌های بنیادی وجودش، هدفش و مسیرش او را هدایت خواهد کرد نه دستورات دیگران.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3527

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
امیر حسین
| 1394/6/21 - 18:38 |     0     0     |
بسیار کاربردی


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد