درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 19:09   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17706صفحه نخست » شنبه، 20 تیر 1394 - 01:45
انتشارات چیست؟
نشر که در واقع با اختراع خط و نوشتن آغاز شد ابزاری است برای حفظ و انتقال هرگونه پیام در زمان حال و آینده. هرچند نیاز بشر به برقراری ارتباط پیش از خط و نوشتن نیز وجود داشت و به صورت ارتباط شفاهی بود محدودیت‌هایی را در برداشت به طوری که انتقال اطلاعات بدون تماس حضوری دو نفر در یک مکان یا زمان مقدور نبود و همچنین بسیاری از تصاویر و علائم که به صورت بصری قابل انتقال بود از این طریق به دیگران منتقل نمی‌شد. به همین دلیل با اختراع خط و چاپ و برطرف شدن این محدودیت‌ها اهمیت نشر نمایان شد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


انتشارات چیست؟
در این مقاله با مفهوم انتشارات، نشر و نگارش و انواع مختلف آن آشنا می شوید.


نشر چیست؟
به طور کلی در تعریف نشر دو دیدگاه وجود دارد:
1- دیدگاه عمومی: دیدگاه اول دیدگاه عمومی است که می‌گوید هر کس مطلبی را تولید و تکثیر نماید کار نشر را انجام داده است. مثل معلمی که جزوه‌های خود را تکثیر و در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد.
2- دیدگاه تخصصی: اما در دیدگاه دوم که دیدگاه تخصصی به نشر می‌باشد، انتشارات را به عنوان یک تجارت یا کسب و کار قلمداد می‌کند که به دنبال کسب سود است. مثل انتشار کتاب یا مجله.
بنابراین با این دید به انتشارات می‌توان گفت که در روابط عمومی‌ها هر دو نوع از این فعالیت انتشاراتی انجام می‌شود. اما در خصوص داشتن تخصص برای مدیر یک سازمان انتشاراتی و یا روابط عمومی‌ها باید گفت مسئول نشر می‌تواند تخصص این کار را هم نداشته باشد اما قدت هدایت بخش‌های مختلف را در انتشارات دارا باشد. ولیکن کسی که در بخش‌های مختلف انتشارات فعالیت می‌کند باید تخصص لازم را در کار خود داشته باشد.


اهمیت نشر:
نشر که در واقع با اختراع خط و نوشتن آغاز شد ابزاری است برای حفظ و انتقال هرگونه پیام در زمان حال و آینده. هرچند نیاز بشر به برقراری ارتباط پیش از خط و نوشتن نیز وجود داشت و به صورت ارتباط شفاهی بود محدودیت‌هایی را در برداشت به طوری که انتقال اطلاعات بدون تماس حضوری دو نفر در یک مکان یا زمان مقدور نبود و همچنین بسیاری از تصاویر و علائم که به صورت بصری قابل انتقال بود از این طریق به دیگران منتقل نمی‌شد. به همین دلیل با اختراع خط و چاپ و برطرف شدن این محدودیت‌ها اهمیت نشر نمایان شد.


ناشر:
ناشر؛ فرد، گروه یا نهادی است که وظیفه اصلی آن نشر بوده و با انجام اقدامات تخصصی زیر به وظیفه خود عمل می‌کند:
1- برگزیدن کتاب یا پدیدآورنده.
2- سفارش دادن کتاب.
3- خواندن و ارزشیابی متون دست نوشته.
4- تعیین سیاست و برنامه‌های لازم برای آماده سازی کتاب.
5- ویراستاری و در نهایت چاپ و نشر.
 

انواع ناشر:
ناشران براساس عوامل مختلف مثل سرمایه، ساختار و تشکیلات، هدف و نوع کتابی که چاپ می‌کنند به چند دسته تقسیم می‌شوند:
1- ناشران مبتکر و منتظر: ناشران مبتکر کسانی هستند که با اندیشه قبلی، طرح و پیشنهاد به سراغ پدیدآورندگان می‌روند. اما ناشران منتظر از میان آثاری که به آنها ارائه شده است یکی را انتخاب می‌کنند.
2- ناشران عمومی و تخصصی: ناشران عمومی بدون در نظر گرفتن مخاطبین خود در همه زمینه‌ها فعالیت می‌کنند، اما ناشران تخصصی فقط در یک حوزه به خصوص فعالیت می‌کنند.
3- ناشران انتفاعی (وابسته به سازمان) و غیرانتفاعی (به دنبال کسب سود).
4- ناشران دولتی و وابسته به دولت: ناشران دولتی بیش از 50 درصد سرمایه آنها متعلق به دولت می‌باشد. اما ناشران وابسته به دولت کمتر از 50 درصد سرمایه‌شان متعلق به دولت است.
5- ناشران متون درسی و دانشگاهی.
6- ناشران آثار تجدید چاپی: اقدام به چاپ کتاب هایی می‌کنند که قبلاً چاپ شده است. کسب سود در میان این ناشران بیش از سایرین است.
7- ناشران همکار: که با سرمایه‌گذاری چندین ناشر و یا همکاری ناشر و پدیدآورنده فعالیت می‌کنند.

نشر رومیزی چیست؟
نشر رومیزی یک تشنیک شناسی نوین است با محیط بسیار گسترده ودر حال گسترش و بالش. نشر رومیزی هم اکنون شیوه های سنتی چاپ و فراورش کتاب را یکباره دگرگون ساخته است نشر رومیزی تنها حروفچینی سربی یا فتوکمپوزیسیون رایانگری را حذف نمی کند بلکه کارهای سنتی هم حذف می کند در واقع نشر رومیزی نه تنها به معنای حذف حروفچینی به شیوه های قدیمی است بلکه در معنای کامل خود به معنای حذف مرحله ی لیتوگرافی نیز است. .(ادیب سلطانی ،1374) نشر رومیزی تحولی اطلاعاتی ،رایانه ای و الکترونیک که سخت افزار و نیز نرم افزار های در واحد گسترده ی چاپ و انتشارات را کوچک و روی یک میز کار جمع کرده است.

 

با امکانات نشر رومیزی میتوان اثری را نوشت و اطلاعات آن را با منابع اطلاعاتی را کنترل کرد از صحت املای کلمات اطمینان یافت.متن ر اصفحه آرایی و صفحه بندی کرد تصویر ها و نمودار ها را حتی چند رنگ طراحی نمود.نمونه گرفت و تکثیر کرد و همه این کارها در اتاق کوچکی روی یک میز بدون رفت وآمد و بدون ایجاد هیچ گونه آلودگی انجام داد .(آذرنگ ، 1378) نشر رومیزی در سال های اخیر و پس از رواج رایانه در صنعت نشر رواج یافت در این نوع نشر بسیاری از فرایند های اساسی نشر مانند حروفچینی، صفحه بندی ، طراحی و چاپ با استفاده از یک رایانه و دستگاه های جانبی مانند نمایشگر ، چاپگر، پویشگر و غیره نیز نرم افزارهای حروفچینی گرافیکی انجام می شوند.
 

برونداد نشر رومیزی بیشتر محصولات چاپی سنتی مانند کتاب و مجله است در نشر رومیزی می توان از لوازم تجهیزات زیر استفاده کرد:انواع رایانه انواع چاپگرها رنگی یا سیاه و سفید ، انواع پویشگر با دقت تصویری متعدد نرم افزار های متعدد حروفچینی و گرافیکی ، انواع دستگاهای جانبی الکترونیکی برای تهیه ی خروجی های متعدد مانند کالک ، فیلم ، کاغذ وغیره.در نشر رومیزی ابتدا محتوای مورد نظر با استفاده از نرم افزار های گوناگون حروفچینی می شوند سپس کار صفحه آرایی و طراحی آن انجام می شود در این مرحله می توان خروجی های متعدی از آن تهیه کرد مثلاً با استفاده از چاپگر های متصل به رایانه می توان خروجی آن را بر روی کاغذ منتقل کرد تا پس از صحافی کار به پایان برسد؛ یا آن را به شکل های مختلف الکترونیکی قابل حمل مانند دیسک لرزان دیسک نوری تبدیل نمود تا ازآن استفاده کرد برای حذف بعضی از فرآیندهای لیتوگرافی سنتی مانند تهیه عکس و فیلم می توان از آن خروجی های فیلم یا کالک تهیه کرد و پس از مونتاژ و کپی زینک برای چاپ به چاپخانه تحویل داد حتی با استفاده از تجهیزات مدرن نشر رومیزی میتوان خروجی های آن را بدون فرآیندهای لیتوگرافی مستقیماً از رایانه به دستگاه چاپ منتقل و برای چاپ اقدام کرد حتی ماشین های چاپی اختراع شده اند به رایانه متصل هستند وبه محض دریافت سفارش کار چاپ و صحافی تعداد مورد نیاز را آغاز می کنند.(محسنی ، 1385)
 

فهرست ماخذ:
ادیب سلطانی
آذرنگ
محسنی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
اوینیک
| 1394/11/11 - 17:01 |     1     1     |
سلام. ممنون بابت مطلب تون.
a href= http://gulups.com title= بازی آنلاین بازی آنلاین /a
a href= http://www.evinic.com title= طراحی سایت طراحی سایت /a



نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد