درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 15:42   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17620صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیدوشنبه، 15 تیر 1394 - 15:51
بعد از توافق هسته ای، چگونه بازاریابی کنیم؟!
علیرضا مسجدیان - بیایید باهم فرض کنیم توافق هسته ای(فارغ از خوب یا بد یا مشروط بودن) رخ دهد، حال در این شرایط بررسی نماییم تغییراتی که در فضای کسب و کار عمومی رخ می‌دهد چه اثری بر برنامه بازاریابی ما می‌تواند داشته باشد و ما چه اقداماتی را مناسب است در کوتاه مدت انجام دهیم.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بیایید باهم فرض کنیم توافق هسته ای(فارغ از خوب یا بد یا مشروط بودن) رخ دهد، حال در این شرایط بررسی نماییم تغییراتی که در فضای کسب و کار عمومی رخ می‌دهد چه اثری بر برنامه بازاریابی ما می‌تواند داشته باشد و ما چه اقداماتی را مناسب است در کوتاه مدت انجام دهیم.

دولت مشتری پولدار می‌شود
در صورت آزادسازی درآمدهای قبلی نفتی ایران که بالغ بر 90 میلیارد دلار می‌شود و ظالمانه و زورگیرانه بلوکه شده است و همچنین با افزایش سطح فروش نفت، دولت ایران یک مشتری پولدار خواهد شد. لذا اولویت‌های آن در حوزه توسعه میادین نفتی، تقویت پتروشیمی، مقابله با معضل آب و فاضلاب، تقویت صنایع، اتمام پروژه‌های عمرانی از حوزه‌هایی می‌شود که این مشتری بزرگ می‌خواهد روی آن هزینه کند. خوب از الان باید شاخک‌های خود را در حوزه مناقصات و برنامه‌های آتی تیز کنیم که البته شرکت‌های پیمانکار در ایران استاد این روش‌ها هستند!!!

پول سرمایه‌گذاران خارجی کجا می‌رود!
سرمایه گذاران خارجی در حال بررسی طرح‌های مختلفی در حوزه کسب و کارهای الکترونیکی، توزیع و پخش مواد غذایی، پتروشیمی، حفاری، تصفیه آب در ایران می‌باشند. این حجم سرمایه به طبع روی شرکت‌ها و طرح‌های بالغ تمرکز می‌کند و باعث می‌شود شرکت‌هایی که در ایران توان جذب این سرمایه‌ها را داشته باشند، توان بالای مالی پیدا کنند. خوب پس این جامعه هدف بعداً خدمات می‌خواهند، هزینه می‌کنند، تبلیغ می‌کنند و زیرساخت تولید خود را توسعه می‌دهند و می‌تواند جامعه هدف خوبی برای شما شوند! البته اگر پیدایشان کردید، سلام ما را هم برسانید چون عموم این اطلاعات به سختی به دست می‌آید و سرمایه­ خارجی رو کی داده و کی گرفته!!
رقابت تولیدکنندگان ایرانی با کالای خارجی چه می شود

در حال حاضر، شرکت‌های اروپایی و امریکایی جمعیت ایران را ضربدر عدد و ارقام می‌کنند و حاشیه سود فروش کالای خود را در آخر سال محاسبه می‌کنند. واردکنندگان به دنبال ارتباط با سورس های خارجی هستند و امیدوارند با رفع تحریم بانکی بتوانند کالای خارجی را ارزان تر وارد کنند! از طرفی مواد اولیه برای تولید در ایران ارزان می‌شود و از طرفی هم جنس وارداتی ارزان می‌شود! این یک جنگ بی‌رحمانه می‌باشد و امیدواریم تولیدکنندگان روی کیفیت، خدمات و ارزش افزوده کالای خود به خوبی کار کرده باشند که در این مسابقه با استفاده از ابزارهای بازاریابی مناسب، بازنده نشوند!!!

شاید درهم تنیدگی با مشتریان در قالب عقد قراردادهای بلندمدت ریسک ریزش مشتری را کم بکند و ارائه پیشنهادات فصلی و تخفیف در تابستان امسال برای تولیدکنندگان مستحب اکید باشد!!!

یادمان نرود شرکت‌های اروپای غربی و امریکایی هم روش‌های کثیف و هم تکنیک‌های تجربی-علمی بازاریابی را به خوبی بلد هستند و بودجه بازاریابی خود را با بهره­وری بالایی هزینه می‌کنند و برعکس رفتار عمومی شرکت‌های ایرانی، شاید اولویت آخرشان تبلیغات گران تلویزیون یا بیل بوردهای شهری باشد!!! شاید!! لذا یادآوری برند در ذهن مشتریان در این دوره مهم می‌باشد و ارتباط دادن خدمات و کالای ما به نوستالژی‌های ایرانی و اسلامی راهکاری برای پیوند زدن کالای با کیفیت به مشتری ایرانی می‌باشد.
کنسرسیوم درست کنید!!! تحت یک برند مشترک!

یک دست صدا ندارد و متأسفانه برای یک کالا یا خدمات در ایران، تولیدکنندگان متعدد قانونی و غیرقانونی وجود دارد. در چنین شرایطی سود و توان مالی آنها نیز کم می‌باشد. در ایتالیا تولیدکنندگان سیب برای حفظ و ایجاد توان رقابت و توان صادرات با ایجاد برند مشترک سعی در ایجاد کنسرسیومی داشته‌اند. در این مسیر، باید تولیدکنندگان یا ارائه دهندگان خدمات پروتکل و استانداری بین خود ایجاد کنند و روی محصولات و خدمات خود یک لوگوی مشترک را درج نهند تا در کوتاه مدت مشتریان متوجه شوند کالای با کیفیت، با قیمت مناسب و با توان عرضه و خدمات پس از فروش مناسب تحت این برند در بازار پیدا می‌شود. ایجاد این کنسرسیوم‌ها در ایران تجربه‌های موردی داشته و توان رقابت شرکت‌های عضو را در برابر رقبای خارجی بالا می‌برد.
جمع‌بندی:

مهم‌ترین تغییر از دید بازاریابی در سبد کالاهای عرضه شده شاید اتفاق بیافتد. این تغییر با ارزان تر شدن جنس های ایرانی و ورود کالاهای مهیج خارجی همراه است که رقابت را داغ می‌کنند.

تغییر مهم دیگر تغییر مشتری هدف می‌باشد که شرکت های دولتی، شرکت‌های صادرکننده، شرکت های جذب کننده سرمایه، به نوعی مشتریان پولدار می‌شوند و کانال توزیع و تبلیغات متناسب با خود را در برنامه بازاریابی شما می‌طلبند.

در صورت توافق، تابستان امسال فرصتی برای درهم تنیدگی بیشتر تولیدکننده ایرانی با مشتریان باید باشد. ارائه تخفیف فصلی یا پلکانی برای فروش خدمات و کالا در مدت زمان بلند مدت، ابزاری برای تثبیت درآمدهای آتی می‌باشد.

طراحی برنامه‌های تبلیغاتی و کمپین‌های بازاریابی روی مشتریان قبلی و بالفعل با محتوی عمیق لازم می‌باشد تا مشتریان ایرانی بر پایه مشترکات فرهنگی ایرانی-اسلامی به خدمات و کالای شما وصل شوند.

شاید بدترین کار در فضای هایپرکامپتیشن، تخریب رقبای ایرانی باشد که برنده­ای جزء کالای خارجی ندارد! در صنعت کشاورزی این تخریب و بدگویی آن‌قدر به جنس و برند ایرانی صدمه زده است که از دور، بازار محصولات کشاورزی کاریکاتوری و خنده آور شده است!!!

شاید هم توافقی رخ ندهد، که آن داستان دیگری است!!

 

https://www.linkedin.com/in/masjedian?trk=pulse-det-athr_prof-art_hdr
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد